Dream School

Ze hebben na die 2 weken toch geen docent/leerling relatie meer? Bovendien is ze natuurlijk niet echt een docent, het is een actrice en schrijfster met een bepaalde levenservaring.

6 likes

Ik vind het ook ongemakkelijk om te zien inderdaad, dus daarin ben je niet de enige. Wat @Hejira zegt klopt natuurlijk ook wel, dat de relatie nu anders is, maar ik weet niet… in de ogen van een leerling blijf je denk ik toch wel ā€˜dat voorbeeld’. Aan de andere kant, zo’n slecht voorbeeld is het niet als je nog contact houdt met z’n allen. Dubbel gevoel dus. Ik vind het in ieder geval wel hartverwarmend dat ze nog omkijkt naar de dames. :hugs:

1 like

Dat is waar. @Twijfelaar omschrijft mijn gevoel ook wel goed. Het is erg dubbel als een volwassen persoon eerst de rol van docent / coach van tieners heeft, en vervolgens een vriendschappelijke rol aanneemt en bij de tieners op schoot kruipt. Ergens klopt het gewoon niet in mijn hoofd. Ja, goed dat ze contact houden maar hoe kan het ineens zo vriendschappelijk zijn?

Ik vond iedereen sowieso heel ā€˜ā€˜fysiek’’ dit seizoen, vooral Lucia. Ik denk ook dat het beter is om wat meer afstand te bewaren.

3 likes

De foto pose is missh wat gek maar de ā€œreünieā€ zelf toch niet zo? Op haar stories waren ze Hints ah spelen, 60 seconds etc
Ivm Corona is alles ook dicht nu, het is iets losser sowieso allemaal op DS…
Maar idd, tav de foto zelf snap ik jouw punt

Ja het is voor mijn gevoel vooral in combinatie met de foto. Als ze gewoon allemaal naast elkaar op de bank of om tafel zaten had ik het minder raar gevonden.

2 likes

Kan me voorstellen dat jongeren juist behoefte hebben aan soms eens een knuffel. Ze zitten daar toch intern. Daarbij is er ook een intensief natraject dus het is niet een paar weken intens en dan joe hai.

Volgens mij is er veel te doen geweest rondom het gebrek aan nazorg. Is pas onlangs meer aangepakt vlg het programma maar of het enorm is verbeterd?

In ieder geval weer een editie waarin ze daar niet slapen denk ik? Dat was vanwege corona toch?

3 likes

Dat wordt weer cringen wanneer Lucia ā€œHet beste voor heeft met iemandā€ :woozy_face:

7 likes

God dat was echt het slechtste plan ooit

3 likes

Och, Julian. Ik vond het echt heftig dat moeder zei dat het voor hƔƔr zo heftig was dat vader hem niet meer moest, want zij had nu een eigen gezin. Hoe laat je je kind ongewenst voelen… (oh en hem naast de boiler op een matrasje te laten slapen ipv hem een fatsoenlijke kamer te geven want dat moet ie eerst verdienen helpt ook niet echt mee).

18 likes

Ja, vond ik ook bizar. lekker makkelijk je start een nieuw gezin met een andere partner maar vergeet voor het gemak dat je ook nog een ander kind hebt om voor te zorgen. Hij moet zich bewijzen voordat hij een bed krijgt. Hoeveel moeite is het om een simpel bed te kopen en een kamer een beetje gezellig aan te kleden. Zodat hij zich welkom voelt. Voor Julian is het al moeilijk genoeg dat hij nu niet bij zijn vader terecht kan omdat hij last heeft van depressieve klachten. Ben je vervolgens ook niet welkom bij je moeder.

14 likes

Ja ik vond het ook naar om te zien dit. Lijkt nu alsof Julian bij geen enkel gezin hoort

4 likes

Ik snap niet hoe ze het haar strot uit kreeg zo voor de camera. Zij hadden inmiddels een eigen gezin. Daar hoort je eerste kind toch gewoon bij ook al is het een moeilijke puber? Idd, hoe laat je je kind ongewenst voelen…

8 likes

Ik heb me direct al geƫrgerd aan Lucia, namelijk toen ze iedereen bij de eerste ontmoeting een knuffel ging geven. Hallo hoe ongemakkelijk is dat bij een vreemde en er bestaat ook zoiets als grenzen?? Een paar leerlingen zeiden ook dat ze het vervelend vonden. Lucia wil toch juist een :dizzy:open :dizzy: sfeer creƫren, nou dan had ze bij mij direct de plank al misgeslagen.

Edit: lol ik scroll een stukje naar boven en zie dat ik me vorig jaar heb opgewonden over precies hetzelfde. Gevoelig puntje blijkbaar

28 likes

Ja vind ik ook, bijna alle leerlingen zeiden ook dat ze dat een beetje too much vonden. Begrijp niet waarom je dat dan toch doet

4 likes

En waarschijnlijk als je zegt ā€˜ik vind het niet fijn om een knuffel te geven dus dat doe ik niet’ ben je gelijk niet goed bezig met je bouwstenen en moet je je afvragen waarom je daar bent…

12 likes

Dit hele programma is echt mn BEC. Snap niet waarom ik het alsnog aanzet soms.

7 likes

Het originele concept vind ik een gaaf idee. Verschillende lessen zodat je kan zien wat je leuk vind. Voor sommige jongeren is 1 studie kiezen rond je 16e heel moeilijk en als je thuis niet goed gestimuleerd word dan is het heel zwaar als je op een school zit waar je hrt niet naar je zin hebt.
Maar waarom het probleem jongeren moeten zijn die zichzelf in 2 weken ofzo helemaal moeten ontwikkelen met een facking irritante zweefteef achter zich aan en 100 cameras op ze gericht heb ik nooit begrepen.

17 likes