Dream School

Kan me ook best voorstellen dat de personen die het niet echt serieus lijken te nemen er na afloop ook negatief over zijn…
Heb vaak het gevoel dat 9 van de 10 daar dachten dat al hun problemen voor opgelost zouden worden zonder zelf er iets voor te doen.

Tenminste zo komen ze heel erg over. Ze zijn tijdens zowat alle opdrachten zooooo tegendraads en willen vaak nieteens iets proberen.

3 likes

Ja alleen was Tamar totaal niet zo he. Daarom verbaast het me wel dat zij het bericht van Chess en Joëlle deelt

1 like

Dat weet ik niet! Volg het pas sinds dit seizoen. Maar dat is inderdaad wel vreemd…

Ze zouden een hoe is het nu met… aflevering moeten doen met vorige castleden

1 like

Maar Tamar had toch zelfs nog een filmpje opgenomen wat ze in Dreamschool aan de leerlingen van nu lieten zien, waarin ze zegt hoe veel ze er aan heeft gehad?

1 like

Ja klopt!

Dit is de post. Als antwoord op een van de reacties (‘heb je spijt dan van je deelname?’) zegt ze:

absoluut niet, ik heb duidelijke afspraken gemaakt over wat er wel en niet op tv mag komen. Dit samen met mijn inzet, heeft geresulteerd in een mooie samenkomst van situaties. Ik heb een media achtergrond, mijn vader werkt in die wereld & ik was voorbereid op de poppenkast en doorgestoken kaart vragen. Ik deel dit voor hen die niet beschikken over deze achtergrond. Ook was ik de oudste van de groep. Ongeacht achtergrond speelt dit mee in hoe je handelt. Maar spijt, nee. Ik heb nooit spijt, alles is een les.

1 like

Whitney postte dit dan weer net.

Wat is de instagram van Tatanka? Kan haar niet vinden. Al die anderen staan ook op privé, zeker als advies gekregen.

Nou ik vind Chess/Joëlle een beetje ondankbaar eerlijk gezegd. Kijk het is kut als jij zo op tv komt en Twitter over je heen kaffert zonder dat die snappen waar dat gedrag vandaag komt, dat begrijp ik, maar dan vind ik het wel een beetje onredelijk die zorg van Dream School niet goed te noemen en zeggen dat ze verkeerd neergezet worden en dat ze er niks aan hebben, terwijl ze zelf niks lijken te willen aannemen of ervoor open staan.

1 like

Denk dat zo’n programma misschien bij sommige jongeren toch meer schade oplevert dan voortgang. Dit zijn ontzettende kwetsbare jongeren. De negatieve aandacht die ze via social media krijgen kunnen dit gedrag zeker in stand houden.

5 likes

Ja precies mijn punt… wellicht verwachtten sommigen dat er wekelijks contact met ze wordt opgenomen ofzo? Je moet natuurlijk ook zelf de moeite erin steken, zowel tijdens en na het programma

2 likes

Joëlle was ook diegene die na 3 gesprekken zeurde dat zij nooit een gesprek had gehad.

3 likes

Biecht: ik vind de stem en de manier van praten van Erik zo sexy.

7 likes

Ja, al kan ik me ook wel weer voorstellen dat als ze zelf om hulp moeten vragen (ipv tweewekelijks nog een gepland gesprek bijvoorbeeld) de drempel misschien te hoog ligt.

2 likes

Ja, ik krijg er een dubbel gevoel van. Heb zelf ook met deze doelgroep gewerkt en het zo moeilijk om sommige uit de slachtoffer rol te krijgen. Als je wilt dat ze daar uitkomen zullen ze zelf ook moeten leren om hulp te vragen etc. Als ze het idee hebben dat ze naar een gesprek moeten werkt het vaak ook weer niet… Die drie weken zijn veelste te kort om een gedragsverandering tot stand te kunnen brengen. Vervolgens komt het op tv en krijgen ze weer een bak ellende over zich heen en gaan sommige weer in de slachtoffer rol zitten. Dat is namelijk vertrouwd.

2 likes

Vond het gisteren heel mooi om te zien hoe Erik Shayenne gisteren eindelijk heeft “gebroken”. Zijn vraagstelling is zo geniaal af en toe

2 likes

In de aflevering vab gister en vorige week vond ik Olcay soms ook irritant hoor. Begrijp goed dat ze die kids uit die slachtofferrol wil maar ze reageerde best aanvallend op bijv. Cheyenne. Bleef ook zelf doordrammen zonder echt naar dr ander te luisteren.

3 likes

Ik heb net de aflevering van gisteren gekeken en ben nu echt benieuwd naar die van volgende week. Ze laten het lijken alsof opeens niemand meer kwam, maar dat lijkt me wel heel apart?

Haha klopt zoiets zei een van die meiden ook in een live. Dat ze zeiden Olcay is zelf ook failliet oid.

Maar vind het ook wel ironisch idd

Ja vond dit ook heel raar.

Lucia is nu bij rtl boulevaard over de kritiek over het programma

Ja en die majoor Kroon (ofzo) heeft iemand een kopstoot gegeven met carnaval

2 likes

Maar daarvan werd in de aflevering waar hij les gaf ook aangegeven dat de opnames al in oktober waren. Dus dat is voor die tijd geweest.

1 like

Het valt me op dat die jongeren hun gedrag vaak goed praten met de mededeling dat ‘het al heel wat is dat ze … al doen, dat ze normaal al lang weg waren geweest’
Ik snap ze maar het irriteert me ook.

8 likes