DIY / knutselen

Omg dit is te leuk en nu wil ik ook een hamster en dit maken <3

1 like

@Maestoso waar liggen die ijsstokjes ongeveer?

Edit: in de action bedoel ik haha

Thanks!

Lijkt mij heel goed te doen! Zou wel een lijmpistool gebruiken ipv textiellijm, dat gaat niet zo lekker werken met pailetten denk ik.

Op sommige plekken verkopen ze ook 10 of 12mm pailletten, denk dat dat wel goed zou werken, die kan je dan gewoon overlappend opplakken. Of je zou ook met textielverf en een stencil schubben kunnen maken, en dan op sommige schubben een paillet (dat je in de vorm van de schub hebt geknipt) plakken, is nog wat minder werk.

1 like

Nog mensen aan het knutselen en DIY’en hier? Vind ik zo leuk om inspiratie op te doen! Ik heb onlangs van oude planken en twee oude schuttingdelen deze kattenflat gebouwd. Gelukkig zijn ze er ook blij mee!!

17 likes

Wow super nice! Heb je vaker zoiets gemaakt of ben je gewoon heel goed haha?

Haha dankjewel! Nee, eigenlijk nog nooit zoiets gemaakt. Maar had het wel goed uitgedacht en getekend van tevoren!

2 likes

Doet hier iemand aan needle punching? Het lijkt mij leuk om er kussens mee te maken.
Een beetje zoals dit:

image

1 like

Ja ik ga een poging doen! Eerst wat vormen op een proeflap met garen die ik nog heb liggen :stuck_out_tongue:

Ik heb al heel vaak op het punt gestaan zo’n naald te kopen, maar twijfel toch steeds te veel. Ben wel heel benieuwd naar jouw ervaring als je het gaat proberen!

@Venco wat tof!

1 like

Ja het lijkt mij redelijk simpel! Ik vind veel DIY en knutselprojecten snel te ingewikkeld waardoor ik snel afhaak, maar dit lijkt mij wel te doen :laughing:

1 like

Ja denk inderdaad dat dit wel te doen is! En dat je in ieder geval gewoon meteen lekker kan beginnen in plaats van dat je jezelf eerst echt een techniek aan moet leren.

1 like

Inderdaad, en je hebt alleen zo’n naald nodig en een borduurring, de rest kun je zo duur of gek maken als je zelf wilt :laughing:.

1 like

Cadeautjes gemaakt voor twee pas getrouwde stellen. En een herfstig kleinigheidje voor mn schoonzusje om in een stolp neer te zetten. Met kerst kan ze de herfst dingetjes omruilen, hoop dat ze het leuk vindt!


7 likes

Zijn er meer hier op het forum die zelf kaarten maken? Ik maak zelf met oa clearstamps.

3 likes

Oke, ik weet niet goed waar het moet, dus dan maar hier. Ik had laatst heel My Unique Style uitgeplozen voor kettingen, leuke order geplaatst. Zag ik op AliExpress gewoon dezelfde dingen hahaha Hou op met me zeg. Dus ik dacht ik maak even een vergelijkinkje. De laatste twee zijn niet super hetzelfde, die zijn dan maar de dupes.

Samenvatting

1 like

Soms is het wel zo dat AliExpress dingen kopieert van anderen, en niet andersom! Maar ja dat is natuurlijk lastig te achterhalen.

Had een keer zo’n filmpje gezien van een vrouw die zelf jurken maakt en die haar ontwerp toen voorbij zag komen bij Ali. Echt kut.

Heb 'm even opgezocht:

1 like

Wat zijn leuke/handige sites met eenvoudige DIY’s? Ik wil onze achtertuin wat gezelliger maken met decoratie om bijv. aan de schutting te hangen. Het lijkt me leuk om zelf het een en ander te maken, maar ik ben niet super handig.

Misschien The Sorry Girls? Zij doen wel leuke dingen altijd

3 likes

Bedankt voor de tip! De site ziet er al leuk uit, ik ga even neuzen.

1 like