Ik heb wel het idee dat ze meer van elkaar onderling aannemen dan van Lucia.
Jaa dit idd. Ariscaya zei eigenlijk precies tegen Emma wat Lucia bedoelde en toen gaf Emma toe dat ze idd dichtklapt en onzeker is enzo. Terwijl ze bij Lucia daar juist tegen in ging.
Die muts van Lucia, haha waarom houdt ze die maar op?
En ik vond die docent van de schrijfles echt lief en betrokken…
Ben erg benieuwd hoe de laatste week wordt!
Nee, vriendin Ik ga stuk
Ik begin echt het idee te krijgen dat Yves misschien zwakker begaafd is? Hij ziet nergens nut in, begrijpt volgens mij niet echt wat Erik bedoelt etc. Zit echt niks in
Ik heb vooral het gevoel dat er met Jelle ‘meer’ aan de hand is. Hij begrijpt simpele opdrachten niet en lacht alles weg (omdat hij het niet snapt?). Ik bedoel niet per se dat hij een lage intelligentie zou hebben hoor. Zijn werkgeheugen lijkt in ieder geval niet helemaal lekker te werken.
Echt zo jammer dat Amina en Jasmijn niet vaker in beeld komen. Lijkt me echt frustrerend voor ze dat al die lessen zo gericht zijn op Emma/Anouk/Celena etc
Wat vinden jullie van Thimo? Ik vergeet hem telkens
Heel erg, maar ik dacht gister hetzelfde.
Ik vind het zo raar dat ze altijd die oortjes in hebben. Geeft zo’n ongeinteresseerde indruk. In de les, in de pauzes als ze met elkaar kletsen en gisteren zelfs als ze vet emo zijn en met een ander praten over de emotionele achtbaan waar ze in zitten. Doe die dingen uit man.
Ik snap niet wat Thimo doet bij dream school. Altijd negatief over alles, ben instant chagrijnig als hij aan het woord is. En altijd die capuchon op, echt geen manieren.
Ik vind het echt een dramatisch seizoen. Ik kijk nog, maar word echt zo boos om alles en iedereen.
Die manieren inderdaad, dat horen toch ook gewoon ‘bouwstenen’ te zijn?! Doe je jas uit, geen oortjes in, capuchon af en die achterlijke kleedjes gewoon weg! Oh en dat eten en drinken tijdens de les?!
Ahhw mn hart brak toen ik zag dat die lieve Karin in de volgende aflevering moet huilen.
Ik vind het ook zo irri dat zij steeds opzoek moet naar die kinderen die zichzelf hebben opgegeven om haar te helpen. Maar dan niet eens uitzich zelf daar heen gaan.
Ik kan écht geen sympathie opbrengen voor Emma. Vind haar echt onmogelijk.
Ben het er helemaal mee eens dat dit een dramatisch seizoen is. Vind het echt rot voor de leerlingen die wel graag meedoen en er iets van willen maken
Ja dat is inderdaad ook wel een mooi voorbeeld. Vond dat ook echt opmerkelijk. Wist hij zich geen houding te geven of wist hij niet wat hij moest doen. Bijzondere jongen, hij lijkt enkel gefocust te zijn op zijn muziekcarrière die hij ook groter maakt dan het is.
Ja jeetje deze aflevering was echt moeilijk door te komen, vooral ook die les met die schrijver op het eind.
Ik vond het ook sneu voor jasmijn die moest huilen, ik zou ook helemaal gek worden daar.
Wat zijn jouw gedachten over die les met die schrijver? Ik vind hem dus wel betrokken en ‘lief’ over de leerlingen praten, maar ik snap Emma ergens ook wel weer dat hij (vanuit haar oogpunt) arrogant overkomt. Maar zo’n sneer over dat zijn boek niet goed zal verkopen en dat hij daarom dan wel daar zal zijn zou ik ook niet trekken denk ik
Hmm in welk opzicht was hij arrogant?
Ik herken mezelf eigenlijk best een beetje in quino. Ik wist ook niet wat ik moest (na de middelbare dan) en was bang dat ik ook niks kon en het allemaal niet ging lukken.
Dus wilde ik eigenlijk helemaal niks meer doen, maar tegelijkertijd ook wel. HBO doen vond ik zonde want ik had m’n diploma, maar was ik wel slim genoeg voor de uni?
Ik denk ook dat het te maken heeft met verwachtingen (van jezelf en anderen) en die willen waarmaken, maar bang zijn dat dat niet lukt, dus uiteindelijk niks willen doen. Misschien ook bij hem.
Ik kreeg ook het idee dat hij gewoon blokkeert en bang is om te falen. Mocht hij zn hbo niet halen, dat het nog meer verloren jaren zijn. Ik herken dat ergens ook wel, omdat ik zelf op mn 21e pas mn havo gehaald heb. Je voelt je een loser, terwijl je er daarna pas achterkomt dat het echt niemand een zak interesseert hoe oud je bent als je gaat werken. Hoop zó dat hij over die schaamte heen komt en wel gewoon een studie uitzoekt die bij hem past, desnoods met de 21 toets.
Ik vond het eerst heel goed dat hij duidelijk maakte dat Yves(?) bijvoorbeeld niet moest oprotten, maar dat hij een keuze had.
Maar daarna werd het op een of andere manier echt een shitshow. Emma wil haar punt maken en hij wil laten zien dat hij goede bedoelingen heeft, maar daardoor ontstaat er een discussie die juist niet echt de sfeer bevorderde. Als ik daar stond zou ik ook niet echt weten wat ik zou moeten, als je het laat gaan is het niet goed, maar dit dus ook niet. Dus begrijp wel dat hij een poging deed.