Domme dingen die je als kind hebt gedaan

Hier ook gewoon in de supermarkt @Theekransje

1 like

Ik moest laatst ineens weer denken aan gemma glitter. Wij mochten dat vroeger nooit kijken, dus dat deden we stiekem. Mijn zus heeft daar haar voorliefde voor roze en glitter ontwikkeld denk ik. :smiling_face_with_tear:

2 likes

In groep 5 had ik een briefje meegenomen voor de juf waarop stond ā€œdat het beter is als Elafonisi niet giemt omdat ze last heeft van haar enkel. Groeten Tinnekeā€

Oh en nog een: ik speelde met mijn zus vaak het spel ā€˜tandartsje met snoep’. Dan moest de ene persoon geblinddoekt op de eettafel gaan liggen en dan mocht die ander iets uit de keuken in de mond stoppen en dan moest er geraden worden wat het was. Maar dat was nooit iets normaals natuurlijk. Een hele lepel zout, of een klont boter kreeg je dan. :sweat_smile:

23 likes

Dit doet me denken aan een spelletje wat ik wel eens op een kinderfeestje heb gedaan. 1 voor 1 moesten we naar de garage en gingen we ā€œsterren kijkenā€ door een buis en dan gooide iemand anders een glas water erdoorheen omdat het ā€œineens regendeā€ :joy: we moesten dan ook via de andere deur eruit en daar wachten totdat iedereen was geweest zodat de rest niet zag dat je helemaal nat was in je gezicht

6 likes

Dat laatste deed ik ook met mijn broertje maar dan met limonade. Dan maakten we aanmaaklimonade voor elkaar met een ā€˜verrassingselement’. De verrassing was dan idd boter, zout, pindakaas, hagelslag of iets in je drankje. En die ander moest dan raden wat het was.

3 likes

Oh nu ik dit teruglees heb ik echt zoveel domme dingen gedaan:

Ik ben heel mijn leven lang al vroeg wakker. Toen ik een jaar of 5 was ging ik naar beneden. Toen had ik allemaal glazen en schaaltjes gepakt en had daar water, cola enz ingeschonken. Dat goot ik in elkaar over, de hele tafel stond vol. Een soort laboratorium. Toen mijn moeder beneden kwam vond ze dat niet zo leuk. Waarschijnlijk had er veel gelekt maarja dat zie je als kind niet.

Op de kleuterschool hadden we van die ijzeren prikpennen. Die vond ik heel mooi. Ik had er een paar gepikt en in mijn zak gestoken, met de punten naar beneden. Toen ik uit school kwam vroeg zei mijn moeder: wat loop jij moeilijk, die punten staken natuurlijk in mijn been. Toen we thuis waren heb ik het opgebiecht. Ik moest ze 's middags meteen terugbrengen en het opbiechten aan de juf.

Ik zat in de bovenbouw van de basisschool en had een keer geen zin om 's middags terug naar school te gaan. Wij hadden een gordijn in de gang bij de voordeur. Toen heb ik me daar achter verstopt en bleef muisstil zitten. Mijn moeder riep mij nog allemaal maar dacht toen: ze zal wel naar school zijn gegaan zonder iets te zeggen. Toen ik voor mijn gevoel daar lang zat ben ik er achter vandaan gekomen. Ze was boos maar heeft me uiteindelijk die middag wel thuis laten blijven.

Mijn oma had een nieuwe droogmolen. Mijn nichtje en ik hadden het leuke idee om daar de lijnen van door te knippen (???). Toen mijn moeder en haar zus daar achter kwamen waren ze boos (snap ik nu helemaal, slaat nergens op!). Mijn nichtje en ik kregen straf.

Met mijn beste vriendin hebben we een keer in het telefoonboek het nummer van onze overburen opgezocht en daar 5 pizza’s voor besteld. Toen gingen we voor mijn slaapkamerraam zitten en wachten tot de shitshow dat ze werden bezorgd . Echt zielig voor die mensen nu ik er aan terugdenk. Zij waren op leeftijd en snapte er helemaal niks van.

Ik was best een erge puber en we gingen dan met de vriendengroep ruiten ingooien bij bedrijven. Nu ik hier aan terug denk heb ik wel spijt. Hoezo was dit leuk??

Op een gegeven moment gingen we ook stelen in winkels voor de kick. Totdat ik gepakt werd. Dit was wel de beste les want tot op de dag van vandaag durf ik zelfs geen snoepje meer te pakken in de winkel. Ook als wel eens het alarm af gaat doordat deze er niet goed is afgehaald komt dat nare gevoel weer terug. Ik schaamde mij dood en durfde mijn ouders amper onder de ogen te komen.

Lange post maar lig ziek op bed en verveel mij dood

10 likes

Ooooh ik heb als puber ook heel veel gestolen en ben nooit gepakt :see_no_evil: met twee vriendinnen bij de H&M namen we allemaal dubbele dingen mee zonder alarm in de paskamer en dan legden we de kaartjes achter de spiegel. Waren niet eens dingen ik graag wilde of die me leuk stonden, was echt voor de ā€œkickā€. Schaam me dood :smiling_face_with_tear:

5 likes

Ik heb als kind een tekening gemaakt op de slaapkamermuur van mijn oudere broer. En geen kleine, nee het was een best kunstwerk. Ik wist wel dat mijn moeder niet zo blij met me zou zijn dus ik heb er een willekeurige naam bij gezet, als in: gemaakt door Bianca ipv mijn echte naam, want dan zou ze vast wel denken dat die het gedaan zou hebben en ik zou er dan wel mee wegkomen door de verdenking op een andere naam te gooien…

Dat feestje ging niet door natuurlijk.

33 likes

Haha dit doet me denken aan mn neefje, die toen echt al 4 of 5 was, die op de muur had getekend en had gezegd dat mijn ongeboren baby dat gedaan had.

15 likes

Mijn zusje haar eerste volzin was ā€œAcculader did itā€, toen ze kon schrijven probeerde ze het weer, alleen schrijft ze haar a anders, dus dat kon ik als bewijs gebruiken dat ik het niet gedaan had. Overigens heb ik ook haar naam in dingen gekrast, en dan de a die zij gebruikt geschreven, dus ik kwam er wel mee weg.

4 likes

IMG_0815

6 likes

Een vriendinnetje had vroeger heel veel van die smurfen uit kindersurprise eieren. Vond ik prachtig dus ik besloot er een te ontvreemden. Ik stak hem in mn zak en was daar denk ik prima mee weggekomen, maar ik moest het zonodig verneuken door te vragen: ā€œhĆ© Sanne, je had daar toch een smurf staan met een gitaar? Waar is die?ā€ Toen was haar argwaan gewekt en moest ik mn zakken leeghalen. Sanne en ik hebben nooit meer gespeeld samenšŸ˜…

23 likes

Wat staat hier?

5 likes

Dat zie je toch, hoezo die vraag?

1 like

De zinnen zijn niet grammaticaal correct en niet leesbaar. Ik begrijp ook niet wat je er nou mee bedoeld.

1 like

Jongens please het was net even rustig en klaar

11 likes

Ik vroeg me vroeger af hoe je iets in een winkel kunt stelen. De Spullen zijn er toch om mee te nemen…
@Mette12 Ik hoop wel dat het nu begrijpeliker is…

1 like

…

3 likes

@Spaarlamp

Kinderenvoorkinderen dacht dat je spullen uit de winkel niet hoeft af te rekenen; dus hoe kun je iets stelen dat je gewoon gratis mee mag nemen.

Toch?

3 likes