Dream School

Ehm jij hebt toch ook wel periodes gekend dat het absoluut niet ‘helpend’ zou zijn geweest als iemand had gezegd: ‘kom op nu, duw jezelf er even doorheen’.

3 likes

Ik zie wel eens stukjes voorbij komen op social media waar ik gewoon echt kwaad van word. Het is constant de jongeren ergens op wijzen wat hen echt pijn doet. Zag toevallig iets voorbijkomen over Erik die zegt tegen Anouk:“Jij zegt daarmee ‘je bent een paardenlul’” (!?!??!?!) Waarop Anouk natuurlijk boos werd, want dat wordt haar in de schoenen geschoven. Dat is niet letterlijk zo gezegd en die aanname maakt hij zelf, maar doet wel een heftige beschuldiging.

Zo gaat dat constant bij dreamschool naar mijn idee. De leerlingen constant beschuldigen van slachtoffergedrag, maar daarna zichzelf als slachtoffer neerzetten hoe hun gedrag op Erik en Lucia overkomt, want boehoehoe ze bedoelen het zo goed en hebben aaaaalles voor hun over en ze laten hun slecht voelen :cry: :cry:

7 likes

Ja, mijn bericht was niet passend en daarvoor excuus. Zoals ik in mijn vorige bericht uitleg was ik me niet bewust van de complexe problematiek maar was mijn focus op niet weten wat je wil worden.

1 like

Vergeet trouwens ook niet dat dit voor veel jongeren een wanhoopspoging zal zijn om toch gezien en gehoord te worden.
Ik vraag me alleen af of drie weken Dream School bijdraagt aan daadwerkelijk herstel, ze worden immers ten toon gesteld aan iedereen die dit programma kijkt en op basis daarvan een oordeel over ze velt.
Hetzelfde geldt voor dat andere programma wat laatst op TV was ‘Verloren kinderen’.
Hoewel ik dat af en toe ook met opgetrokken wenkbrauw heb gekeken is het vooral heel triest.

4 likes

Als je kijkt naar de basisbehoeften van de mens, dan staat veiligheid in de top 3. Ik vind dat een programma als dreamschool, waar ontzettend veel volwassen mensen oordelend naar kijken, die behoefte al niet kan vervullen. Dus kan je never nooit werken aan de reden waarom die jongeren mee willen doen.

Maar dat is slechts mijn mening.

9 likes

Ik denk dat er een groep jongeren is voor wie dreamschool kansen biedt die ze anders niet krijgen. Sociaal contact, ritme, blootgesteld worden aan een brede range beroepen en samen de eerste vervolgstappen zetten om beter te gaan doen. Maar in de afgelopen seizoenen (ik kijk dit jaar niet) is dat de minderheid van de groep. Voor de rest zijn Eric en Lucia toch twee tijdelijke begeleiders die voor een groot deel op intuïtie varen, wiens ideeën over deze jongeren doordrongen zijn van activeringsideaal (je moet aan de slag, handen uit de mouwen), die in een korte tijd verwachten wat soms maanden/jaren duurt en jongeren héél consequent de schuld geven van hun eigen falen terwijl dat in hele veel gevallen buiten hun eigen schuld ligt. Dat gaat echt tegen alles wat we weten dat werkt met deze doelgroep in. De basis is interessant (korte periode, intensief begeleiden, vanuit vertrouwen, veel aanreiken), maar de uitvoering is tenenkrommend. En dan krijg je inderdaad allemaal kijkers die niet begrijpen waarom het niet lukt. Het ligt echt niet aan die jongeren

8 likes

Ik kijk dit nooit maar zapte er gister langs en zag Lucia die een duidelijk heel oncomfortabel meisje per se wilde laten buigen en een of andere (sport? Religieuze?) begroeting laten doen.

Had echt een rare vibe.

6 likes

Dat oesh ja. Migado is nergens voor nodig.

5 likes

Hahaha ja binnen het kickboksen is Osu wel een normale begroeting, een teken van respect. Alleen doe je zoiets met trainingen en wedstrijden, niet met ff 5 min een meisje haar emoties eruit laten rauschen

3 likes

Wat ik wel apart vind is dat er moeilijk werd gedaan over ziekmeldingen en ze dan helemaal overgehaald werden om te komen. Je weet natuurlijk niet of ze echt ziek zijn of het verzinnen om niet te komen, maar als ze echt ziek zijn moeten ze toch gwn in bed blijven en zo steken ze ook iedereen aan, logisch dat ze allemaal ziek zijn :sweat_smile:

3 likes

Jaa vond het wel raar dat erik zei “Ja beetje keelpijn en wat koorts is te overzien”
Ben jij corona vergeten vriendelijke vriend.

4 likes

Ik zap er weer langs en nu overtuigt die man een tiener dat ze geen faalangst kan hebben want ze heeft “een pittig karakter”.

??? Wat is dit

5 likes

Tja, tv is niet de plek voor goede hulp. Dat zag je met Keith Bakker en met 4 handen op 1 buik en nu blijkbaar weer. Dit soort programma’s zouden niet gemaakt mogen worden.

9 likes

ik zag in de bio van dream school op instagram dat er een nieuw seizoen komt. ik dacht dat dat niet meer zou gebeuren, want erik werkt nu bij de een daklozenopvang omdat hij zich meer wilde focussen op het helpen van mensen ipv steeds maar in de spotlights te staan. ik vond hem dat wel sieren dus ik ben benieuwd of hij er dan alsnog in zit

3 likes

ja maar het komt dus sowieso wel terug volgens ntr. en ik eigenlijk ook, ik kijk waarschijnlijk toch wel

1 like

Er is een nieuw seizoen. Ik kijk 5 minuten en ik volg Lucia nu al niet meer met haar ‘ik groet de boeddha in jou’ :confused: :confused:

Had eigenlijk niet verwacht dat er een nieuw seizoen zou komen na alle kritiek op het vorige seizoen. Ben benieuwd of het dit keer anders gaat

2 likes

Hahahahahahaha

2 likes

Djavino is nu al mijn favoriet.

En Hunter… breekt echt mijn hart.

Ik vond het vooral verdrietig om te zien hoe mensen reageren op een aanraking in de vorm van een omhelzing. Dat het wordt omschreven als iets nieuws, vind ik heel erg om te horen. Ben benieuwd hoe deze groep zich gaat ontwikkelen in hun persoonlijke groei.

2 likes

Ja sorry maar mij ooo nie bellen hoor. Ik omhels niet Jan en alleman. Ik zou ook geweigerd hebben optyfen

3 likes