Dream School

Je laat met je gedrag een volwassene huilen en je vindt dat ze overdrijft. Kijk naar je eigen gedrag joh.

10 likes

Dit betrekt ze wel heel erg op zichzelf terwijl we nu na al die weken weten dat Damian zich achtergesteld voelt omdat de aandacht telkens naar Jelle gaat?

1 like

Ah ik heb echt met Karin te doen. Ze probeerde alleen maar te helpen

3 likes

Ah mijn hart breekt een beetje.Wel lief van Jelle.Erg overtrokken reactie van Damian.

5 likes

Zo erg dat die leerlingen niet in zien hoe hard ze mensen kwetsen. Ze willen gewoon niet inzien dat ze niet alleen zijn op de wereld en anderen echt niet altijd het ergste met je voor hebben.

Ik heb trouwens echt het idee dat er vrij weinig progress is dit jaar. Of ze laten de leerlingen die wel ontwikkelen niet zien en enkel de hardste schreeuwers.

7 likes

Ja haha elke keer als hij er niet is gaat alles mis

1 like

Pfff ik heb gewoon een soort rillingen :joy:

Anouk die Ariscaya verwijt dat ze zich met mensen bemoeit, kijk eens naar jezelf. Alles wat zij doet is er bij alles en iedereen er tegenaan bemoeien

13 likes

Begin me wel af te vragen wat het idee is van dit seizoen. Begeleider 1 is druk met ziekte en overlijden vader. Begeleider 2 heeft gezondheidsproblemen. Vanaf seconde 1 allerlei opstootjes en minimale progressie: waarom zendt je dit uit?!

Edit: ik zie eigenlijk gewoon een constant onveilige sfeer met geroddel en fysiek geweld met kwetsbare jongeren.

Edit2: en het wordt steeds bij de jongeren neergelegd, dat zij een muur en weerstand hebben, maar in deze omgeving kan niemand toch groeien. Het fundament is gewoon afwezig.

20 likes

Ik vind Ariscaya zo’n leuke en lieve meid.Volgens mij is het echt een schat van een meid en heeft ze gewoon wat liefde nodig.

10 likes

Lucia blaat over Anouks leerpunten, zegt ze ‘Daar gaat het nu niet om.’ Daar gaat het JUIST om

1 like

Mee eens. Ik had dan liever gezien dat er wat mensen van de nazorg een belangrijke rol speelden en dat in beeld werd gebracht ipv half aanwezige begeleiders.

7 likes

Oh die mensen zijn echt onmogelijk.

1 like

Klopt ja, echt gek dat we zo weinig van haar hebben gezien

Heeft die delano een chronische verkoudheid of iets anders? Hij klinkt altijd zo nasaal

Ja echt hè. Je wilt ze niet opgeven, maar ze maken het er zo naar dat je haast geen andere keus hebt.

1 like

Ja ik ook.Krijg er echt een naar gevoel bij.

Dat uitlachen is zo kinderachtig, echt niet te doen deze kids

1 like

Ik begrijp ook niet dat ze de groepjes in de groep niet vaker compleet uit elkaar trekken zodat het echt 1 groep wordt. Ik denk dat het open staan voor anderen buiten de mensen waar je normaal mee omgaat al jan helpen. Zoals toen die keer in duo’s, dat konden veel leerlingen gewoon niet.

Ze blijven gewoon zo gemeen na elkaar en constant naar elkaar wijzen en nooit zijn zij of hun vrienden de schuldigen.

1 like

Ik heb zo mijn vraagtekens bij dit soort oefeningen, in deze setting, met deze doelgroep.

Ik mis (en denk dat die jongeren dat ook doen) dit jaar echt de koppeling naar hun eigen levens. Het is een soort van trainingskamp van psychologische hobby experimentjes (zoals dat in de spiegel kijken met Sylvana Simmons en al die oefeningen van Lucia) en kunstuitingen (zoals dat schilderij maken) en veel minder gericht op dat deze kids hierna een baan, inkomen, instroommogekijkheid bij vervolgstudie, ander plan hebben.

14 likes

Ik begrijp echt niet hoe sommige kandidaten door die voorrondes zijn gekomen. Echt heftig seizoen. Vooral Yves die is volgens mij echt zwakbegaafd die begrijpt het gewoon echt niet. Damian heeft volgens mij wel een goed hart maar is nooit gezien.

8 likes