Duitslandtopic

Thnx ik ga er naar kijken!

1 like

We willen dit weekend skieen in Winterberg (sneeeuw😍) & zijn op zoek naar een leuke accomodatie. Iemand een tip? Liefst met sauna/zwembad erbij.

2 likes

Hebben jullie nog tips voor het Zwarte Woud? Het idee is om daar 2 nachten te slapen voor we doorrijden naar Italië. Ik ben er nog nooit geweest, dus ik kan tips qua leuke plaatsen goed gebruiken.

Ik ga binnenkort een weekend naar Düsseldorf en op de terugweg wil ik graag een rondje supermarkten doen. Het liefst ga ik ergens heen waar meerdere (grote) supermarkten en eventueel een DM op dezelfde plek zitten. Weet iemand waar ik dan het beste naartoe kan gaan?

Oh, andere tips voor Düsseldorf zijn ook welkom!

Volgende week ga ik met mijn schoonfamilie een dagje naar Keulen. Zijn er mensen die er recent zijn geweest en nog tips hebben voor dingen die leuk zijn om te doen met z’n achten? En leuke restaurants of barretjes?

Ik ben laatst nog naar Düsseldorf geweest en alles binnen Little Tokyo bezocht, heel veel supermarkten, aziatische bakeries and bubble tea locaties. Als dat niets is hebt je een overdekte winkelcentrum dichtbij waar ook een grote DM in zit (Königsallee).

Iemand tips voor Zwarte Woud / Elzas / Bodensee?
We willen hier nog een paar dagen verblijven als we terug van Italië komen. Mag hotel/b&b/huisje/huuraccommodatie op camping of boerderij zijn. Zoon van 12 hebben we bij ons.

1 like

Heb je nog leuke dingen ontdekt qua restaurants en bars?

1 like

Ik ben echt al sinds mijn 18de niet meer op vakantie geweest. Ook geen weekendje weg ofzo. Nu wil ik mijn vriend binnenkort verrassen met een weekendje Berlijn maar nu zit ik te denken is het leuker om twee of drie nachten te blijven?

Uitgaan doen we niet maar ik wil wel naar de dierentuin en wat dingen bezoeken over de tweede wereldoorlog en natuurlijk nog winkelen en verder nog wel wat dingen bezoeken natuurlijk. Wat raden jullie dan aan qua hoeveel nachten. :see_no_evil:

1 like

Zeker 3! Er is meer dan genoeg te doen, ik ben een keer 5 dagen geweest en ook dat was leuk.

5 likes

Ik zou dan zeker voor 3 nachten gaan, bij 2 nachten heb je maar 1 volle dag. En dan moet je alle activiteiten in 1 dag proppen. Verder is het ook fijn om uit lunchen en uit eten te gaan dus ik zou voor minimaal 3 nachten gaan.

3 likes

Ik zou ook zeker drie nachten gaan, Berlijn is echt een grote stad, veel te zien en je bent ook al redelijk wat tijd kwijt aan het je verplaatsen door de stad omdat het zo groot is, haha.

2 likes

Duidelijk :grin: bedankt!

1 like

3 tot 6 oktober gaan we. :partying_face:
Edit: Weekje later haha.

4 likes

Leukk!

1 like

ik zit in de trein naar berlijn! heeft iemand misschien nog tips voor leuke (vega/vegan) eettentjes, barretjes, biergartens, clubs, culturele dingen (musea, live muziek, stand-up comedy of zo) in neukölln of kreuzberg?

4 likes

Hier wat oude tips voor eten in Kreuzberg, een deel bestaat inmiddels geloof ik niet meer (en ben nog steeds niet bij Horvath of Volt geweest…)

Ik dacht dat ik wel meer getipt had, maar vind het zo snel niet terug…

2 likes

De Simon Dachstrasse vind ik altijd leuk, vooral in de zomeravonden ook. Zoveel terrassen/barretjes om uit te kiezen en relaxte sfeer.

1 like

Dumplings en bao’s van Han West vond ik altijd heel lekker! Verder Markthalle Neun, Stuck en Unami in Kreuzberg. Aan de andere kant van het water (in Friedrichshain) Brammibal, 44 Brekkie, Fine Bagels en de RAW Gelande. Watergate is leuk qua uitgaan.

1 like

Wilde je nog laten weten dat we dankzij jouw tip daar geweest zijn. Thnx! Leuke rustige plek voor kleine kinderen!

1 like