Documentaires

Ik snap ook echt niet dat er geen regels zijn voor zenders wie wel en niet mee mag doen aan programma’s. Ik vind het echt ziek dat rtl haar ooit heeft gescout en gewoon op geen enkele manier heeft nagedacht over haar kwetsbaarheden en erger nog daar misbruik van heeft gemaakt.

Ik denk dat daar destijds (Oh Oh Cherso was in 2010) nog helemaal geen aandacht voor was? Al vraag ik me af of het nu wel beter is. Ik hoop het. Het was natuurlijk ook een soort reactie op Jersey Shore maar die types waren allemaal iets ouder. Zij was slechts 19

5 likes

Ik lees dit nu in het licht van het onderzoek van Jason Bhugwandas over de ZIKOS afdelingen binnen de gesloten jeugdzorg en dat is gewoon redelijk hetzelfde. Dit gebeurt ook nog steeds in Nederland.

5 likes

Ik vind het zo tof voor hem dat hij gehoord wordt nu. Zijn levensmisie is het aan het licht brengen van de misstanden in de jeugdzorg en nu gebeurd er ook echt wat.

Dat het nodig is, dat is verschrikkelijk. Dat hij en al die andere jongeren die ervaring hebben ook. Maar er is nu echt aandacht voor en ook excuses gemaakt. Ook binnen mijn eigen beroepsvereniging leeft het nu en kregen we er mail over vandaag (orthopedagogiek).

Het stukje waarin hij een tijdlijn opsomt voor iedereen die zei: hoe konden we dit niet weten!? Vond ik ook heel sterk

5 likes

Ik heb hier al 2 nachten over gedroomd

2 likes

Niet gezien

Maar neem aan dat jeugdzorg niet snachts met twee mannen je uit bed ontvoert en dan geblinddoekt naar een onbekende locatie brengt? En dat ze er ook geen fight club achtige boksringen op na houden?

Ja vind ik ook! Ik werk in de jeugdzorg en wij zijn de woonvorm waarop nu veel ingezet wordt (dicht bij huis, kleine groepen, individuele aandacht) en als ik dan lees in dat rapport wat jongeren nodig hebben ben ik heel trots dat wij dit al jaren doen! De verandering is begonnen en ik ben ook heel trots op hoe hij al jaren deze strijd voert.

3 likes

Zou je denken. Jongeren worden hier ook door politie of GGZ naar gesloten instellingen vervoerd wat ze 1 minuut vooraf horen.

Mocht je interesse hebben: Eenzaam gesloten: onderzoek ZIKOS van Jason – Stichting ExpEx

6 likes

Hier lees je wat beschreven ervaringen.

https://www.tiktok.com/@jasonervd/photo/7346536574399696161?is_from_webapp=1&sender_device=mobile&sender_web_id=7346731945072264736

4 likes

Oh nee geen interesse in verder

1 like

ik post dit even hier want het is te zwaar voor het serietopic. ik heb net 3 afleveringen gekeken van die nickelodeon documentaire (quiet on set) en het is echt nog veel erger dan ik had verwacht. hoe vinden al die mensen elkaar vraag ik me af

tw seksueel misbruik

dat dan schneider een creep is wisten we al maar ik ben nu nog ‘voor zijn hoogtepunt’ in de tijdlijn en er zijn al twee pedo’s veroordeeld. en drake bell is jarenlang seksueel misbruikt door een dialoogtrainer. en zijn vader had alles door en wilde het voorkomen, maar daarom isoleerde die man drake en creëerde hij een afstand tussen hem en zijn vader zodat hij z’n gang kon gaan. ik moest echt bijna huilen pfff

1 like

Waar kijk je deze?

4 likes

ik heb gewoon op zo’n sketchy website gekeken maar hij staat op discovery plus (geloof ik) dus je kan daar altijd een proefabo nemen

2 likes

Naar aanleiding van de krantenartikelen over moeder die veroordeeld is tot celstraf omdat ze haar kinderen willens en wetens ziek maakt kijk ik nu naar verdachte ouders van Zembla. En ik schrik er gewoon zo van. Ik heb er gewoon een heel naar gevoel over.

1 like

De moeder uit de rechtszaak ís de moeder uit verdachte ouders bij Zembla, dat maakt het nog naarder.

11 likes

ff antwoord op mezelf maar ik heb de laatste aflevering ook gekeken en ik vind het zo bizar. en ik herinner me nog uit jennette mccurdy’s boek dat ze smeergeld aangeboden had gekregen om haar mond te houden. want zij schreef ook vanalles over dan en noemde hem dan ‘the director’, maar ze heeft wel 1x zijn naam genoemd (waardoor je zeker wist dat het over hem ging ook al dacht iedereen dat al).

maar ik vraag me hierdoor echt af wat er nog meer is gebeurd dat we niet weten. want misschien is dit nog maar de top van de ijsberg. echt zooo bizar hoe vinden al die pedos elkaar ook altijd in hollywood wtf

Hoe heftig voor die arts ook. Die voelt dat er iets niet klopt, wil het niet los laten. Vervolgens wordt die arts de halve docu afgekraakt en nu blijkt het toch zo te zijn en is er een poging tot moord op een kindje.

3 likes

Het kindje leeft toch nog?

Ik pas het gelijk aan! Zie idd poging tot moord staan.

2 likes

Dank voor de tip.
Ben het ook gaan kijken en ik had de naam vooraf niet gezien maar had meteen al een gevoel bij die moeder weet niet waarom. Vraag me ook af wat de rol van de vader is/was?

Afschuwelijk dat ze het hierna dan ook nog bij een ander kind heeft kunnen doen

1 like