Duitslandtopic

Ok, helaas geen ervaring met de camper door het zwarte woud reizen (ik woon er namelijk…en heb geen camper maar dat terzijde).
Weet natuurlijk het budget niet maar had deze site gevonden

En als criteria 2 volwassenen, 1 kamer, vanaf zürich 2 uur rijden (weet natuurlijk niet of dat goed is) maar hier staan best goede opties zo op t eerste gezicht.

Oh echt, wat tof zeg! Waar woon je precies? We zijn net aangekomen en toch last minute besloten om voor een camping te gaan - ondanks het weer - en hier terecht gekomen. Vinden het een tip dus mochten mensen meelezen die er mogelijk wat aan hebben: Terrassencamping Sandbank!

Veel te laat voor jou waarschijnlijk dus misschien een volgende keer, maar Badeschiff is wel de beste optie denk ik!
Heb daar tot nog toe de minste kinderen gezien (alleen de laatste keer 2 luidruchtige Nederlandse kinderen uiteraard, maar ok). En ik hou van Schlachtensee, wel druk maar als je een beetje op tijd komt kan je een chill plekje vinden en heb je niet zoveel last van anderen omdat er steeds kleine stukjes ligplekken zijn tussen bomen/struiken aan de rand van het water.

Ok goed dat je nog iets hebt gevonden! Gisteravond stormde het flink hier. Ik woon ong een uur rijden vanaf Stuttgart. Gewoon in een stad, niks in het bos ofzo :laughing:

4 likes

Ik was er rond 11 uur en dat was echt prima! Die bij RAW gelände is trouwens ook heel leuk. Ik heb die en die van boxhagener platz gedaan en was in totaal iets van 2 uur bezig.

In oktober weer naar Berlijn :partying_face:

Zo’n zin in! Dit keer willen we in ieder geval naar het olympisch stadion.

We willen hierheen met metro of bus, iemand die weet wat de beste optie is?

3 likes

Ga je met het vliegtuig of de trein? Ik twijfel erg omdat ik hoor dat de trein zo lang duurt, iemand ervaringen?

We gaan met de bus. Genieten we altijd van omdat we op deze manier ook langs checkpoint alpha (grensovergang Helmstedt/Marienborn) komen en hier wat rond kunnen dolen :slight_smile:

1 like

Ik ben in 2019 ofzo met de trein geweest en dat is echt prima te doen hoor. Als je met vliegtuig gaat en alle tijd meerekent dat je er van te voren moet zijn enzo doe je er denk ik net zo lang over

Met de trein naar Berlijn is juist het meest relaxte ooit, ik doe het alleen maar per trein.

Ja, de rit is lang (iets minder dan 6 uur voor mij, vanuit Amersfoort), maar ook ontspannen. Ik heb geen overstap dus als ik eenmaal zit, hoef ik niets meer te doen. Die 6 uur zijn zo voorbij met een goed boek, serie, haakwerkje… En ondertussen naar buiten kijken naar een veranderend landschap. Ik vind het zalig. Veel beter voor het milieu ook nog dan het vliegtuig.
Vroeg boeken voor een zacht prijsje, zitplaats reserveren: top.

@Mirke Eens met @JelaBerlijn , U-bahn is het fijnst. Bussen neem ik in Berlijn als het echt niet anders kan, die vind ik oncomfortabeler en ik word er snel wagenziek in.

3 likes

Bedankt! erg fijn om op deze manier wat informatie te vergaren :+1:

Hoeveel dagen is voldoende voor Berlijn? Ik wil vooral dingen bezoeken en winkelen.

Leuk, veel plezier! Mocht je nog een restauranttip willen: ik had me erg verheugd op 1990 vegan living, maar daar zat het vol. Ben toen aan de overkant van de straat naar Nyom gegaan en dat was ook superlekker, gezellig en niet duur!

Als je van gin(-tonic) houdt is Ginchilla ook een aanrader. Het interieur is niet echt stijlvol (echt een soort huiskamer/clubhuis haha) maar ze hebben superveel lekkere en speciale gin en het zijn heel aardige mensen!

Edit: oh en! Als je van noodles houdt, zeker naar Chungking Noodles gaan. Nogal minimalistisch qua inrichting en menu maar omg zo goed.

2 likes

Ik ben op zoek naar een hotel in Keulen met kamers voor 3 personen. Heeft iemand tips? We moeten nu twee kamers boeken maar dat is zo duur :frowning:

Ik heb in Duitsland in een Ibis Budget en een Aletto hotel geslapen en in beide was een extra bed naast het tweepersoonsbed aanwezig. Geen idee of die ook in Keulen zitten. Anders misschien een airbnb?

2 likes

Nou de kwestie is of vakantiepark waar mn vader fan van is een uur verder of een hotel. Airbnb wil ie niet :frowning: hij dwingt ons gewoon in dat park

Heb je al op booking gekeken? Ibis moet dat sowieso wel beben

Ik ga volgende week naar Berlijn (zo’n zin in🥳). Heb opzich al genoeg dingen op m’n lijstje staan (ook uit dit topic al), maar hebben jullie toevallig nog tips voor leuke vintage/kringloop winkels? En voor leuke, niet al te dure eettentjes voor ‘s avonds? Ik ga sowieso al naar 1990 vegan living en/of Like Thai vegan, maar kan altijd nog wat extra tips gebruiken!

2 likes

Ah jammer van 1990! Nyom gaat zeker op het lijstje!

1 like

Wat is de deal met de hotelprijzen in Duitsland?:pleading_face:

Wij gaan binnenkort naar een Duitse stad met 3 personen en willen graag een hotel, maar alles is 800 euro of duurder of echt veel kilometers verderop? Heb nog gekeken of het aan de stad ligt maar in een andere stad hetzelfde verhaal… het enige wat er is zijn vakantiewoningen/airbnb achtige dingen maar we houden juist wel echt van hotels, dus dit is echt balen…

Het gekke is dat ik ook op zoek ben naar hotels in Parijs en die zijn dus echt goed betaalbaar in vergelijking met die medium grote Duitse stad? Snap er echt niks van…

1 like