Afgelopen dagen heeft er weer een kiln aangestaan die we vanmiddag hebben kunnen uitpakken. Er waren een aantal positieve verrassingen maar ook tegenvallers.
De bedeltjes die ik gemaakt heb, hingen aan een metalen draad die achteraf toch te dun was. Door dat ‘tie iets is doorgebogen kwamen twee koffieboontjes tegen elkaar. Die krijg ik natuurlijk nooit meer los Dankzij de kiln wash is de rest er gelukkig goed vanaf gekomen.
Bij een potje dacht ik de scheur gerepareerd te hebben, maar was hij nu toch weer zichtbaar. Bij andere dingen hebben de kleuren ander uitgepakt als verwacht.
Maaaarrr, het brievenbusje en de brieven zijn af en PRECIES zoals ik in m’n hoofd had. Echt heel tof!
En dat geluid als je er een briefje in gooit 🥹 (wilde een filmpje hier delen, maar doet t niet. Als je benieuwd bent kun je me dm’en voor m’n insta). De kinderen hebben er ook al uitgebreid mee gespeeld (en laten vallen). Gaat uitstekend.
Ook op deze bedeltjes ben ik echt heel trots
Nu nog even bedenken waar ik ze aan ga hangen. Had ook een eikeltje voor m’n vriendin gemaakt, en die is ook echt heel tof geworden!
Op sommige vlakken vind ik iets van keramiek maken echt moeilijker dan gedacht. Er kan zoveel mis gaan. Ik heb talloze dingen met kleine scheurtjes erin, kleuren die tegenvallen, barsten in het glazuur, kromgetrokken werken. Het is soms echt puzzelen. Gelukkig ontdekken we gaandeweg steeds beter wat werkt en wat niet. Dat vind ik wel echt heel erg leuk!