Ik ben heel benieuwd naar deze docu die maandag (morgen) op NPO uitgezonden wordt. Over racisme binnen de politie.
Blijkbaar hier al te bekijken.
Ik ben heel benieuwd naar deze docu die maandag (morgen) op NPO uitgezonden wordt. Over racisme binnen de politie.
Blijkbaar hier al te bekijken.
Bijzondere vrouw! (2 afleveringen over Renate Rubinstein, aanrader)
Zoān lieve docu, waarbij Ryan zich ook heel knap kwetsbaar opstelt.
Bekijk Ryan is zwanger op Ryan is zwanger gemist? Start met kijken op NPO Start
@anon50301661 heb je dilemmaās van dokters: wie krijgt een kind al gezien? Is een nieuwe douc en staat nu op npo.
De voice over is wel echt heel irritant. Verder heb ik het nog niet allemaal gezien. Het klinkt wel interessant in elk geval.
Oh ja dat had ik ff duidelijk er neer moeten zetten dat het over draagmoederschap, zaaddonors ethische dilemmaās etc. gaat. Wat jij zegt dus. Vandaar dat ik aan je moest denken, haha.
Heb het net toevallig ook gekeken (hele serie meteen) en vond het heel interessant en genuanceerd! Mooie docuserie. Hoop dat de rest van de zwangerschap van dat ene stel (sorry spoiler misschien - met de draagmoeder) goed verliep!
Las dit erover, mooie laatste zin vond ik!
Haha wat een toeval! Vond hij het wel een goede documentaire? Ik kwam ook nog een oudere documentaire tegen en die vond ik ook wel bijzonder. Binnenkort maar even kijken.
@Leuk123 ja ik heb ook maar gelijk alles gekeken vanavond! Ik vind het ook een mooie genuanceerde docu. Ga dat artikel zo even lezen.
Ik ben via NPO het drieluik āDe gouden lichtingā aan het kijken, over machtsmisbruik in de Nederlandse turnwereld. Via NPO start kun je alle afleveringen al zien en anders elke maandagavond op NPO3.
Wij hebben hier gisteren de eerste twee afleveringen van gezien, echt heel bizar. Echt ook mind blown dat die ouders hun dochters daar niet weg hebben gehaald. Zeker die ouders van Suzanne, zij wisten alles.
Zoooo vind het heel intens (ben halverwege aflevering 2). Wat een dappere vrouwen hoe ze dit vertellen.
Ik vond dit echt heel heftig om te zien. Wat een verschrikking.
Ik heb net die Woodstock 99 docu gekeken. Damnnā¦
Die promotor is echt the fucking worst!!! Iedereen is schuldig behalve hijzelf.
Vandaag al de hele dag The Keepers aan het kijken, die stond al zo lang op mijn lijstje.
Ben eigenlijk alleen maar aan het huilen continu, dit is ZO intens verdrietig. De verhalen van Jean zijn echt misselijkmakend en hartverscheurend.
Deze documentaire gezien en ik vind het best heftig en sneu voor die vrouwen. Leftover women genoemd worden zelfs door je familie. En een overheid die blind date festivals organiseert? Heel bijzonder. Zoveel mannen ook voor een vrouw!
Oeh deze ga ik aanzetten vandaag.
Hebben jullie Nikki al gezien? Ik het eerste uur. Ik snap nog steeds niet helemaal waar het nou om draait, maar vindt het zo heftig
Over Nikki
@vlek wat bedoel je (in het serietopic) met begripvol? Dat is niet echt wat bij mij opkwam. Vond het wel heel duidelijk dat die moeder het allemaal zo goed mogelijk wilde doen, echt met de beste bedoelingen. Maar soms ook wel heel hard, zoals toen Nikki zo boos was toen ze bij die Stephan op bezoek waren. Hoe ze er op de havo mee omgingen vond ik heel herkenbaar van toen ik zelf in het onderwijs werkte. Echt moeilijk om grip te krijgen op zoān meisje en eigenlijk is daar ook gewoon onvoldoende tijd voor. Heel sneu, want ze kon havo waarschijnlijk wel gewoon aan als ze thuis iets meer steun kreeg. Denk dat dat veel met haar zelfvertrouwen heeft gedaan. Ben wel heel benieuwd hoe die docenten (en klasgenoten) na het zien van de documentaire op die periode terugkijken.
Met begripvol bedoelde ik hoe er in sommige stukken onderling met elkaar werd omgegaan. Ik had namelijk wel het idee dat er ruimte was om haar gevoelens te bespreken en open en eerlijk te zijn. Ik kreeg de indruk dat er wel naar haar geluisterd werd. Misschien omdat ik dat zelf niet zo gewend ben van huis uit dat ik het snel al zo zie, dat kan natuurlijk. Ik vond haar moeder daarin wel in zekere zin liefdevol overkomen.
Ik heb hem afgekeken en had niet verwacht dat ze haar haar hele middelbare schooltijd zouden volgen. Echt mooi en kwetsbaar, heel bijzonder. Ik vond het ook leuk dat je haar qua kapsel en uiterlijk echt zag puberen.
Ik heb 'm ook net gekeken en even hierop inhakend: ik denk dat de documentaire goed laat zien dat het soms wel lukt en soms niet. Er zitten inderdaad momenten in dat die moeder heel begripvol is maar bijvoorbeeld ook dat gesprek dat Nikki iets zegt van: ik wil gewoon dat ik thuiskom en jij zegt: hier is een kopje thee en ik ga lekker avondeten maken (of zoiets). En die moeder blijft dan maar doorgaan over haar lage zelfbeeld en hoe rot ze zich voelt. En ik denk dat dit iets is wat heel veel KOPP-kinderen zullen herkennen, dat je ouder soms geen oog heeft voor wat jij nodig hebt omdat ze zo erg in hun eigen pijn zitten.
Edit: En open en begripvol zijn doet ook niet alles natuurlijk. Je moet als ouder ook begrenzing geven (en dus niet bij je kind uithuilen, klagen over je ex, of thuishouden van school omdat je je zelf niet goed voelt) en dat ontbrak denk ik wel een beetje.
Ik vind het in ieder geval een heel mooie documentaire, en heel bijzonder dat ze dit aangedurfd hebben.
Daar ben ik het volledig mee eens hoor!