Zit nu de aflevering van gisteren terug te kijken en ben nog maar bij het begin maar dat gekibbel tussen Kimberly en Jaimie pff
Maar gelukkig leren ze daarop te reflecteren, als ze het maar aangaan en in hun kracht gaan staan
Ja want dat is hun proces. Iedereen heeft een eigen proces. Maar je moet het wel aan willon gaan, snap je
Ja, ik snap het, ik heb dit zelfs van geschoolde therapeuten geleerd lijkt een luxe in deze tijd.
Ik vond die interactie tussen die ene dame en Eric wel mooi. Ze is zich heel erg ah ergeren aan hem (kijk niet consequent dus geen idee of er iets tussen hen is voorgevallen). Maar krijgt dan toch een paar complimenten die haar raken
“In de nee zit geen ervaring. Ik wil dat je daar even in gaat zitten.”
Wtf is dit voor taalgebruik.
Is het niet een beetje een mix van zweverige sportwereld, coach-taal, al langere tijd uit NL weg zijn, geen (denk ik) talen-achtergrond etc?
Ja ongetwijfeld, maar niet bepaald taal voor jongeren die therapie ervaring hebben.
Wow ik kijk dit sinds weken weer en de halve groep verzet zich tegen Lucia. Lijkt dit seizoen echt een mislukking of is dat ook zo? Heeft iemand alles gezien?
Ik denk dat het ook anders is omdat ze daar de hele tijd moeten blijven
Viel mij ook op bij de afl van deze week. Hoe ze dat ene meisje (weet de naam ff niet) gewoon een zoen gaf en haar eerst van achteren benaderde. Ik dacht echt nounou, is dat nou wel heel slim.
Lucia lijkt ook zo duidelijk haar favorietjes te hebben (Valentina in dit geval). Snap de irritatie van bijv. Rebecca dan ook wel
Toch vind ik Eric/Lucia zo zacht en begripvol nu naar Nina en Valentina (laatste aflevering)
Ik ben de laatste aflezing aan het kijken en het valt me op dat Kimberley in het stukje van 7 maanden later een zooooo veel zachtere, opener blik heeft.
Ik was ook aan het kijken waar dat door zou komen! Dacht eerst neus piercing die bij haar vrij overheersend was
Ik had dit nooit gezien en heb t nieuwe seizoen van de week teruggekeken. Met kromme tenen soms naar Lucia gekeken en geluisterd, wat een onzin kraamt die vrouw soms uit.
Dreigen met geen eten als iemand voetbal wil kijken, dreigen met een sleutel van een van de meisjes slaapkamer als ze de deur niet acuut opendoet.
En die Eric vind ik al helemaal eng.
Vond sommigen van de gastdocenten vaak wel goed. Lita, Nazmiye, Milouska en Natacha in dit geval.
Ja het is soms pijnlijk duidelijk dat ze voor de TV toch een beetje drama willen, en die kinderen zijn dan telkens de dupe. “Sorry dat je oma op sterven ligt, maar je moet NU uit bed komen anders rammen we je deur wel even in.” En dan in het kader van “We moeten natuurlijk wel streng zijn soms”.
Vind de verhalen van de kids heel indrukwekkend, maar het blijft een tv programma en er wordt niet goed met ze omgegaan.
Wat ik ook nog even wil benoemen is die aflevering waarbij die politieagent met z’n hond heel stoer trucjes staat te doen en daarmee overduidelijk een aantal jongens in de groep mee imponeert, en als ze dan Teun de leiding geven en hij daar onzeker van raakt komt het concept van de boys club zo naar voren. Valentina kon er niet goed mee omgaan, maar zij krijgt een denigrerende preek van die agent achteraf, want het donkere meisje die niet op haar mond is gevallen is natuurlijk de luis in de pels
Had het zoveel mooier gevonden als die politiegast met haar in een open gesprek was gegaan, maar hij had zijn oordeel helemaal klaar.
Wat leuk, Nazmiye (gastdocent dit seizoen) had de meiden bij haar thuis uitgenodigd en spelletjes gedaan etc
Wat ligt ze er awkward bij
Het geeft me een raar gevoel dat zij de docent is (zou moeten zijn) en die meiden de leerlingen. Daar hoort wat meer afstand tussen te zijn.