Wie stuurt het in naar BOOS?
Die vrouw praat zo veel maar zegt zo weinig. Al dat coachingsjargon, echt van die holle frases. Maar dat is waarschijnlijk om te verbloemen dat ze er geen verstand van heeft.
Ik had er eigenlijk nog niet op deze manier naar gekeken en ben het wel met jullie eens eigenlijk. Typisch ook dat vanwege Corona nu iedereen intern moet blijven, had er dan voor gekozen om het programma nog een jaar uit te stellen. Juist omdat het âgewoon in je eigen bed slapenâ na zoân dag heel belangrijk is. Dat laat voor mij wel zien dat het een programma is dat scoort qua kijkcijfers en dat dat voor gaatâŠ
Ja echt walgelijk hoe Lucia de schuld buiten zichzelf neer probeert te leggen. âIk doe het niet expresâ
Come on, Jade ziet eruit als een vrouw, Jade identificeert zich als vrouw, ze corrigeert Lucia kapot vaak. Hoe kan je dan structureel die fout blijven maken als de rest dat niet doet. Het maakt me zo boos.
Ja dit is echt een giftige situatie en Lucia zet zichzelf in een ijzersterke positie op deze manier. Echt ongelooflijk dat dit gewoon gebeurt.
Hiermee wordt transgender zijn ook gewoon onderuit getrapt, het wordt op deze manier gewoon niet erkend en dat vind ik echt heel erg en vooral omdat Lucia nog zegt:âEen fantasie waar ik niet in mee gaâ echt hoe verzin je het.
Die vergelijking met haar oma kan ook gewoon écht niet, je ziet Jade ook gewoon ongemakkelijk worden en spartelen, door het verhaal van Lucia wordt Jade gewoon niet gehoord en haar stortvloed over wat ze heeft meegemaakt lijkt dan een soort schreeuw om gezien te worden en dat wordt gewoon zó niet gezien door Lucia. Ze doet er letterlijk niks mee. De boodschap die overgedragen wordt is: Schouders eronder en doorbijten.
Ik vond dat toen ook extra fout omdat Lucia nooit gekent heeft als jongen. Dan vind ik het extra raar dat je dan steeds hij blijft zeggen. Dat doe je ook niet tegen een vrouw die zich jongens achtig kleed ofzo.
Ik zag Jade laatst trouwens in een filmpje van spuiten en slikken. Volgens mij is alleen Tamar er beter van geworden. Maar zij was van zichzelf al gemotiveerd
Ja dat maakt het ook gewoon extra raar? Doe je het dan om te provoceren of wil je het niet erkennen
Lucia is gewoon een transfoob die gelooft dat je âtransgender kunt doenâ omdat je een blokkade of trauma hebt. Er is echt geen enkele reden om haar mening te proberen te doorgronden want het is gewoon een kakmening. Ik vind het echt heel erg dat de npo destijds niet heeft ingegrepen. Ze hadden haar aan moeten spreken en desnoods eruit moeten gooien.
Ik vind dat van die knuffel echt raar. Je gaat toch geen lichamelijk contact afdwingen
Nou wat stom van die koffers? Zit gewoon iemand door je persoonlijke spullen en je ondergoed etc te gaan met 2 docenten ernaast? Ik vind dat echt belachelijk en een enorme inbreuk op hun privacy
Die kunstenares vond ik lief
Dat was echt bizar. Dat meisje werd gewoon gedwongen exposure te ondergaan omdat ze het âanders niet aan wilde gaanâ? Ik weet niet hoor. Vermijding is een van de grootste symptomen bij ptss.
Ah ik kan het hierom zelf bijna niet meer aanzien. Keek het programma voorheen wel graag. Ik ben zelf psycholoog en werk veel met complex trauma. Je kunt echt iemand hertraumtariseren of veel schade aanrichten⊠Er lijkt steeds minder aandacht te zijn hiervoor bij Dreamschool of steeds meer echte problematiek met idee âlossen we wel even opâ.
Vond het wel mooi dat Eric net zei dat ze dit in het ânormale onderwijsâ ook tegenkomen, en dat dit niet per se een extreme groep is qua achtergrond.
(Ik zit zelf niet in het onderwijs maar kan me voorstellen dat het waar is?)
Wat is dit, een groepstherapiesessie? Letterlijk iedereen huilt
âVergelijken is the kiss of deathâ
Pareltje van aflevering twee
ach gossie dat trillende lipje
misschien dat ze ook allemaal emotioneler zijn omdat ze niet tussendoor naar huis kunnen om er even uit te zijn/met andere dingen bezig te zijn
Zou goed kunnen idd!
O my, hoe hebben ze deze leraar uit kunnen kiezen
ik zou deze les zelf wel interessant vinden maar ik kan me voorstellen dat het niet helemaal een match is met deze leerlingen hahaha
Jaa dit zie je sowieso in het onderwijs. Ik heb veel stages gelopen in het onderwijs en dan meer in de rol van begeleider. Heb ontzettend veel (heftige) verhalen gehoord, ook van echt jonge kinderen. Dat zou je echt niet vermoeden als je soms zoân klas in kijkt.
Edit; ook niet heel gek natuurlijk, want veel mensen/gezinnen maken heftige dingen mee en vooral jonge kinderen gaan (vrijwel) allemaal naar school dus die zie je allemaal terug.