Dream School

Ik herken me in bepaalde dingen bij Anouk, denk dat zij door haar vaders dood enorme verlatingsangst heeft ontwikkeld. Ik heb dat zelf ook, door de scheiding van mijn ouders. Heb zelf ook heel lang bij mijn moeder in bed gelegen, totdat ze een nieuwe relatie kreeg. Het is heel makkelijk om aanhankelijk te zijn, totdat je echt op je eigen benen moet staan, dat is lastig.

1 like

Nee dat kan niet. Het is of add of adhd, die schelen net een aantal criteria. Als je die wel hebt hebt je adhd, als je ze niet hebt is het add. Je kan ze niet allebei hebben, per definitie niet.

1 like

ADD is toch een subtype van adhd? Dus meestal wordt dat ook adhd genoemd ipv add? Ik zou het gecombineerde type hebben, dus snap wel dat mensen dan zeggen dat ze beide hebben, al is het maar 1 soort (adhd). Of zit ik helemaal mis?

1 like

Het komt helaas vaak genoeg voor dat mensen diagnoses krijgen die niet met elkaar te verenigen zijn zonder dat verder wordt onderzocht welke diagnose ‘niet klopt’

1 like

Klopt! Tegenwoordig spreken we eigenlijk niet meer van add. Add is het subtype met nadruk op aandachttekort, ‘zonder hyperactiviteit’. Dus áls je dan nog in de oude termen adhd en add spreekt, kun je niet beiden hebben. Het is dan óf het één, of het ander (maar nu idd allemaal adhd).

1 like

Ja klopt, is heel Amerikaand. In Nl heb je ADHD, waar 3 subtypes van zijn:

1. Het hyperactieve of impulsieve beeld
  2. Het gecombineerde beeld (meest voorkomend)
  3. Het onoplettende beeld (ADD in de volksmond)

Ik heb het idee dat sommige leerlingen nog nauwelijks aan bod zijn geweest. Hopelijk gaan we vandaag wat meer van andere leerlingen zien en niet alleen Emma

Haha die boodschappentas was echt een bodemloze put

1 like

Vond trouwens vorige week Eric z’n statement ook wel sterk:“Als ik kan kiezen tussen een half uur in de maling genomen worden of drie minuten, kies ik voor dat laatste.”

15 likes

Waarom loopt dat ene meisje constant met dat roze deken rond haha

2 likes

Ik denk dat haar haar niet genoeg warmte geeft

1 like

Ze lopen allemaal met dekens rond. Is het dan zo koud daar? Vind het echt een ultiem middel om je in te verstoppen, terwijl dat nou net niet de bedoeling is van dreamschool

4 likes

Een cactus hahaha Eric

Oh dit was niet per se bedoelt als reactie op jou

5 likes

Wel blij dat die gozer nu een beetje breekt.

die Milo heeft trouwens een relatie met een van de meiden van haagse rachel, leuk feitje

2 likes

Ik vind iets in de houding van Damian echt vervelend. Hij kan zo uitdagend kijken ofzo

3 likes

Die Sana is volgens mij niet zo onschuldig als dat ze eruit ziet hahaha

2 likes

Wat een super leuke opdracht is dit, geniet echt van de gedrevenheid!

6 likes

Die Wouter Bos is echt leuk

8 likes

IK ZIE EMMA ZONDER WIMPERS

6 likes