Documentaires

Die vraag kun je bij het hele genre stellen. Het ging hier een tijd geleden ook over een jeugdhulp reeks over multiproblem gezinnen, of de docu’s over Kees met autisme. Om het realitygenre er nog buiten te laten of series/docu’s over coldcases en gerechtelijke dwalingen. Uiteindelijk is er een verhaal te vertellen dat groter is dan die ene persoon (de docu gaat ook over romantiek en over het strafsysteem in de u.s.). Denk dat je gelijk hebt hoor, op individueel niveau is het altijd beter om je verhaal gewoon lekker voor jezelf te houden.

Subject is trouwens een docu precies hierover.

8 likes

Ik weet niet in hoeverre ze hier in begeleid word of op voorbereid is, want je kunt vantevoren wel bedenken dat dit veel reactie gaat opleveren. Maar soms nemen mensen dat ook voor lief? Dat ze de negatieve reacties niet vinden opwegen tegen het doen van hun verhaal.

2 likes

Thank god. Maar waar las je dat? En ik kan dus nergens vinden hoelang de documaker Yolanda heeft gevolgd. En als ze dus een nieuwe vriend heeft hoop ik ook dat het niet te lang duurde om van die psycho te scheiden.

1 like

Dat gi g over de Grenzeloos verliefd aflevering over iemand anders, niet over Yolanda

3 likes

Ze zijn overigens niet getrouwd voor de wet oid, ze hebben alleen hun geloften naar elkaar uitgesproken dus scheiden zou vrij gemakkelijk zijn.

1 like

Ik hou sowieso van Frans Bromet maar er staat nu een docu op npo over scootmobiels en het klinkt zo droog (is het ook) maar het is ook best mooi en emotioneel of zo? Nja aanrader in ieder geval

4 likes

Quiet On Set is vanaf vrijdag te zien op HBO en Discovery +!

6 likes

Heb net die docu over de gijzeling in de apple store gekeken. Fascinerend en ook tragisch dat die jongen zo verward was en dat niet overleefd heeft. Heb me wel kapot geergerd aan die oudere man in dat kantoor met zn foto op de gezinsapp en ‘we waren allemaal een beetje jolig en dronken een wijntje’. Ik kan me nog indenken dat ze de ernst op dat moment niet doorhadden maar vond het achteraf wel respectloos hoe hij bleef benadrukken dat et niet zo veel aan de hand was allemaal

13 likes

Ja echt wtf, vond dit echt ongekend schaamteloos, echt heel heel genant, vooral omdat hij het achteraf inderdaad nog steeds zo vertelt, echt wauw, heb met verbijstering zitten luisteren naar die idioot

15 likes

Hebben jullie nog tips voor interessante (crime)documentaires? Waar je dus ook beelden ziet zoals verhoren, zittingen etc. HBO, Discovery, videoland, netflix of NPO.

1 like

Wat heb je al gezien?

Pfoe eh, eigenlijk veelal wel de bekendere docu’s. Over chris watts bijvoorbeeld, gyspy rose, jeffrey dagmer, ted bundy, onvoorwaardelijk, american nightmare. Verder kom ik even niet zo uit mijn hoofd :sweat_smile:

2 likes

Making a murderer al gezien?

2 likes

Gisteren gekeken en vond het wel heel heftig om te zien zeg. Wel heel mooi gemaakt maar zo schrijnend. Wat een talent had ze

2 likes

Ik vond het echt zo’n 90’s ding! Net zoals van die grote horloges voor aan de muur vroeger. Paste echt perfect bij haar vibe :sweat_smile:

3 likes

Hahahaha ja dit zei ik ook nog tegen iemand!! Heeft ook het meest indruk op me gemaakt :joy::joy:

3 likes

Ik heb dus serieus de docu aangezet om die kookwekker te kunnen aanschouwen :joy: voor de geïnteresseerden die de docu ook nog niet gezien hebben:

IMG_7063

62 likes

Love deze inzet!

4 likes

Voor wie Quiet on set hebben gezien: de bonus aflevering (afl. 5) staat nu ook op HBO!

4 likes

Net beyond Utopia gekeken van 2doc over Noord-Korea. Zat echt met zenuwen te kijken.

3 likes