Ik denk dat deze oefening voor sommigen supergoed kan werken!
In dit gesprek vind ik Lucia dan wel weer sterk
Lucia is stiekem Lange Frans.
āEn ik houd niet van mensen die rechts zijnā. Love Amina.
Vind dat ze verder wel een slechte onderbouwing heeft voor waarom ze de politiek ārukā vindt en ze zich er vervolgens maar niet mee bezig houdt. Als je rechts haat, stem dan links (dit is wel een beetje kort door de bocht, maar ik erger me echt aan al het commentaar op de politiek van deze mensen die niet eens stemmen of zich erin verdiepen).
Mee eens! Dit is nog voordat ze het ging uitleggen, dat viel me tegen. Maar ik snap ze wel, zelfs ik vraag me af en toe in een dipje af hoeveel het nou uit maakt (en ik zie de politiek van dichtbij). Dat zoān groep de politiek niet ziet, snapt, of de impact op hun leven doorkomt, is ook een teken dat onze politiek ontoegankelijk is en ze minimaal vertegenwoordigd worden.
Kippenvelā¦(over HaĆÆti)
Oh
Nou dit. Ik heb steeds meer het gevoel dat ik naar een sensatieprogramm kijk en weet niet echt of ik hier nog achter sta eigenlijk.
Ah huilen om Celenaš¢
Ja eens met jou! Ik begrijp inderdaad ook waar het bij hun vandaan komt, of het idee van ja wat maakt die ene stem van mij nou uit. Maar vind het dan vanuit mijn eigen perspectief (ook best politiek betrokken) dan wel jammer, haha.
Haha volgens mij is dat Amsterdam Noords of Diemens ofzo
Die Sana haalt echt het bloed onder mān nagels vandaan. Zij kan echt geen enkele vorm van kritiek hebben, zelfs als het geen kritiek is maar gewoon een opmerking. Echt zoān grote brutale bek altijd en volledig overtuigd van haar eigen gelijk en niks is haar schuld. Ze zal nooit zeggen van oeps je hebt gelijk, ik heb bloem toegevoegd terwijl het niet moest. Ik bedoel het gaat over fucking bloem?!!?
Eerst dacht ik echt: waar maak je een probleem van? Maar toen het verder ging, zag je vooral dat hij door haar toneelstukje heen aan het prikken is. Dat mag ook wel eens iemand doen.
Zoooooo theatraal, ik zit echt met open mond naar haar te kijken āwtf gebeurt hier ā
Ik denk dat het ook wel goed is dat iemand er een keertje doorheen prikt bij Sana. Volgens mij komt zij met heel veel weg doordat ze slim is en er onschuldig uit ziet, maar als jij tegen een leraar zegt āhet lijkt me het beste dat je nu ophoudt met pratenā dan klinkt dat misschien heel zelfbewust en doordacht maar het is eigenlijk gewoon heel onbeschoft. Denk dat ze er wel wat aan kan hebben als ze door heeft dat ze dit doet.
Ja ik vond het ook mooi om te zien dat Hugo volgende week tegen haar zegt dat ze moet ophouden met haar toneelstukje.
Ja, ik vind het wel goed dat die gast zich niets aan trekt van dat zielige snoetje dat ze dan op een gegeven moment opzet.
Jezus ik schrik echt van hoe snel Anouk zo woest wordt, dat escaleert snel
Sana moet gewoon echt even van haar prinsessentroon komen. Je ziet gewoon dat zij gewend is om autoriteitsfiguren te bespelen en dat komt misschien wel netter/gemotiveerder over dan bijv. het gedrag van iemand als Emma, maar het is eigenlijk gewoon even erg/haar valkuil. Uit eindelijk zit zij ook in Dream School om een reden, maar ze heeft de hele tijd een houding van āIk hoor hier niet bij want ik sta boven de restā.
Ik ben van mening dat als je het moeilijk hebt in de maatschappij en je hebt hulp van anderen nodig, dat je houding super belangrijk is omdat anderen je die hulp moeten gunnen. (Hoe oneerlijk dat soms ook is.) Als je je dan onbeschoft opstelt (of het nu jas over aan in de klas gaat of de houding van Sana) dan zijn mensen gewoon minder bereid om je te helpen. Ik vind het wel jammer dat ze niet wat meer op die houding focussen in Dream School en het de kinderen zelf laten bepalen.