Duitslandtopic

Mijn tip is scrollen

6 likes

Jeetje wat blind, sorry.

2 likes

Is het Spreepark in Berlijn nog leuk om te bezoeken? Met een gids wel. Reviews op internet zeggen verschillende dingen. Ik heb het idee dat er veel al is opgeruimd en dat alleen het reuzenrad er nog staat ofzo?

En heeft iemand nog tips voor chille zwemplekken in Berlijn voor als het heel warm is? Weet dat er best veel is, maar zoek vooral iets wat nog enigszins rustig is (en weinig kinderen :crazy_face: ). Veel is ook enorm ver buiten de stad, lijkt het.

1 like

Spreepark ben ik in al mijn jaren hier nog nooit geweest, alleen langsgefietst/gewandeld :sweat_smile:

Zwemmen: Er zijn veel freiluftbäder, maar daar zijn meestal wel relatief veel kinderen. Badeschiff wsl het minst, en vind ik altijd wel leuk aangezien je midden in de Spree ligt.

Verder zijn er veel mooie meren, maar dat is allemaal wel wat verder buiten de stad idd. Maar bijvoorbeeld Krumme Lanke of Tegeler See zijn goed te bereiken met OV, en we hebben in augustus nog het 9€ ticket. Mijn faves zijn Liepnitzsee en Tonsee, maar daar heb je eigenlijk wel een auto voor nodig (of ik ben gewoon heel lui :sweat_smile:)

1 like

Thanks!! Vind je Sommerbad Olympiastadion ook een aanrader? Ziet er iig wel mooi uit

1 like

Ben ik zelf nog nooit geweest, maar vrienden wel en die vinden het chill. Afraders zijn iig Columbiadamm en Insulaner, daar zijn regelmatig vechtpartijen en zo :sweat_smile:

3 likes

Iemand een tip voor een tof hotel in het Zwarte Woud?

1 like

Waar zit je ergens in de buurt?
En wat voor hotel zoek je, bijv. Welness ofzo?

1 like

Nu nog in Zwitserland - zijn met de camper aan het rondreizen, geen plan - maar wilde nachtje (of 2) naar Zwarte woud gaan en dan hotel ivm slechte weersvoorspellingen nu. Waar maakt dus niets uit!

1 like

Ok, helaas geen ervaring met de camper door het zwarte woud reizen (ik woon er namelijk…en heb geen camper maar dat terzijde).
Weet natuurlijk het budget niet maar had deze site gevonden

En als criteria 2 volwassenen, 1 kamer, vanaf zürich 2 uur rijden (weet natuurlijk niet of dat goed is) maar hier staan best goede opties zo op t eerste gezicht.

Oh echt, wat tof zeg! Waar woon je precies? We zijn net aangekomen en toch last minute besloten om voor een camping te gaan - ondanks het weer - en hier terecht gekomen. Vinden het een tip dus mochten mensen meelezen die er mogelijk wat aan hebben: Terrassencamping Sandbank!

Veel te laat voor jou waarschijnlijk dus misschien een volgende keer, maar Badeschiff is wel de beste optie denk ik!
Heb daar tot nog toe de minste kinderen gezien (alleen de laatste keer 2 luidruchtige Nederlandse kinderen uiteraard, maar ok). En ik hou van Schlachtensee, wel druk maar als je een beetje op tijd komt kan je een chill plekje vinden en heb je niet zoveel last van anderen omdat er steeds kleine stukjes ligplekken zijn tussen bomen/struiken aan de rand van het water.

Ok goed dat je nog iets hebt gevonden! Gisteravond stormde het flink hier. Ik woon ong een uur rijden vanaf Stuttgart. Gewoon in een stad, niks in het bos ofzo :laughing:

3 likes

Ik was er rond 11 uur en dat was echt prima! Die bij RAW gelände is trouwens ook heel leuk. Ik heb die en die van boxhagener platz gedaan en was in totaal iets van 2 uur bezig.

In oktober weer naar Berlijn :partying_face:

Zo’n zin in! Dit keer willen we in ieder geval naar het olympisch stadion.

We willen hierheen met metro of bus, iemand die weet wat de beste optie is?

3 likes

Ga je met het vliegtuig of de trein? Ik twijfel erg omdat ik hoor dat de trein zo lang duurt, iemand ervaringen?

We gaan met de bus. Genieten we altijd van omdat we op deze manier ook langs checkpoint alpha (grensovergang Helmstedt/Marienborn) komen en hier wat rond kunnen dolen :slight_smile:

1 like

Ik ben in 2019 ofzo met de trein geweest en dat is echt prima te doen hoor. Als je met vliegtuig gaat en alle tijd meerekent dat je er van te voren moet zijn enzo doe je er denk ik net zo lang over

Met de trein naar Berlijn is juist het meest relaxte ooit, ik doe het alleen maar per trein.

Ja, de rit is lang (iets minder dan 6 uur voor mij, vanuit Amersfoort), maar ook ontspannen. Ik heb geen overstap dus als ik eenmaal zit, hoef ik niets meer te doen. Die 6 uur zijn zo voorbij met een goed boek, serie, haakwerkje… En ondertussen naar buiten kijken naar een veranderend landschap. Ik vind het zalig. Veel beter voor het milieu ook nog dan het vliegtuig.
Vroeg boeken voor een zacht prijsje, zitplaats reserveren: top.

@Mirke Eens met @JelaBerlijn , U-bahn is het fijnst. Bussen neem ik in Berlijn als het echt niet anders kan, die vind ik oncomfortabeler en ik word er snel wagenziek in.

3 likes

Bedankt! erg fijn om op deze manier wat informatie te vergaren :+1: