Nou eigenlijk niet
We staan open voor heel veel, alle aanraders zijn welkom. Het is heus niet de bedoeling dat anderen het werk voor me doen, ik vind het leuk om tips te krijgen van mensen die er al geweest zijn
Oh ik voel je
Geniet van je vakantie!
Wat trekt je juist aan het zuiden dan? Misschien kunnen we je dan nog beter helpen!
Hmm, nou, we zijn er beide nog niet geweest, dat is 1. We houden beide van natuur, cultuur en geschiedenis. En ik wil eigenlijk niet heel erg ver weg.
Oh ja! Dat is wel wat we leuk vinden! Ik hou van kastelen en middeleeuwse stadjes!
Behoorlijk zuidelijk maar Freiburg im Breisgau is echt geweldig, studentenstad maar ook mooi en hip. En mooie natuur eromheen
Mannheim zou ik dan weer niemand aanraden.
Toen ik nog bij een travel agency werkte werden Heidelberg en Bade- Baden vaak gecombineerd. Zijn beide erg mooi.
Freiburg im Breisgau is ook zeker een aanrader.
Ik zou voor Würzburg nog één dag extra uittrekken dan, heerlijke stad met de oude brug over de Main waarop mensen constant wijn drinken, de Festung op de berg en de Residenz met het prachtig onderhouden park
Ik was laatst naar Bremen en het is echt een aanrader! Super idyllisch stadje
Ik vond Trier echt een heel leuk plaatsje! Zeker een aanrader om te bezoeken.
als jullie naar 1 museum zouden gaan in berlijn
welke zou je kiezen
Ik vond het Stasi museum heel interessant.
Ik vind hamburger Bahnhof altijd erg leuk, was nu een expo over muziek en klanken en je kon er echt lang zijn maar ik had er een beetje genoeg van omdat het zo veel was.
Droogshampoo van balea inslaan, heel goedkoop.
En verder dit bij DM

En ik zou kijken of er een Real of kaufland is dat zijn meestal grote supermarkten, daar ligt meestal ook wel een DM in de buurt
Als je ver genoeg van tevoren kunt boeken, Sammlung Boros. Bovengrondse bunker met interessante geschiedenis en hele goede moderne kunstverzameling. Anders Neue Nationalgalerie, ook moderne kunst en gaaf gebouw. Maar beiden dus wel alleen als je van moderne kunst houdt
Het DDR museum vond ik heel leuk. Niet bijzonder artsy ofzo maar heel tof nagebouwd allemaal
Een kaufland!
Is idd ook heel tof! Maar de gidsen zijn niet standaard iemand die er heeft gezeten, kunnen ook historici of gewoon zeer begeisterte amateurs zijn, die uiteraard wel gewoon heel veel kunnen vertellen. Om teleurstelling te voorkomen als je geen ex-gevangene treft
De DM is een drogist, de supermarkt is er met of zonder grote drankhal en ook de drankhal kan een aparte winkel zijn. Supermarktketens zijn; Lidl, Aldi, Kaufland, Rewe, Penny. Drankhal is bijvoorbeeld Trinkgut. Naast DM zijn ook de drogisterij Rossmann en/of Mueller een optie. Waar ga je de grens over, pak het stadje wat je daar tegenkomt en google wat daar zit.
Is München een leuke stad voor 1 a 2 dagen?