Ah wat leuk om te horen!!
Voor de liefhebbers, de roze Redbull is er weer
Iemand nog tips voor de moezelstreek? Ik ga binnen enkele weken een weekendje kamperen met een vriendin. Alle tips zijn welkom, wandelen/random activiteiten/wijnproeverij.
Ik heb dit topic al doorgespit, maar geen tips gevonden.
Klettersteigen, Bernkastel Kues en Cochem bezoeken, boottocht met 65+ doen. Heerlijk ontspannen haha
Idar-Oberstein is een dorpje dat volledig op edelstenen draait. Allemaal winkeltjes maar ook grotten waar je in kunt met een tour.
En Trier, hele mooie stad met nog altijd bewaard gebleven gebouwen uit de Romeinse tijd. Er zijn weekenden waarin ze het Romeinse leven nabootsen, misschien dat dat precies is wanneer jij er bent:
Burg Eltz, een prachtig kasteel waar je mooi heen kunt wandelen. Je kunt het ook bezichtigen.
Of de Ehrenburg in Brodenbach. https://www.ehrenburg.de/
Het is net een openlucht museum, waar je kunt beleven hoe het leven daar was in de middeleeuwen. Vond het toen ik er voor het laatst was heel cool (25 jaar geleden haha)
Koblenz, daar kun je het Deutsche Eck zien.
Ik vertrek morgen richting Baden-Baden, heb er echt zin in! Mountainbikes gaan mee en we willen daar lekker de natuur in.
Beilstein vind ik een heel mooi en charmant dorpje, met allemaal lekkere restaurants.
Hotel Zeltinger Hof vind ik een aanrader, met heerlijke wijnen om te proeven.
Römerpfadwandeling tussen Kordel en Butzweiler (net boven Trier), sowieso zijn er in de omgeving heel veel archeologische plekken uit Romeinse tijd (oa villa’s), aantal van de wijngaarden bestond al in Romeinse tijd. Heel interessant. Gratis toegankelijk en goed te bewandelen ed
Bernkastel kues is een heel leuk idyllisch plekje
Ik ben op vakantie in Duitsland en zit veel in de trein (Deutschland ticket ) en ik zie op stations en in de trein echt zo ontzettend veel mensen met fietsen. Terwijl ik op straat maar weinig fietsers zie. In Nederland reis ik ook heel veel met de trein en ik zei echt bijna nooit mensen met fietsen. Weet iemand waarom dit is? Gaan mensen in Duitsland veel op bepaalde plekken fietsen waar ze dan eerst met de trein heengaan ofzo?
in vakantietijd wel🥲 is echt chaos met de fietsen in de treinen
denk dat het ook echt puur aan de periode van het jaar ligt nu
Fietsen is hier wel meer een vrijetijdsbesteding dan een vervoersmiddel, mensen pakken met hun fiets de trein naar een mooie plek en gaan daar dan fietsen. Plus de afstanden zijn natuurlijk ook wel van een wat andere orde dan in Nederland, je fietst niet even van Berlijn naar Frankfurt, zoals je bijvoorbeeld wel van Rotterdam naar Den Haag zou kunnen fietsen oid. In de grote(re) steden wordt wel meer gefietst (iig in Berlijn en Hamburg), maar ook daar niets vergeleken met Nederland.
@kika @instantramen bedankt voor de reacties! Ja echt mega chaotisch al die fietsen die steeds de trein in en uit moeten.
Reis je veel in de spits toevallig? (Dan mogen fietsen niet in de trein) Haha.
In vakantietijd is volgens mij wel veel meer fietsen in de trein ook.
En @Luzarl bedankt voor deze tips! Beide waren heel erg leuk.
Nog extra tips van mij als je in de Moezel bent
- wine tasting tour van Lesom. Heerlijke natuurwijnen en super toffe mensen die je meenemen naar hun wijngaarden
- restaurant Die Mosel in Traben Trabach
Door deze tip net hier een tussenovernachting geboekt! Ben benieuwd, ziet eruit als een leuk stadje. En, ik zag al een aantal filialen van de DM, dus dat is sowieso top.
Heidelberg is top qua tussentop. Compact stadscentrum, prachtige gebouwen. Je kan er mooi wandelen. Leuke eettentjes ook!
We zochten nog een plek voor tussenovernachting, nu gaan we door jullie naar Heidelberg. Iemand tips voor ontbijt?
Ben zo exciteed voor jullie dat jullie naar Heidelberg gaan. Ben er laatst weer spontaan 1 nachtje geweest (DB en vertragingen…) en het was weer top!! Heb geen tips voor te eten maar ga vooral veel wandelen en ook zeker rond zonsondergang