DIY / knutselen

Ik heb wat geschilderd met onderglazuur vanmiddag.

Helaas is de ketel die ik laatst maakte ontploft in de kiln :weary: (Voor de mensen die het bordspel Kwakzalvers kennen wel echt toepasselijk).

Crime scène

11 likes

Heb dit misschien al eens eerder gevraagd maar werkt iemand hier met papier mache en/of papierklei?

Ik zit vaak in het omatopic, maar aangezien dat met name handwerken is en dit niet, toch maar even hier. :relaxed: M’n zus gaat op wintersport met kerst met haar gezin en daarom maak ik als sint surprise zo plat mogelijke kerstversiering die ze mee kan nemen. :smile:

Dit is haar gezin voor een chalet, er komen nog ski’s onder van koffieroerstokjes.

Ik maak ook nog een slinger van vilten lussen (zoals zon papier slinger weetjewel) en misschien dat ik de initialen van ieder gezinslid maak met borduurgaren om karton gewikkeld. Hangt een beetje af van de tijd die ik heb (we vieren t volgende week zondag)

23 likes

Mooi en superlief zeg! Ik zou hief als zus zo blij mee zijn

2 likes

Inderdaad! Onwijs lief en creatief. Love it :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wil je de update van de ski’s eventueel delen? Ik wil dit ook voor m’n zus en haar kids maken.

Ik heb Inuit poppetjes gemaakt en wat ijs accessoires. Volgende speeltray gaat over de winter.

7 likes

Aaah zo leuk! :smiling_face_with_three_hearts:
Ik heb nog ski’s toegevoegd van koffie roerstokjes en mutsen met pompons en stift :smile:

12 likes

Weer een keramiek update hier. Zit er echt lekker in. Ik doe het nog steeds met zoveel plezier, leer veel door te doen en probeer een hoop verschillende dingen uit. Omdat ik er regelmatig enthousiast over praat ontdek ik ook steeds weer mensen in m’n omgeving die er ook mee bezig zijn. Daarnaast post ik regelmatig op Instagram en Reddit, wat ik kwa keramiek echt een fijne community vind.

Een aantal dingen waar ik in de afgelopen weken mee bezig ben geweest:

Ik heb twee potjes gemaakt met een vogeltje op de deksel. Hier biscuit gebakken en met onderglazuur beschilderd. Een van de twee deksels gaat wat moeizaam dicht, dus daarvoor moet ik nog met iets van schuurpasta aan de slag.

Voor in de speelbak met zand van de kinderen heb ik een aantal dino voetafdrukken gemaakt.

M’n scraffito huisnummers zijn af. Voor een eerste poging best goed gelukt.

Samen met m’n vriendin hebben we nu een collectie van 22 glazuren. Ik heb test-platen gemaakt om alle glazuren te testen, niet alleen op zichzelf maar ook in combinatie met alle anderen. Echt een grote klus en ik was ontzettend bang dat het niet zou lukken, maar deze is nu als eerste klaar en ziet er fantastisch uit! Daar gaan we echt veel aan hebben.

Dit heb ik afgelopen week gemaakt. Inmiddels heb ik een zestal schaaltjes met dier erop gemaakt. Hier een dino, maar o.a. ook nog een bever, pandabeer en slang.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik geen andere hobby meer nodig heb.

38 likes