Ik heb vroeger regelmatig een gulden van m’n moeder gepikt (op zichzelf al dom) en als m’n broer en ik dan mee gingen boodschappen doen gingen we bij de winkelwagentjes op zoek naar geld wat mensen per ongeluk in hun wagentje hadden laten zitten of rondom hadden laten vallen. Ik gooide dan altijd mijn gestolen gulden daar neer en ‘vond’ dan geld! Mijn broer vond werkelijk nooit wat en gelooft tot op de dag van vandaag dat ik heel goed kan zoeken en hij niet
Ik moest gister ineens weer aan deze denken. Wij gingen thuis toen ik jong was wel vaker naar de kerk. Op één van die dagen gingen we een soort avondmaal doen. De volwassenen zaten naast elkaar aan een tafel en de kinderen ook allemaal. We hadden allemaal zo’n cracker gekregen (Matze??) die echt huge was. Afhappen was een beetje moeilijk dus mijn broertje en ik kwamen op een gegeven moment op het briljante idee om die dingen tegen ons voorhoofd kapot te slaan zodat we allemaal stukjes hadden (wat er mis was met gewoon breken weet ik ook niet ). Op een gegeven moment zag je die ouders echt kijken van: waarom lachen al die kinderen ineens? En mijn ouders denken van: kut, dat zijn onze kinderen die dit veroorzaken.
Maarja het kwaad was toen al geschied, want de rest van de kinderen had besloten dat dit echt een topidee was. Dus op dat podium stond zo’n predikant vet serieus iets te vertellen, al die ouders luisteren met hun nette cracker en druivensap en een hele tafel met kinderen die crackers tegen hun hoofd aan het slaan waren. Mijn ouders waren echt NOT amused ook over dit toen. Ze kunnen er nu gelukkig wel om lachen.
Oooh de ‘ik vind geld truc’. Die deed mn vader ook altijd. Toen ik er eenmaal achter kwam hoe hij het deed, wilde ik het ook doen. Had toen een rijksdaalder (yes, I’m that old) en gooide die ook op de grond om ‘te vinden’. Jammer dat het op het strand was en ik die schijt munt niet meer kon vinden in het zand🤣
Ik wilde als kind aan een buurmeisje laten zien dat ik de putdeksel open kon maken.
Dus ik til hem op en hou m’n vingers zo bij de rand van de put omdat ik erin wilde kijken. Zij wilde wel voelen hoe zwaar dat ding was, maar ze was niet sterk genoeg, dus ze laat die putdeksel zo op m’n vingers vallen
Minder pijnlijk maar wel net zo dom was dat ik dacht dat je ook wel andersom uit een glas kon drinken. Dus niet langs de rand het dichtst bij je mond maar die aan de andere kant en dan naar voren kantelen. En dan heel verbaasd zijn dat alles nat is.
Ik was op een bepaald moment geobsedeerd met fisherman’s friend snoepjes. De reclame MOEST altijd bekeken worden, ik tekende ook de boot op de verpakking herhaallijk na en mijn grootste schat was een lege verpakking die m’n vader had willen weggooien.
Weet echt niet wat me bezielde.
Ik vond het wel altijd heel cool als mijn vader die had
Ik heb wel eens dat metalen veertje dat in een pen zat in het stopcontact gestoken. En toen ook heel verbaasd doen dat de elektriciteit uitviel. Echt het had zoveel erger af kunnen lopen, weet ook echt niet hoe ik niet geelektrocuteerd ben?? Alleen een schok gekregen.
Wat een heerlijk topic de dingen die ik me kan herinneren:
-
Ik was logeren bij m’n oom en tante en m’n twee oudere nichten die mochten langer opblijven en ik moest al naar bed. Ik ben toen zo boos geworden dat ik achter de bank op de grond heb geplast
m’n ouders zijn me toen komen halen haha. Ik was echt nog heel jong, een jaar of 3, ik weet het ook niet zelf meer maar dit verhaal komt nog vaak voorbij.
-
Ik had ooit bij de kassa bij de C1000 zo’n rolletje met van die chocolade met caramel achtige vulling snoepjes gestolen? Ik weet niet meer hoe ze heten, maar m’n moeder was erachter gekomen en daarna heb ik die snoepjes nooit meer durven eten
Ik nog vroeger stiekem van die senseo pads mee naar mn kamer omdat ik die zo lekker vond ruiken
Ik had speciaal een MyLittlePony met heel lang haar voor mijn verjaardag gevraagd. Een paar maanden later knipte ik zijn haar af, volgens mij omdat ik hoopte dat het terug zou groeien? Of ik wilde experimenteren…? Geen idee. Mijn moeder was teleurgesteld en vond het heel dom (en ik achteraf ook haha).
Bedoel je Mentos choco caramel? Was eerst van Meller. Die worden dus niet meer verkocht zooooo jammer want ze zijn erg lekker.
Het is ook sterk spul
Ja of Rollo’s (Rollos?) misschien?
Rolo! En je had ook nog werther soft of zoiets?
Oh ja die kan ook nog die zijn er nog steeds en erg lekker.
Jaaaa omg rolo’s! Ik heb ze ook eigenlijk nooit meer gezien. Ga eens kijken of ze ze nog ergens verkopen, om m’n trauma te verwerken
Ja die waren heerlijk hè…
Laatste paar x dat ik dit tegen kwam, is als mini’s in de zakken van Nestlé:
Als je ooit in Vlaanderen bent, is hier nog overal te koop
Ik heb als kind ooit na het zien van Tom Sawyer (de tekenfilm) een kampvuurtje willen maken met als resultaat dat de hele achtertuin in de fik stond. Het was hoogzomer, ontzettend warm en ik vond het wel een goed idee om droog riet te gebruiken.
M’n pa lag te dutten op de bank en had niks in de gaten. Ik weet nog dat ik echt boos was dat ik straf kreeg, Tom Sawyer had het immers ook gedaan.
Wow ik was dit tv programma echt al helemaal vergeten! Maar het liedje komt gelijk weer in m’n hoofd.