Dream School

Haha echt, wat vond hij van hem?

1 like

Ik vind Karin van de Catering juist wel tof eigenlijk. Lekker no-nonsense. ā€œIs ze het vergeten? Nou dat is wel een beetje domā€

14 likes

Ik denk inderdaad dat ze bewust zo’n ā€˜gewone’ vrouw erin doen, na dreamschool krijgen ook met allerlei soorten mensen te maken. Al vraag ik me bijna af of ze actrice is, ze komt wel een beetje gek over :sweat_smile:

1 like

Nou, het is al zo’n 15 jaar geleden maar hij is vrijwel hetzelfde als nu. Hij gaf goed les en was een goede docent. Alleen stond hij toen wel minder sterk in zijn schoenen en heeft een klasgenoot van mn vriend hem zover geĆÆrriteerd (ze moesten onterecht nablijven vonden ze) dat Eric tegen ze stond te schreeuwen.

Ik wacht tot ze in de laatste aflevering bekend maken dat ze van de nazorg is. Maar ik denk dat de cateraar ook wel begeleiding krijgt in hoe ze met de jongeren om moet gaan.

Denk dat ze zich nog wat ongemakkelijk voelt in haar rol. Vond dat ze de reactie van Emma nog goed oppakte. Ze bleef erg rustig. Liet zich niet verleiden om in discussie te gaan. (Teminste dit was niet in beeld) Zouden aantal collega’s van mijn in het onderwijs nog wat van kunnen leren. Verder bijzonder om te zien hoe veel studenten de tweede dag al weer terug vallen in hun ā€œoude patroon/ gedragingenā€.

3 likes

Ik zou ten eerste niet weten waar mijn les over zou moeten gaan.
Ten tweede denk ik dat ik snel in discussie zou gaan.

2 likes

Ja. Bij mij gingen ze een keer hun haar steilen met steiltang en nagels lakken. Toen ik er wat van zei was ik een kkwijf :slight_smile:

1 like

Op een gewone school gebeurt dit ook wel eens hoor, vooral bij jonge docenten. Even uittesten wat er kan. Heb ook wel eens een meid gehad die haar nagels ging lakken, en bv toen ik Emma parfum zag spuiten werd mijn ergernis meteen getriggerd haha. Doe dat ff lekker in je eigen lokaal :joy: niet op een plek waar ik nog de hele dag zit met andere mensen.

1 like

Jaaa vond het ook een heel indrukwekkende les!

Haha de quotes van Emma ā€˜van vrouw tot meisje’

6 likes

Volgende week zegt Emma: Ik ben a-merk, zij is bonusmerk. Volgens mij zijn a-merken vaak in de bonus. Emma haar gedrag mag in de koopjeshoek.

14 likes

Wauw wat is Jimmy een toffe gast! Wil ook les van hem.

7 likes

Zeker. Ik vond het zo pijnlijk en tenenkrommend om te horen wat hij allemaal verkeerd deed, jeetje.

Ik vind het jammer dat Emma al drie afleveringen zoveel aandacht krijgt. Ik wil de andere jongeren ook zien. Sommige zijn nog amper in beeld geweest. Ook typisch dat ze over Sena zegt dat ze met allemaal mensen achter haar rug heeft zitten praten. Terwijl ze zelf de hele aflevering lang allemaal mensen opzoekt om te klagen en roddelen over Sena🤣. Wel weer lekker droog hoe Erik op haar gedrag reageert.

8 likes

Dat hoofd van Sana als haar naam voor wrs de duizendste keer in haar leven verkeerd wordt uitgesproken :ok_hand:

Ik kijk het nu terug maar wow deze jongeren ā€˜ik vind dit niet zo leuk, maar wat ga ik anders doen ga toch niet de hele tijd stikzitten?’ en ā€˜ja niet echt mijn ding, maar ik doe wel mee want ik ben hier om de les te volgen’

Wat hoor ik??? Dit ben ik niet gewend van dream school.

8 likes

Dat ben ik niet met je eens, en ik ben blij dat Lucia ook Sana eindelijk tot de orde heeft geroepen. Er is een gezegde voor: waar twee kijven hebben twee schuld, volgens mij probeert Lucia dat duidelijk te maken.

Aanvankelijk dacht ik dat Sana zich heel volwassen hield, maar ik ben het met Lucia eens dat Sana zichzelf ook wel heel makkelijk in de slachtofferrol heeft gemanoeuvreerd. Het zou beter zijn als ze haar eigen aandeel in de situatie erkent. Op de beelden zie je bijvoorbeeld dat Sana Emma negeert terwijl ze eten aan tafel. Dat lijkt olie op het vuur te zijn voor Emma - en dat heeft Sana volgens mij dondersgoed door.

Bovendien komt het op me over alsof er dan eigenlijk al het nodige aan vooraf is gegaan. Volgens mij weet Sana bepaalde plekken van Emma gewoon goed te provoceren, waardoor Emma negatieve aandacht veroorzaakt en ontvangt, en Sana er ā€˜goed vanaf komt’. Ik ben wel blij dat Lucia niet trapt in die bullshit.

Lang verhaal kort vind ik dat Sana een Emmy verdiend voor haar acteerkunsten. Onder het geacteerde gaat volgens mij een meisje schuil dat het zo graag allemaal goed wil doen, super gemotiveerd is om Dream School te volgen (ook al wil haar familie daar niks mee te maken hebben) en daar erkenning voor wil krijgen. Maar dat moet ze niet doen over de rug van Emma, vind ik. Hopelijk zien we dit seizoen nog Sana’s kwetsbare kant. :pray:

16 likes

Eens, ze had best kunnen reageren op het excuus van Emma. Ze weet hoe Emma reageert en ze had kunnen weten dat Emma dat niet zou trekken. Prima als je de keuze maakt haar te negeren, maar own die keuze dan. Vind het ook een beetje vals dat ze Emma in een heel slecht daglicht zet:ā€œJullie weten hoe ze is, ze is zo agressiefā€ ze analyseert haar helemaal, terwijl dat niet haar taak is

2 likes

Ja wat een scheetje. Echt een teddybeer.

1 like