Dream School

Die Milo is zo’n kneus. En heeft ie nou gewoon een zuigzoen in z’n nek?!

3 likes

Hij lijkt zo leeg, hij laat echt niks van zichzelf zien.

1 like

Pff wow wat gebeurt er allemaal ineens

Milo heeft toch een relatie met de dochter van de Haagse Rachel?! Tenminste, zag ik op insta haha

1 like

Wat een dramatisch gedoe :sweat:

Ik sta bijna te springen op de bank!

1 like

Haha Erik is 2 dagen weggeweest en de hele boel staat op stelten

4 likes

Haha ja echt dit? Ik zei net tegen mijn vriend iets over naar manipuleren, en dat ik het gevoel had dat dat ‘huilen’ na het boksen een beetje nep was, en toen zei hij neeeeee dat is niet nep, kan niet.

Ik vind zelf Celena echt heel leuk, dus dat zal mijn blind spot dan wel weer zijn, maar ik vind Sana een en al show en drama en slachtofferrol.

3 likes

Nou, ik ben kamp niemand, maar ik kan me voorstellen dat dit niet de eerste keer is dat Sana hier tegenaan loopt en hier vaker, onbewust, problemen mee heeft gehad. Ik denk echt dat het haar helpt als ze hier voor geholpen wordt.

1 like

Het is echt een dramaschool. Die jongens zien ook niet in hoe schijnheilig ze is maar dat komt waarschijnlijk door haar uiterlijk.

Ja, dat denk ik ook zeker. Echt patronen, zoals bij al die kids. Het is overigens goed dat ze bloot worden gelegd bij Sana, Delano, Emma, Anouk etc., want anders lijkt er weinig groei te zijn, zoals bij die Yves bijv.

Ongerelateerd: ik werk in het onderwijs met soortgelijke kinderen en ik mis ze echt als ik dit programma kijk haha :pleading_face:. En ik ben blij dat Erik er weer is.

Hahaha ik kijk het nu terug en je ziet echt heeeel even in beeld dat wanneer Anouk weer begint over de zwartepietendiscussie tegen sylvana, dat jasmijn dr hoofd naar achter gooit van ‘daar gaaaaan we weer’, en dat amina heel begripvol wat klopjes geeft op dr schouder.

16 likes

Ik vind die Anouk ook irritant zeg. Ene keer vind ze iemand leuk andere x word ze helemaal boos op diegene door een opmerking.

Ik vind Ariscaja (geen idee hoe je het schrijft haha) echt een leuk meisje en die zit daar ook echt om te groeien en te leren.

1 like

Ja dit is ook al de tweede keer bij dreamschool ook, eerst met Emma en nu Celena. Dan zal het toch niet alleen aan hun liggen zou je denken.

Ik snap hun oplopende irritatie naar elkaar wel heel erg. Ik zou op sommige momenten ook groooootse moeite hebben om te blijven zitten in de lessen. Sommige mensen lijken zo geforceerd de sfeer te willen verpesten en de boel op te naaien. Ik denk ook dat ik op een gegeven moment eens weg zou lopen.

Ik vraag me af of je meer resultaat zou boeken in een andere omgeving. Bijvoorbeeld de helft probleemjongeren en de andere helft niet. Zodat ze een clubje hebben om zich aan op te trekken.

2 likes

Is wel te zien dat die rapper ervaring heeft met lesgeven. Echt knap hoe hij de hele groep in. Beweging krijgt. Hij weet ook precies de juiste snaar de raken bij de jongeren. De jongeren voelen zich denk ik niet onder druk gezet door hem. Hoop dat Ariscaja niet teveel gaat zorgen voor de rest in de groep. Vindt de laatste aflevering wel interessant. De kandidaten beginnen wel te reflecteren op het groepsproces alleen weten ze nog niet hoe ze zichzelf goed moeten uitten. Dus wordt het snel een chaos. Emma verrast mij toch in het gesprek met Ariscaja. Emma is zo onzeker dat ze liever niets doet omdat ze bang is om te falen.

5 likes

Ik vond Ariscaya eigenlijk best irritant in dat gesprek met Emma? Beetje therapeut achtig terwijl zij daar ook met een reden zit. Ook toen ze samen terug liepen kwam het echt op mij over alsof Emma terugliep van een therapiesessie.
Terwijl ik het wel tof vind dat A zo hard aan zichzelf werkt en denk dat ze ook echt veel aan de andere deelnemers te bieden heeft. Moeilijk evenwicht denk ik voor haar; zelf deelnemer blijven én een voorbeeld zijn…

1 like

Ja en die voorbeeld rol werd ook door Lucia aangemoedigd maar ik denk dat dat veel te vroeg is en het evenwicht idd moeilijk maakt voor Aricaya. Ze zit nog volop in haar eigen proces, en juist door in een voorbeeld (en bijna hulpverlenende) rol te stappen verschuift je aandacht of kun je (onbewust) vluchten van je eigen proces. Bezig zijn met het helpen van anderen is vaak makkelijker dan bezig zijn met je eigen gevoelens. Denk dat ze veel meer heeft aan eerst haar eigen proces afronden en als dat een poosje stabiel is een voorbeeld zijn voor anderen

2 likes

Ja dat dacht ik ook. Ik ben ook bang dat ze op deze manier weerstand bij de anderen oproept, wat haar eigen proces dan weer niet goed doet.

Ja kan me idd goed voorstellen dat het de rest kan gaan irriteren en ze gaan denken “waar bemoei je je mee je bent geen Lucia/Eric/docent”.

Merk ook echt dat ik zoveel anders zou aanpakken (studeer voor een verwant beroep), aan de andere kant is het ook wel lekker makkelijk commentaar leveren vanaf mijn bank en doen ze ook veel wel goed