Dream School

Ben ik het met je eens. Hij had het dan beter na de les met haar kunnen bespreken. Nu gaf hij ook weer andere leerlingen de ruimte om te ouwehoeren/praten, waardoor de les alleen nog maar chaotischer en moeizamer verloopt.

2 likes

Door dat ‘dankjewel dat je meedoet’. Ik denk dat het van hem een bepaalde intentie heeft om inzet te belonen, maar bij Emma voelt het (volgens mij) alsof hij boven haar gaat staan en niet luistert naar wat ze zegt maar naar dát ze wat zegt. En dan gaat hij - opnieuw - voor haar gevoel voorbij aan de inhoud van wat ze zegt. Dat boven de leerlingen gaan staan hebben ze denk ik helaas al vaak meegemaakt, terwijl dat niet de insteek van Philip is.

3 likes

Denk dat het vergelijken inderdaad ook een grote rol speelt! Je gaat je (on) bewust vergelijken met de mensen die even oud zijn als jij, bij jou in de klas zaten bijv of die tegelijk met jou begonnen zijn op de middelbare. Hoop ook inderdaad echt dat hij die realitycheck krijgt dat het echt niet te laat is en je over 10 jaar denkt:“Waarom maakte ik me hier zo druk om!”

@Hippe_kikker Ja ik vond dat ook inderdaad geen handige beloning. Zeg dan iets in de trant van:“Dat is een goeie inbreng!”, zodat je de inhoudt waardeert en inderdaad niet het feit dát ze iets zegt. Veel beginnende docenten en studenten gaan ook snel boven de leerlingen staan als ze bang zijn de orde te verliezen of het vertrouwen verliezen. We worden daar echt heel erg voor gewaarschuwd op de opleiding (roos van leary is vast bekend bij mensen haha)

2 likes

De schrijver gaat constant in discussie met de studenten waardoor het erg onrustig wordt. Terwijl ik ook wel begrijp dat hij er op reageert. Het is ook enorm frustrerend als je iets voorbereid en dan de helft lamlendig in de schoolbanken zit.
Volgens mij is yves ook niet erg slim en heel erg beïnvloedbaar. In een van de eerdere afleveringen kwam aanbod dat hij ook soms criminele dingen doet en zijn ouders weinig grip op hem hebben. Dat hij dan ineens geld heeft etc. Misschien dat hij wel erg muzikaal is maar dan loopt hij in die business nog de kans dat er misbruik van hem gemaakt zal worden. Het is toch behoorlijke harde wereld waar jezelf staande moet kunnen houden en ook commercieel inzicht moet hebben. Op sommige momenten zie ik even dat Emma erg kwetsbaar is maar daarna zet ze we weer direct een muur op. Volgens mij weet ze ook dondersgoed dat ze de boel manipuleert. Quino komt op mij gewoon hartstikke depressief over. Hij is helemaal afgevlakt. Slimme jongen die in een omgeving opgroeit waar iedereen “succesvol” is en de lat hoog wordt gelegd. Maar dat het bij hem niet lukt.

1 like

Net seizoen 3 afgekeken, zet 2 ook maar aan. Zit er helemaal in :joy:

2 likes

Ik herken me ook in Quino, ik heb ook mijn school niet afgemaakt en daar wordt heel erg op neergekeken. Of in ieder geval voelt dat zo, alsof je opleiding /werk je identiteit is

Ik heb ook het idee dat er dit seizoen veel leerlingen zijn met een heel laag iq. Misschien dat het daarom allemaal niet aankomt ofzo. Ben heel erg benieuwd wat er volgende week gaat gebeuren, ik hoop dat Eric ze goed aanpakt dat ze uiteindelijk realiseren dat ze nergens komen met deze houding

3 likes

Ik zit nu terug te kijken en ik snap wel dat mensen zich ergeren aan Lucia hoor, maar soms heeft ze wel gewoon goede punten. Dat hoe je je gedraagt nog steeds je eigen verantwoordelijkheid is, ook als iemand zich ongepast tegen je gedraagt. Dat zien zelfs veel ‘normaal’ functionerende volwassenen niet in. Ik denk dat zij wel een goede is om erbij te hebben, maar ik vind het wel apart dat zij zonder een pedagogische opleiding zo’n grote rol heeft.

