Duitslandtopic

brauhaus

  • Dieselhaus ( pas geopend) , Schankhalle Pfefferberg, BRLO Brwhouse
    Niet perse brauhaus wel goed Duits eten: 3 Schwestern, Max & Moritz, Jäger & Lustig, schnitzelei , fleischerei

trendy

  • the Catch, Mine, oh panama, Bonvivant Cocktail Bistro, Lagalante ,bellboy berlin, root restaurant, mani, katz orange
1 like

Wauw super tips, dankjewel!! Ik heb ze gelijk allemaal voorgesteld :smiley:

@Kultakala @FrauHelga ook bedankt!!

2 likes

Wij zijn een keer in Oberstdorf geweest. Wel zonder kind, maar ik denk dat het ook goed met kind kan. In de bergen korte wandelingen gedaan en meren om te zwemmen ook. Wij vonden het echt een aanrader. Wij zaten in een gasthuis/appartement.

2 likes

Ik denk dat als het lekker weer is, je dat zeker nog gaat hebben in Berlijn. Maar goed, dat weet je nooit zeker in september haha.

4 likes

Ik was er in 2022 begin oktober en toen was het niet meer zo dat iedereen nog buiten in alle parken zat enzo, maar overdag zat iedereen wel nog lekker buiten op het terras. Maar het is natuurlijk mega afhankelijk van het weer.

2 likes

Idd wat hierboven gezegd wordt. Zolang het weer het toelaat leeft het buiten, ook eind september. Maar je hebt natuurlijk helaas geen garantie op mooi weer…

1 like

Heeft iemand tips voor leuke plekken in de omgeving rond Trier (beetje die hoek, ik zoek iets op 4 uur rijden ongeveer van Amsterdam), waar je niet helemaal in the middle of nowhere zit maar bijv bij een leuk dorp? Ik probeer een vakantie te boeken die ergens zit tussen lekker uitrusten en toch ook wat voorziening op loopafstand. Ik wil niet alles met de auto hoeven doen (bakker, boodschappen, cafe of restaurant). Een leuk stadje aan de Mosel misschien ofzo?

3 likes

Cochem zou ik aanraden als je voor mei gaat, ookal ligt het net wat verder van Trier. Wel binnen de 4u van Amsterdam.

Bijna alle kleinere stadjes aan de zuidwestkant van de Mosel vanaf Cochem zijn in het laagseizoen heel leeg en er is veel dicht. Cochem is wat groter en iets levendiger.

Het is ook wel een charmant stadje.

@Amphitrite Ik zou als je een soort Parijssfeer leuk vindt op zoek gaan naar wijken waarin er wat minder underground/grijzige oostduitslandarchitectuur is (zoals in Mitte en Charlottenburg uit mn hoofd). En misschien vind je bijvoorbeeld Schloss Charlottenburg en Schloss Sans Souci wel wat.

2 likes

Centerparcs Allgäu is heel leuk! Sowieso de hele Allgäu regio is een aanrader. Uitstapjes naar de Zugspitze (hoogste berg van Duitsland), kasteel Neuschwannstein, skischans in Garmisch-Partenkirchen, rodelen in Oberstdorf en het allerleukste vond ik de Breitachklamm daar!

3 likes

Ik ga met Pasen naar Berlijn en vroeg me af of jullie nog tips hebben voor rond die periode? Had al wat paasvuren en markten voorbij zien komen. Is er nog een rommelmarkt die ik echt niet mag missen?

Tips voor niet a te dure restaurants zijn ook meer dan welkom!

3 likes

Hoe was het en heb he tips voor ons?

1 like

Wij willen in september naar zuid Duitsland, zijn er mensen die tips hebben over waar we echt moeten zijn of echt moeten zien? Overnachten?

Wat wil je, natuur, stad, druk, rustig, hoe ver rijden?
Of heb je al iets geboekt en wil je daar in de omgeving tips?

Je vraag is nu wel erg open om tips te kunnen geven.

2 likes

Ja, ik vind t ook lastig, er staat wel Zuid, mja Duitsland is groot, ook het zuiden.

1 like

Boven mijn bericht nog wat andere tips!

1 like

Excuus voor de irritatie :face_with_raised_eyebrow:

Ik heb geen idee, geen aanknopingspunten dus stel bewust een hele open vraag.

1 like

Het is een bewuste open vraag omdat k werkelijk geen idee heb waar ik het moet gaan zoeken.

1 like

Thanks! Daar kan ik wat mee :smiley:

2 likes

Ik weet niet of je ervan houdt, maar de Romantische Strasse staat al lang op mijn verlanglijstje. Dit is een regio met een hoop oude kastelen en natuur. Heb er verder geen ervaring mee.

Wat minder zuidelijk is Heidelberg, ook een leuke stad. Niet enorm groot, wel erg gemoedelijk. Je kan het eventueel combineren met Mannheim in de buurt.

3 likes

Dat begrijp ik wel, maar als je een beetje omschrijft wat je leuk vindt om te doen, is het wel makkelijker om tips te geven.

Ik vind bijv de regio bij de bodensee heel mooi, Lindau een heel mooi stadje en veel natuur in de buurt.

Maar wil ook graag nog een keer naar europapark, heel ander iets maar heb gehoord dat je daar ook wel min 2 dagen nodig hebt.

2 likes