Documentaires

Ik ben ook wel benieuwd naar die docu. Het heeft 8 afleveringen, dus we zijn er wel eventjes zoet mee. Wel veel afleveringen dus ben benieuwd wat er allemaal besproken wordt.

1 like

Ik had dit ook helemaal gemist, ga dit weekend kijken. Kan me die zaak nog zo goed herinneren, ik was met mijn ouders in Portugal toen het gebeurde, dus het was daar natuurlijk continu in het nieuws. Ik was toen 10 en kan me herinneren dat ik het heel eng vond. Ben wel benieuwd naar de insteek van de docu.

1 like

Ik ben er pas net aan begonnen, maar als het allemaal klopt wat zij zeggen hoe het is gegaan, vind ik sommige dingen zo vreemd.

Ik bekijk nu een stukje waar de ouders vijftig ballonnen de lucht in laten op de dag dat Madeleine 50 dagen vermist is. Maar dit ritueel vind ik echt heel vreemd.

2 likes

Blijft ook een bizar verhaal van dat meisje ja… In mijn geval was het de Dutroux zaak. Weet de breaking news story nog dat er lichamen waren gevonden :cry:

1 like

Ja echt zo erg. Ik zie nog zo die vermissingsposters van Julie en Melissa voor me toen we onderweg naar vakantie in België even stopten bij een benzinestation.

1 like

Ik kij de docu nu en ondanks dat ik nog niet bij de beschuldigende feiten van de ouders ben breekt mijn hart echt voor ze

1 like

Ik ben al aardig ver met de docu reeks over Madeleine. Goede docu wel, vind ik. Duidelijk met veel informatie en alle kanten worden belicht!

3 likes

Eens ja. Ik ga zo verder met afl 5

1 like

Denken jullie dat ze nog leeft?

1 like

Nu ik aflevering 6 gezien heb niet. 7 en 8 nog niet gezien! Maar na aflevering 6 denk ik gewoon ja ok het is toch duidelijk wat er gebeurd is, die zien we helaas niet meer terug

Het is mij allemaal nog onduidelijker

Er waren een paar dagen voor Maddie verdween mannen van deur tot deur aan het gaan zogezegd om geld in te zamelen voor een weeshuis. Maar er is daar helemaal geen weeshuis, niet vroeger en niet nu. De mannen waren zich verdacht aan het gedragen en liepen bvb ook op het strand naar mensen te kijken enzo en in de buurt van Ocean Club. En er stond 1 man aan de deur bij een vrouw met zn uitleg over het weeshuis maar de vrouw merkte dat hij niet echt naar haar keek terwijl hij aan het praten was maar naar haar 3jarige dochter die achter haar zat.
De volgende dag is die vrouw bezig met de was boven en als ze beneden kwam staat die man in haar woonkamer naast haar dochter. Hij ziet de vrouw en loopt weg en ik dacht dat dit de dag voor Maddie verdwenen is was? Het waren een paar verschillende mannen maar ik vrees voor een pedofielennetwerk, dan gaan ze haar nooit terug vinden denk ik…

3 likes

Nuja misschien zeggen ze in de volgende aflevering iets wat dit volledig ontkracht maar toen ze dit verhaal vertelden dacht ik echt heuh waarom horen we dit nu pas???

1 like

Ik heb de docu over Maddie afgekeken en weet niet meer wat ik moet denken

Samenvatting

Vonden jullie dat hondenverhaal ook zo gek? Ik had heel sterk de indruk dat die trainer de honden aanwees waar ze moesten ruiken. Ik had zo’n onderzoek veel liever gedaan terwijl die hondentrainer buiten stond ofzo

Ik vond het best verwarrend allemaal. Ze gaan van de ene verdachte over op de andere, zonder dat er (voor mijn gevoel) ook maar enige echte bewijzen zijn.

2 likes

Eens

Ik heb alleen de laatste twee afleveringen nog niet gezien maar denk ook niet dat ik die nog ga kijken. Ik vind het zo irritant in elkaar zitten, ik heb eerlijk gezegd ook bij geen een van die theorieen echt het gevoel van oh ja dat moet het echt zijn.

Ik zat me al af te vragen waarom dit verhaal me zo bijstaat maar ik weet het weer: wij waren die zomer in dezelfde gemeente in Portugal op vakantie. De kranten stonden er natuurlijk bol van. Ik ben nog maar bij aflevering 2 van de docu maar vind hem wel een beetje in dezelfde toon als indertijd al die Daily Mail koppen: veel sensatie en media-aanwezigheid en vroeg of laat zo’n verdachtmaking van die ouders :pensive:

Aan de ene kant ben ik het met jullie eens maar aan de andere kant vind ik het ook wel fijn dat je nu naar een soort tijdlijn kijkt. Op het moment dat die ouders erg verdacht waren was het andere bewijs (de Engelse, niet slecht vertaalde DNA onderzoeken) er ook nog niet, dat kwam toen later pas en daardoor zie je het ook later in de docu. Ook de sensatie e.d. was toen natuurlijk wel echt een ding. Verder vind ik de verklaringen die op het einde worden gegeven (met alle feiten)ook wel plausibel. Het kan natuurlijk iets te maken hebben met al die dingen die in het onderzoek naar boven zijn gekomen en dat laten ze ook allemaal zien. Het is tenslotte ook niet duidelijk wat er nou precies is gebeurd.

1 like