Wij willen in september naar zuid Duitsland, zijn er mensen die tips hebben over waar we echt moeten zijn of echt moeten zien? Overnachten?
Wat wil je, natuur, stad, druk, rustig, hoe ver rijden?
Of heb je al iets geboekt en wil je daar in de omgeving tips?
Je vraag is nu wel erg open om tips te kunnen geven.
Ja, ik vind t ook lastig, er staat wel Zuid, mja Duitsland is groot, ook het zuiden.
Boven mijn bericht nog wat andere tips!
Excuus voor de irritatie ![]()
Ik heb geen idee, geen aanknopingspunten dus stel bewust een hele open vraag.
Het is een bewuste open vraag omdat k werkelijk geen idee heb waar ik het moet gaan zoeken.
Thanks! Daar kan ik wat mee ![]()
Ik weet niet of je ervan houdt, maar de Romantische Strasse staat al lang op mijn verlanglijstje. Dit is een regio met een hoop oude kastelen en natuur. Heb er verder geen ervaring mee.
Wat minder zuidelijk is Heidelberg, ook een leuke stad. Niet enorm groot, wel erg gemoedelijk. Je kan het eventueel combineren met Mannheim in de buurt.
Dat begrijp ik wel, maar als je een beetje omschrijft wat je leuk vindt om te doen, is het wel makkelijker om tips te geven.
Ik vind bijv de regio bij de bodensee heel mooi, Lindau een heel mooi stadje en veel natuur in de buurt.
Maar wil ook graag nog een keer naar europapark, heel ander iets maar heb gehoord dat je daar ook wel min 2 dagen nodig hebt.
Nou eigenlijk niet ![]()
We staan open voor heel veel, alle aanraders zijn welkom. Het is heus niet de bedoeling dat anderen het werk voor me doen, ik vind het leuk om tips te krijgen van mensen die er al geweest zijn ![]()
Oh ik voel je ![]()
Geniet van je vakantie! ![]()
Wat trekt je juist aan het zuiden dan? Misschien kunnen we je dan nog beter helpen!
Hmm, nou, we zijn er beide nog niet geweest, dat is 1. We houden beide van natuur, cultuur en geschiedenis. En ik wil eigenlijk niet heel erg ver weg.
Oh ja! Dat is wel wat we leuk vinden! Ik hou van kastelen en middeleeuwse stadjes!
Behoorlijk zuidelijk maar Freiburg im Breisgau is echt geweldig, studentenstad maar ook mooi en hip. En mooie natuur eromheen
Mannheim zou ik dan weer niemand aanraden.
Toen ik nog bij een travel agency werkte werden Heidelberg en Bade- Baden vaak gecombineerd. Zijn beide erg mooi.
Freiburg im Breisgau is ook zeker een aanrader.
Ik zou voor WĂŒrzburg nog één dag extra uittrekken dan, heerlijke stad met de oude brug over de Main waarop mensen constant wijn drinken, de Festung op de berg en de Residenz met het prachtig onderhouden park
Ik was laatst naar Bremen en het is echt een aanrader! Super idyllisch stadje
Ik vond Trier echt een heel leuk plaatsje! Zeker een aanrader om te bezoeken.
als jullie naar 1 museum zouden gaan in berlijn
welke zou je kiezen