Dream School

Ik heb ook helemaal gemist wat er met damian z’n moeder was?

Zo mooi, ‘maar dat is toch een E?’
‘Nou ja omgedraaid is dat een M’
Ongemakkelijk ten top.

8 likes

Haha ja ik wilde net typen dat het lijkt alsof die mevrouw van de catering niet echt lekker overweg kan / zich geen raad weet met deze kinderen… Heeft zij wel een achtergrond zoals Lucia & Eric?

Ook heel de tijd van die triggerende dingen zeggen als. “Nou… dat begint alweer goed” Dat irriteert en vooral bij dat soort kinderen kun je daarom een grote mond krijgen. Ze lijkt wel zo’n zeurende moeder die niks goed vind, die je als puber echt niet wil op je school.

1 like

Ja precies, ze wist het binnen 2 zinnen te presteren om het slechtste in ze naar boven te halen haha

Oei Sylvana is geen juiste keuze voor dit programma. Ook dat ze Jelle het woord geeft en als hij zijn vraag wilt stellen en hem dan afkapt met nee ik maak eerst mn verhaal af.

Pittige les inderdaad voor Sylvana. Goed dat ze is teruggekomen op wat ze zei over dat het haar niets boeit wat de studenten van haar vinden.

Haha ja die mevrouw van de catering. Niet zo handig aangepakt. Al moet ik zeggen dat Emma ook in mijn allergie zit hoor.
Maar ja in het ‘echte’ leven gebeurt het vaker dat mensen zoals die mevrouw reageren dan super pedagogisch.

5 likes

Hahahaha dat camerashot wat van de poster van Emma naar Emma op die bank ging :joy:

4 likes

Ik kijk het net terug en mijn vriend moet altijd lachen want hij heeft een paar jaar les gehad van Eric.

3 likes

Nee dat is zo, maar ik zou bij het selecteren van zo een aanwezigheid/rol wel iemand kiezen waarvan je denkt dat ze op een gepaste manier met die groep omgaat

1 like

Haha echt, wat vond hij van hem?

1 like

Ik vind Karin van de Catering juist wel tof eigenlijk. Lekker no-nonsense. “Is ze het vergeten? Nou dat is wel een beetje dom”

14 likes

Ik denk inderdaad dat ze bewust zo’n ‘gewone’ vrouw erin doen, na dreamschool krijgen ook met allerlei soorten mensen te maken. Al vraag ik me bijna af of ze actrice is, ze komt wel een beetje gek over :sweat_smile:

1 like

Nou, het is al zo’n 15 jaar geleden maar hij is vrijwel hetzelfde als nu. Hij gaf goed les en was een goede docent. Alleen stond hij toen wel minder sterk in zijn schoenen en heeft een klasgenoot van mn vriend hem zover geïrriteerd (ze moesten onterecht nablijven vonden ze) dat Eric tegen ze stond te schreeuwen.

Ik wacht tot ze in de laatste aflevering bekend maken dat ze van de nazorg is. Maar ik denk dat de cateraar ook wel begeleiding krijgt in hoe ze met de jongeren om moet gaan.

Denk dat ze zich nog wat ongemakkelijk voelt in haar rol. Vond dat ze de reactie van Emma nog goed oppakte. Ze bleef erg rustig. Liet zich niet verleiden om in discussie te gaan. (Teminste dit was niet in beeld) Zouden aantal collega’s van mijn in het onderwijs nog wat van kunnen leren. Verder bijzonder om te zien hoe veel studenten de tweede dag al weer terug vallen in hun “oude patroon/ gedragingen”.

3 likes

Ik zou ten eerste niet weten waar mijn les over zou moeten gaan.
Ten tweede denk ik dat ik snel in discussie zou gaan.

2 likes

Hahaha bij mij precies hetzelfde. Ik werk in de gesloten jeugdzorg en zou echt de kindjes van Dreamschool wensen, wat een popjes zijn dat ik vergelijking met wat ik dagelijks op m’n bord krijg :joy:

3 likes

Ja. Bij mij gingen ze een keer hun haar steilen met steiltang en nagels lakken. Toen ik er wat van zei was ik een kkwijf :slight_smile:

1 like

Op een gewone school gebeurt dit ook wel eens hoor, vooral bij jonge docenten. Even uittesten wat er kan. Heb ook wel eens een meid gehad die haar nagels ging lakken, en bv toen ik Emma parfum zag spuiten werd mijn ergernis meteen getriggerd haha. Doe dat ff lekker in je eigen lokaal :joy: niet op een plek waar ik nog de hele dag zit met andere mensen.

1 like