Ik heb de podcast geluisterd en ben heel benieuwd of die helemaal hetzelfde is! Ik kijk echt uit om de docu te kijken, want wtf
Ik vond hem ook heel interessant! Ik ben er wel van overtuigd dat ze het samen hebben gedaan en elkaar de schuld probeerden te geven. Maar er was inderdaad wel een moment dat ik ging twijfelen tijdens de docu.
Ik heb hier ook de eerste aflevering van gezien nadat ik een poos terug de podcast heb geluisterd! Heel erg bizar, wel goed gemaakt! @Sjern er is veel overlap volgens mij, maar volgens mij komen er ook mensen aan het woord die je in de podcast niet hoorde (of die ik me althans niet herinner), het is sowieso wel een toevoeging om er beelden bij te zien!
Ik hoop dat iemand het weet, want met google kom ik niet verder:
Ik ben op zoek naar een documentaire, maar weet niet meer welke dat was, ik was er heel erg van onder de indruk.
Ging om een eiland van de VS waar een industrie werd gestart (denk kleding) en heel veel arbeiders uit Zuid-Oost Azie werden gehaald. Zij moesten daar onder slechte omstandigheden werken. Toen het werk ergens anders nog goedkoper gemaakt kon worden, sloten de fabrieken en bleef een grote groep arbeiders achter op het eiland zonder geld. Een deel van de vrouwen ging de prostitutie in. Een van de mannen bood aan de maker van de docu zelfs zijn nier aan om maar te kunnen ontsnappen aan de ellende en hij terug wilde naar land van herkomst.
Thanks!! Gaat inderdaad om het eiland Saipan, er is echter weinig over te lezen zie ik. De docu is wel oud, na wat gegoogle kwam ik ook op True Cost, ik vraag me af of hetzelfde probleem ook te zien was in die documentaire, want die heb ik zeker weten gezien en ik twijfel of ik behind the label heb gezien:thinking:
Ik heb zoiets zieks zitten kijken op hbo Max over een cult het heet love has won
Er staan nu twee afleveringen op en er komt er nog eentje, het wordt steeds bizarder
Oh leuk, ik ga kijken!
Als je rare kerken/sektes interessant vindt, dan is The Vow op HBO Max ook de moeite waard. Gaat over Nexium. En The Way Down (ook HBO), die is ook vrij bizar.
Na een paar minuten kan ik alleen maar denken ‘is dit echt?’
Aflevering 2 wordt nog raarder maar vond het wel een betere aflevering met wat meer achtergrondinformatie
Weet jij wanneer de volgende komt toevallig? Ik las vandaag 9 pm maar dat kan ook alleen Amerika zijn want zie nog niets
Ja denk dat ie er morgen op staat, ben ook benieuwd
Weet niet of je het al gezien had maar hij staat er op nu!
Woohoo vanmiddag kijken
Thanks! Ik ga vanavond kijken
Wat vond je ervan? Ik vond het wel echt ontzettend tragisch en ook zo bizar dat deze levende mensen denken dat ze echt iets goeds hebben gedaan
Pf heel bizar. Ik vind het ook altijd heftig als mensen nog steeds erin geloven.
Sektes zijn zo onbegrijpelijk. Of nou ja het is te begrijpen maar dat je hersenen in staat zijn zulke bizarre dingen te gaan geloven.
Ik kan er zo niet bij dat je zo’n vrouw gaat geloven, of tenminste niet ergens halverwege gaat denken nee dit klopt toch niet. En niet als ze zo blauw wordt toch hulp gaat zoeken.
Ik zag laatst een snippet over een man die haar ongevraagd gaat filmen en helemaal verbaasd is dat zij dit niet leuk vind.
Lijkt me echt verschrikkelijk om zo bekend te zijn en dat iedereen schijt heeft aan jouw privacy (plus die van je baby/kind).
Niemand komt zomaar in een cult terecht.
Net als dat je niet zomaar drugsverslaafd wordt, extreem religieus wordt of in andere vormen extreme dingen gaat doen.
Ik vind dit een interessant rapport over waarom iemand zich aansluit bij een cult.
*Ook een periodieke herinnering dat Tom Cruise de poster boy van de Scientology cult is, en in het bestuur zit, en dat iedereen die zijn films kijkt hem actief financieel steunt in het vernietigen van de levens van voormalige leden *
Tering, ik ben nu bij aflevering 2 van Love has won en vind het zo bizar allemaal. Ik zie eigenlijk gewoon een paar drugs verslaafden met rare denkbeelden die telkens meer geld proberen te krijgen. Dat je ook zo zou willen leven, wat een hel.
Dat je het ook echt nog serieus neemt als iemand zegt dat ze samen werkt met tupac, marilyn monroe en steve irwin. Hoe dan wtf