Documentaires

11.000

3 likes

Nee even serieus? Ik ben pas bij chapter 26.

Trigger warnings?

En is het eng of kindfuck dat je niet kunt slapen? Ik ben nu tweee dagen alleen. :sweat_smile:

6 likes

100 sgat

6 likes

Nee je kan wel slapen

Het is een heel specifiek scenario dat je niet zomaar zal overkomen, hij deelt zo min mogelijk ramptourisme en er zit altijd wel een soort sarcasme aan zijn toon.

3 likes

Ik heb gister de documentaire gezien over de jahova getuigen op Videoland. Vond het echt heel heftig en goed dat ze het nu ook zo onder de aandacht brengen, aangezien daar echt genoeg gebeurd. Zeker de moeite waard om te kijken

7 likes

Ik heb deze ook gisteravond gezien en vond hem ook echt goed en heftig. Goed dat er aandacht aan wordt gegeven. Hopelijk blijft het hier niet bij en worden de daders alsnog achtervolgd.

5 likes

Ik vind dit niet gepast voor het Boulevard-topic, weet niet of dit de juiste plek is maar het filmpje duurt wel vrij lang.

Samantha de Jong is ontsnapt aan gedwongen prostitutie en zit nu ondergedoken omdat haar leven in gevaar is. Wat heftig en wat heeft deze vrouw veel meegemaakt en wat is haar veel onrecht aangedaan, afschuwelijk hoe ze is behandeld en wat ze met haar hebben gedaan. Echt heel heftig

tw: heftig seksueel geweld

https://vm.tiktok.com/ZIJnx8AVf/

2 likes

Heel heftig voor haar. Zij is echt misbruikt voor kijkcijfers. Het kon die makers van bijv OhOh Cherso ook niet schelen natuurlijk wat het met die jongeren zou doen, het was een enorme hit. En als je dan geen goede begeleiding hebt en wellicht al niet de meest stabiele persoon bent is dit wat er kan gebeuren. Hopelijk krijgt ze haar leven weer op de rit.

Wel echt een tenenkrommend interview qua vragen. ‘Dus je gaat geen gekke dingen meer doen?’. Hoe kun je die vraag stellen

Ja, bizar he, alsof ze daar actief voor koos, doe normaal zeg.

1 like

Ik snap ook echt niet dat er geen regels zijn voor zenders wie wel en niet mee mag doen aan programma’s. Ik vind het echt ziek dat rtl haar ooit heeft gescout en gewoon op geen enkele manier heeft nagedacht over haar kwetsbaarheden en erger nog daar misbruik van heeft gemaakt.

Ik denk dat daar destijds (Oh Oh Cherso was in 2010) nog helemaal geen aandacht voor was? Al vraag ik me af of het nu wel beter is. Ik hoop het. Het was natuurlijk ook een soort reactie op Jersey Shore maar die types waren allemaal iets ouder. Zij was slechts 19

5 likes

Ik lees dit nu in het licht van het onderzoek van Jason Bhugwandas over de ZIKOS afdelingen binnen de gesloten jeugdzorg en dat is gewoon redelijk hetzelfde. Dit gebeurt ook nog steeds in Nederland.

5 likes

Ik vind het zo tof voor hem dat hij gehoord wordt nu. Zijn levensmisie is het aan het licht brengen van de misstanden in de jeugdzorg en nu gebeurd er ook echt wat.

Dat het nodig is, dat is verschrikkelijk. Dat hij en al die andere jongeren die ervaring hebben ook. Maar er is nu echt aandacht voor en ook excuses gemaakt. Ook binnen mijn eigen beroepsvereniging leeft het nu en kregen we er mail over vandaag (orthopedagogiek).

Het stukje waarin hij een tijdlijn opsomt voor iedereen die zei: hoe konden we dit niet weten!? Vond ik ook heel sterk

5 likes

Ik heb hier al 2 nachten over gedroomd

2 likes

Niet gezien

Maar neem aan dat jeugdzorg niet snachts met twee mannen je uit bed ontvoert en dan geblinddoekt naar een onbekende locatie brengt? En dat ze er ook geen fight club achtige boksringen op na houden?

Ja vind ik ook! Ik werk in de jeugdzorg en wij zijn de woonvorm waarop nu veel ingezet wordt (dicht bij huis, kleine groepen, individuele aandacht) en als ik dan lees in dat rapport wat jongeren nodig hebben ben ik heel trots dat wij dit al jaren doen! De verandering is begonnen en ik ben ook heel trots op hoe hij al jaren deze strijd voert.

3 likes

Zou je denken. Jongeren worden hier ook door politie of GGZ naar gesloten instellingen vervoerd wat ze 1 minuut vooraf horen.

Mocht je interesse hebben: Eenzaam gesloten: onderzoek ZIKOS van Jason – Stichting ExpEx

6 likes

Hier lees je wat beschreven ervaringen.

https://www.tiktok.com/@jasonervd/photo/7346536574399696161?is_from_webapp=1&sender_device=mobile&sender_web_id=7346731945072264736

4 likes

Oh nee geen interesse in verder

1 like