Overigens vond ik die schrijver ook erg overkomen alsof hij vol is van zichzelf. Niet alleen hoe hij de leerlingen benaderde maar gewoon zijn hele houding in het algemeen. Ik zou dat natuurlijk nooit zo uitten zoals Emma deed maar ik zou het wel denken.
Tot nu toe hebben de docenten die zelf ook kwetsbaar durven te zijn (zoals die fotograaf) wel het meeste succes.

Heb ik trouwens goed begrepen dat de moeder van D. mannen ontving on ruil voor geld in haar huis en dat hij daar zelfs mee gepest werd op school? Ik dacht namelijk dat hij dat zei, maar ik vind die moeder daar zo laconiek over doen. Ze zei dat alleen hij er een probleem mee had. Natuurlijk is het ook gewoon een beroep maar ik denk dat je niet moet onderschatten hoe je je kind daarmee kan schaden. Zeker als je zoiets in hun huis doet.

9 likes

Ik irriteer me zo aan Emma, ze loopt continue te manipuleren. Elke keer ‘goedemorgen’ als haar iets niet zint. Het lijkt wel alsof ze op die manier bepaalde aandacht naar zich toe wil trekken. Ja, ik vind het erg wat ze heeft meegemaakt en wat ze doormaakt met die rechtszaak. Maar ze is de boel echt enorm aan het bespelen.

3 likes

Inderdaad, hij is ook niet van school afgetrapt, maar van de gymnasiumschool, alsof je dat er zo nadrukkelijk bij moet vertellen. Hij komt bij mij ook over alsof hij heel erg met zichzelf en zijn eigen imago bezig is ipv de leerlingen echt te helpen, dat dit voor hem persoonlijk de ultime uitdaging is en het ook nog goed staat op het cv.

4 likes

Viel het jullie trouwens ook op dat de aflevering zo slecht geedit was? Erik was met Yves in gesprek en toen leek het alsof het gesprek afgerond was, gingen ze het gesprek even later weer opnieuw inleiden en andere stukjes laten zien. En in het shot daartussen zat Yves alweer in de klas.
Sorry voor de vage uitleg :sweat_smile:

4 likes

Dit seizoen heeft gewoon een Eljereau nodig, hij haalde vorig seizoen echt iedereen omhoog.

13 likes

Whoops bedankt :sweat_smile:

Jaa Eljereau, Tamar en Tatanka vond ik ook heel leuk.

7 likes

Wat vinden jullie van dat hele verhaal van Ariscaya en Delano? Dat hij die lelijke opmerking maakte over homo’s omdat hij in een pleeggezin met twee mannen mishandeling heeft meegemaakt. Ik vond eigenlijk dat ze best in hadden gaan op ‘t feit dat dat het nog steeds niet ok maakt om lelijke dingen te zeggen over homo’s. Maar misschien ben ik ongevoelig

4 likes

Ik vond zeker dat ze daar gelijk in had. Wat hij deed was een beetje hetzelfde als roepen dat alle mensen van een land verkeerd zijn omdat eentje jouw iets aan heeft gedaan. Wat die mannen hem hebben aangedaan heeft niks met hun geaardheid te maken.

5 likes

Ik zit nu ook terug te kijken en het is ook best wel zonde dat hij op dat moment van poeeezie wel ingaat op die negativiteit, maar niet op het positieve van het verhaal van die gast. Hij moet daar geen aandacht aan besteden of pas na het positieve en dan kort houden.

1 like

Ja, zij is volgens mij heel slim! Met die vraag of echte vrienden voelen als familie, liet ze wel een kwetsbare kant zien. Hopelijk gaat ze die vaker laten zien

4 likes

Omdat ze zo slim is wekt ze bij mij argwaan bij die ‘gevoelige’ stukjes. Alsof ze dondersgoed weet dat mensen medelijden met haar krijgen als ze dit soort dingen verteld. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar ik heb een bepaald onderbuik gevoel dat ze op dat soort moment gewoon niet oprecht is.

5 likes

Ik heb dat juist bij Sana. Vind haar zo enorm schijnheilig overkomen.

5 likes

Ja, ik snap wel wat je bedoelt. Alsof het niet helemaal oprecht is? Al vond ik het wel weer goed van haar dat ze Anouk wees op de bouwstenen omtrent alcoholgebruik (omdat Anouk zei dat ze ging drinken komend weekend). Mijn mening over Emma wisselt constant merk ik haha

1 like