Haha waarschijnlijk zijn gedetineerde mannen ook de enige mannen op deze wereld die nog lange romantische brieven schrijven.
Ik denk dat ze serieus gevaar zou lopen als ze elkaar wel in het echt mochten zien. Zit je met je ‘always billy’ tatoeage
Die vent rijgt haar zo aan zijn tandenborstel niffa als ze elkaar ooit in het echt zien daar.
Maar wanneer is die documentaire begonnen met opnemen? Want het ziet er zo gedateerd uit, zij, die woning, alles. Ik heb zelden dat ik het moet afzetten uit ergernis, maar mijn god dat mens wil je toch ff door elkaar schudden. Kon het niet afkijken, misschien vanavond nog een poging.
Wij stuurden vroeger kerstkaartjes naar gevangenen, maar dat ging via amnesty international en de kerk haha
Lang geleden was er ook een documentaire over een meid in Madrid die op moordenaars viel wtf. En ja daar had ze dan ook een soort van relaties mee allemaal.
Ik las net dit, beetje achtergrond:
Thnx voor het delen! Net gekeken en ben nu benieuwd hoe het met ze gaat.
Ja he! Ik heb nog wat gezocht maar vond niet echt iets, alleen een paar posts op instagram van de aflevering met niet malse comments Wacht volgens mij hier een update: Grenzeloos Verliefd on Instagram: "Julia wil jullie graag even een update geven 🥰 #grenzeloosverliefd"
Ze ging in Nederland een opleiding doen… hopelijk is ze niet meer terug gegaan
Ik heb inmiddels een update gevonden!
Let op: spoiler!
Ze zijn uit elkaar. Zij heeft inmiddels een nieuwe vriend in NL.
Wow goed detectivewerk!
Wat een dood-enge man is die Billy zeg. Onbegrijpelijk dat Yolanda zo’n blinde vlek lijkt te hebben voor zijn criminele, levensgevaarlijke kant… Ik ben ook zo benieuwd naar haar achtergrond en leven in Nederland. Ze zal wel heel veel shit over zich heen krijgen nu n.a.v. deze docu…
Fascinerend, maar vond het wel echt een gemis dat ze er bij haar niet wat dieper zijn ingedoken. Heb nog 1000 vragen nu, zo benieuwd wat haar omgeving er van denkt?
Ik vind het juist mooi en sterk dat de maker niemand uit haar omgeving in beeld heeft gebracht of aan het woord heeft gelaten en dat haar achtergrond zo vaag is. Het maakt haar fascinerend en houdt de focus bij die brieven en haar visie op hun relatie. Juist dat het zo ver van de talking-heads-Netflix-vibe af staat vond ik sterk. Maakte het geheel ook indringender.
Over indringend gesproken: ik had na het kijken van Onvoorwaardelijk doorgeklikt naar Self portrait en dat is echt een mooie film. Emotioneel en heel ontspannend tegelijk. Gaat over een fotografe met anorexia en ze is zo open en kwetsbaar. Echt een bijzonder iemand. Heeft iemand deze gezien?
Ahw dus ze wilde eigenlijk helemaal niet meewerken aan de docu omdat ze bang was voor al het commentaar.
En dan hebben ze haar toch overgehaald…
Zoals ik het las in bovenstaand interview was de documentairemaakster de eerste die de relatie van Yolanda en Billy serieus nam en daardoor wilde Yolanda wel mee werken. Kreeg niet de indruk dat ze overgehaald is maar volgens mij vond ze het juist fijn om serieus genomen te worden.
Ja maar er staat toch in dat artikel dat haar eerste reactie “no way” was en dat bijna niemand het wist of het afkeurde en daarna staat er “ze ging toch overstag”. Ik vind dat wel echt overhalen en best wel manipulerend.
Ze zal het inderdaad heel fijn gevonden hebben om serieus genomen te worden, maar ik vraag mij af in hoe verre zij is voorbereid op alle (voorspelbare) negatieve reacties die ze nu krijgt.
Vind het echt kwalijk om dit zo te stellen. Heb dat zelf helemaal niet zo geïnterpreteerd.
Echt voor bijna alles waar je het verhaal van een ander gebruikt of moet horen moet je mensen overhalen. Journalistiek onderzoek, films, onderzoek. Bijna niemand is direct laaiend enthousiast.
Bijna niemand wil meteen meedoen aan een interview, laat staan een docu. Daar gaat soms wel een halfjaar aan gesprekken aan voor. Is helemaal niet manipulerend.
Oke manipulerend is dan inderdaad niet het juiste woord. Maar vinden jullie het dan niet erg dat ze zoveel negatieve reacties krijgt nu? Vooral omdat ze het zelf dus eerst liever bijna niemand vertelde omwille van die reacties.
Ik vind het gewoon moeilijk te begrijpen waarom ze ingestemd heeft met die docu, los van dat iemand haar serieus nam, omdat de negatieve reacties heel voorspelbaar zijn.