Documentaires

Net deze gezien en vond het echt zo’n goede tweeluik. Legt heel duidelijk uit hoe Afghanistan-Irak-Syrië en Al-Qaida-Isis-IS met elkaar verbonden zijn/hoe ze op elkaar over zijn gegaan

Laatst ook Inside a Criminals Mind gekeken op Netflix, ook interessant vond ik wel. Is wel een reeks en vond het voor bingewatchen wel iets teveel herhaling :stuck_out_tongue: .

Ik ga nu een nieuwe docu uitzoeken om te kijken uit dit topic

2 likes

Iemand deze ook gezien?

Too young to die van Vice! Gaat over wat jongere mensen met een psychische aandoening en euthanasie daarbij. Heb wel keihard zitten huilen op het einde.

1 like

Ik kijk best veel documentaires, vooral over mensen met een afwijkende levensstijl, of true crime. Vind het echt fascinerend om te zien hoe andere mensen in elkaar steken, hoe gekker hoe beter. Een paar aanraders:

  • Author: The JT Leroy Story (over een populaire/beroemde schrijver die eigenlijk nooit heeft bestaan)
  • Grizzly Man (man denkt dat het een goed idee is om tussen de beren te gaan leven)
  • Grey Gardens (oude documentaire over de tante & nicht van Jackie Kennedy)
  • Mommy Dead & Dearest (meisje dat haar moeder vermoordt, en het hoe en waarom erachter)
  • Capturing the Friedmans (volgt een gezin waarvan de vader en jongste zoon verdacht worden van kindermisbruik)
  • The Jinx (serie over Robert Durst, die verdacht wordt van een aantal onopgeloste moorden. Bizarre vent)
3 likes

Ben toch wel benieuwd naar meningen van anderen hierover. Ik ben bijna klaar met kijken. Moet zeggen dat ik altijd wel een soort geloofde dat de ouders er iets mee te maken hadden, maar heb dat idee na het kijken van deze docu minder.

1 like

Deze staat op Netflix toch? Dan past het beter in dat topic thuis. Of wil je liever het algemene documentaire topic?

Oh wacht topic over vermissingen en moordzaken kan ook nog.

1 like

Het gaat hier ook over in het moord- en vermissingstopic!

@Lula oeps, moest niet als reactie op jou sorry

1 like

We zijn van plan om meerdere topics samen te gaan voegen omdat we nu zoveel losse topics hebben die vaak al onder een ander topic vallen en waar amper in gepost wordt.

Lijkt mij handiger om te kijken hoe lang zo’n discussie loopt in een algemeen topic voordat er een apart topic voor wordt aangemaakt.

1 like

Dat mj topic laat zich niet zo makkelijk ergens onderbrengen zoals deze. Met dit soort zaken gaat het er even over omdat het nu net op Netflix staat maar dat waait ook weer over. Dus dan kan het beter naar moord/vermissingen.

Prima!

Vanaf vandaag staat de documentaire over Madeleine McCan op Netflix. Zijn er meer mensen die gaan kijken?

11 likes

Ja, die wil ik vanavond wel kijken. Vooral omdat die ouders er zo tegen waren dat de docu kwam.

2 likes

Omg dit wist ik niet, ga ik straks gelijk kijken als ik thuis ben.

3 likes

Er zijn natuurlijk ook allemaal theorieën dat die ouders er iets mee te maken hebben. Ik heb ooit een hele site doorgelezen waarom dat waar zou zijn haha.

Idd. Ik las net dat er in de documentaire ook ‘bewijs’ tegen hen wordt besproken.

2 likes

Inderdaad maar ik weet ook niet wat de waarheid is, ik was er niet bij. Zelfde vind ik met Jonbennet Ramsey. Dat hele gezin is wat mij betreft verdacht, maar ook daarvan weet ik niet wat ik moet geloven. Ik denk dat we in beide zaken nooit zullen weten wat er gebeurd is.

1 like

Nee klopt, ik weet het ook niet. Weet ook niet of ik het moet ‘geloven’ dat die ouders er meer vanaf weten. Maar ik denk wel dat dat meespeelt dat ze die docu niet wilden en het lijkt mij ook best raar als er een docu komt over je verdwenen dochter. Komt het nu na zoveel jaar toch weer allemaal boven. Maar ik denk inderdaad ook dat we het nooit gaan weten het is al zolang geleden.

1 like

Aan de andere kant zou ik denken: als er ook maar 1 seconde van die documentaire voor zorgt dat ik weet wat er met mijn dochter is gebeurd dan zou ik het nooooit tegenhouden dat die wordt uitgezonden.

2 likes

Dat is inderdaad ook weer zo ja!

1 like

Vaak zie je dat nabestaanden bij een onopgeloste zaak juist blij zijn dat het weer onder de aandacht komt. Het kan toch weer tips opleveren.

1 like