DIY / knutselen

Ben benieuwd of hier mensen zijn die aan papercraften doen: eigenlijk een beetje een verzamelnaam voor alles wat je met papier doet, zoals kaarten maken. Ik kreeg een paar maanden terug een doos met materialen toegestuurd in verband met een samenwerking voor mijn blog maar ik vind het dus echt leuk om te doen en heb inmiddels al veel meer materialen aangeschaft. Denk aan clear stamps, diecuts, Distress oxide etc.

1 like

“Ik had eigenlijk geen idee wat je met die clear stamps kan maken. Je ziet het liggen bij de Action maar geen idee haha.”

Ja dat had ik dus ook. Hetzelfde met die snijmallen (diecuts) heel leuk, maar ik had eerst echt zoiets van, wat moet ik er allemaal mee, haha :sweat_smile: Mocht je het leuk vinden om te lezen, ik schreef een samenwerkingsblog over mijn eerste kennismaking met dit soort materialen. Hij is hier terug te lezen: https://www.dendennis.nl/2020/07/16/papercraft/

Momenteel ben ik vooral druk bezig met het bij elkaar sparen van nieuwe stempels, diecuts en inkten <3

Ik ken dat, hier ook een grote stellingkast vol hobby’s. Snailmailing, zeepjes maken, koffer vol kraaltjes, scrapbookspullen, en momenteel ben ik ook aan het leren haken… :sweat_smile:

1 like

Hebben jullie nog aanraders qua (betaalbare) webshops voor DIY spul? Mag voor vanalles zijn: klei, fimo, sieraden, crochet, …

Oh wat leuk… ik maak zelf graag kaarten.

4 likes

Hey, ik heb net wat van die houten poppetjes besteld omdat mijn schoonmoeder graag haar gezin zou willen hebben in die poppetjes. Is het moeilijk te maken? Ik ben niet heel creatief haha. Heb je het steeds afgeplakt?

Edit: oh en wat voor verf heb je gebruikt?

Oh nee, was niet heel moeilijk vond ik! Zijn ook wel veel voorbeelden op Instagram of Pinterest te vinden om ideeën op te doen. Ik heb alleen de poppetjes afgeplakt met schilderstape zodat ik het lijfje recht kon schilderen. Voor het schilderen heb ik acrylverf gebruikt, had een setje met meerdere kleuren gekocht. Als je nog meer vragen hebt, laat maar weten!

2 likes

Thanks voor je antwoord! Ik wilde ze ergens bestellen maar zag dat ik voor de prijs van 1 poppetje ook 8 blanco poppetjes kon kopen haha. En er was ook levertijd op dus ga het toch maar zelf proberen. Maar ik doe nooit iets met m’n handen dus ben een beetje bang dat ik het niet kan. Mijn man ziet het nu al falen :joy: Ga inderdaad wat videootjes erbij pakken.

Het is me gelukt! Nu alleen nog aflakken, had jij daarvoor een vernis gebruikt ofzo?

16 likes

Wat een leuk cadeau zeg! Waar heb je dit soort poppetjes gekocht? In een knutselwinkel oid?

1 like

Ik heb ze online besteld hier: https://kralenwinkelalbertien.nl/kralen/houten-kralen/houten-poppetjes/ maar je kunt ze ook op Amazon ofzo kopen, als je zoekt op ‘peg dolls’ vind je heel veel.

Verf was acryl van IKEA en ik heb uiteindelijk nog een vernis gebruikt van de Action, dat werkte top.

Edit: volgens mij hebben hobbywinkels zoals Pipoos ook wel zulke poppetjes.

2 likes

Mooi geworden zeg!

1 like

Ik heb een keer iets gedaan hoor haha! Op instagram zag ik iemand die hele mooie sieradendoosjes maakt en ik wilde er een bemachtigen maar ze waren allen zo snel uitverkocht. Nu in lockdown had ik toch niks te doen maar wel de materialen binnen (of bijgekocht) en dit is het resultaat! Verjaardagscadeau voor mijn zusje :blush:

14 likes

Ahhh jullie maken allemaal zulke leuke verschillende dingen!


Had al in het show je laatste aankopen laten zien dat ik flink bezig ben met das klei haha.
Vind t heel rustgevend en zolang de klei nog niet droog is kun je altijd weer overnieuw beginnen

14 likes

Wauw mooi! Hoe heb je dat vaasje gemaakt? Lijkt me best wel lastig, maar als het te doen is, wil ik ook wel een poging wagen binnenkort

2 likes

Ja gewoon uit het niks eigenlijk, haha.
Ik zat een beetje te scrollen op Pinterest en naar aanleiding daarvan heb ik wat dingen geprobeerd. Gewoon een groot stuk klei gepakt en met wat water gaan kneden.
Zolang je de klei niet laat uitdrogen kun je gewoon opnieuw beginnen. Als je t een beetje vochtig maakt en in een ziplock zakje of Tupperware bakje doet kun je de volgende dag gewoon verder.
Heb inmiddels ook al dingen verkocht, echt heel leuk!

3 likes

Heel leuk! Zag op pinterest ook droogbloemhouders voorbij komen. En heb nog een pak klei! Heel leuk, al vind ik die van jou wel erg goed er uit zien.

2 likes

Lief, dankje! Gewoon aan de slag dan toch. Wie weet wat voor leuks je kan maken!

Bezig met een 2e hands poppenhuis voor mn dochter opknappen.

22 likes

Jaaaa zo tof! Dochter en ik zijn bezig met een muizenhuis in een kartonnen doos. Vind het zo leuk om al die dingetjes in het klein te maken :heart_eyes:

2 likes