Die Anouk… wat een attitude
Overigens doen de anderen, zoals Davy, Julian en het meisje met de 2 haarkleuren (Soraya?) het super!
Die Anouk… wat een attitude
Overigens doen de anderen, zoals Davy, Julian en het meisje met de 2 haarkleuren (Soraya?) het super!
Hoop dat jij geen leraar bent dan.
Hoe zou jij dit met Anouk aanpakken dan?
Ze staat niet open voor dit traject.
Onderwijs of begeleiding ontnemen zorgt alleen maar voor meer problemen
Ik snap niet dat die leerlingen zich voor slechts 3 weken niet in kunnen zetten. Een heel schooljaar is onoverzichtelijk veel, maar 3 weken is toch zo voorbij?
Ik heb het idee dat ik dat meisje met dat kroeshaar en dat sjaaltje nog nooit eerder heb gezien?
Ja idd, jammer dat het steeds over dezelfde leerlingen gaat. Hopelijk komt de rest ook nog wat meer aan bod
Ik hoop dat het Caithlin gaat lukken om zich in te zetten, je ziet bij haar zo duidelijk dat ze wel wil maar het heel lastig heeft. Gun haar echt hulp
Nouja, ik verbaas me dus dat dat zelfs met 3 weken al niet lukt.
Maar 3 weken was waarschijnlijk ook veel langer toen ik 20 was.
O my de stem van die Daniel, ik smelt. Heeft hij een podcast toevallig? Hahaha
Hoe kan het dat ‘ik zit niet lekker in mijn vel’ reden is om nergens op te komen dagen? Ben ik nu zo hard en calvinistisch of is het normaal dat je jezelf daar even doorheen niet duwen.
Als ik me aan hun regels zou houden had ik mijn diploma never nooit gehaald
Wat was haar achtergrond verhaal ook weer ?
Ik heb 1 aflevering vooruit gestreamd en wil niet spoiler en, maar vroeg me dat af door een opmerking in een gesprek.
Je kan wel goed merken dat ze elkaar meetrekken in de negativiteit. Als de een de les uitloopt, naja dan kan ik ook wel mee. Komen er 3 vandaag niet, waarom zou ik morgen dan wel komen?
Therapie en niet een of ander programma met een ouderwetse Erik en die zweefteef.
Voor therapie moet je ook open staan.
Klopt maar bij een therapie zit je niet maar 3 weken lang bij allemaal mensen die je niet kent die ook allemaal shit hebben. Daar zit je niet de hele dag en daar word je ook niet gefilmt.
Deze manier van les geven werkt misschien voor jongeren die niet zo goed weten wat ze willen. Maar niet voor jongeren met heftige problemen.
Erik ook steeds met z’n psychoanalyses over Anouk: “ja Anouk is erg van het drama”, pfff en wij allemaal maar aapjes kijken. Echt, dat dit programma nog mag
Voor therapie moet je open staan maar dat is ook hoe wij de zorg hebben ingericht. Als onderwijs en therapie geen opties zijn moet je vind ik naast diegene gaan staan. Een op een aansluiten. Gaan voetballen met diegene, aansluiten op de hobby’s en leefwereld en vanuit daar iets gaan bouwen. Wie dat dan moet doen en hoe dat vergoed moet worden geen idee maar deze jongeren maar laten hangen is niet wat ze verdienen
Omdat vluchtgedrag niet gek is bij de problemen die deze jongeren hebben. Soms voelt de situatie waar je je nu in bevindt vertrouwd en veilig, omdat je weet dat het niet verandert. Zodra je die situatie gaat veranderen, is dat spannend, want je weet niet wat er gebeurt, je weet niet of je omgeving je support (bij veel van deze jongeren lijkt dat van niet) en dat kan een heel onveilig gevoel geven. Dreamschool zit hun natuurlijk enorm te porren om vanalles te veranderen, maar zolang er thuis of prive niks verandert, is er geen garantie dat het daadwerkelijk beter met ze zal gaan, want na 3 weken valt dreamschool weg
In het dagelijks leven moet een vertrouwde basis gecreëerd worden, dan kunnen ze pas verder met dingen oplossen en aanpakken
En dat bedoel ik in mijn laatste bericht met naast iemand gaan staan en aansluiten. Zonder goede basis valt er weinig op te bouwen natuurlijk.
Eens en het verbaast me ook wel een beetje eerlijk gezegd. Ik herken juist heel veel van mijn eigen gedrag vroeger in deze jongeren en weet als geen ander hoe schadelijk reacties zijn als ‘Zet je er zelf gewoon over heen’.
Als het allemaal zo makkelijk was dan had meer dan de helft van de mensen geen ggz hulp nodig.
Ik heb geen high horse toontje en als je mijn volgende bericht had gelezen had je dat begrepen.
Ik ben zelf zo iemand met mentale issues die met dwang in de hulpverlening te maken heeft gehad dus doe niet of ik er niets vanaf weet. Ik heb me niet volledig beseft dat deze jongeren complexe problematiek hebben omdat het begon als een programma voor jongeren die niet wisten wat ze wilden worden. Excuus voor dat stuk dus.
Je bericht doet me echt pijn want de dingen die je zegt staan heel ver van mij af.