Duitslandtopic

Terugweg gaan we ook maar via Heidelberg en doen we fancy het (vrij dure) hotel op de berg geboekt. Haha. honden waren daar zowaar welkom. Helemaal zin in dat uitzicht en berg op en af rennen.

nu gaat grote aftellen beginnen, alles eindelijk geboekt qua overnachtingen. Zin in deze actieve vakantie.

6 likes

Wij hebben bedacht dat we een weekje richting de Seebensee en de Eibsee willen. We hadden eerst de Bodensee in gedachten maar ik denk toch dat ik de wat kleinere meren tussen de bergen mooier vindt. We zijn nu aan het zoeken naar accomodaties in bijvoorbeeld Garmisch-Partenkirchen of Ehrwald. Mocht iemand nog een aanrader hebben voor een accommodatie die niet te duur is, laat het dan vooral weten.

In Garmisch: apartement Pfanzelter vonden wij een fijn plekje. Niet in het centrum maar wel goed verzorgd

1 like

Heeft iemand ervaring met een milieusticker pas in duitsland kopen? Ik ga met een huurauto (vanuit nederland dus), en kan hem daarom niet van te voren pas aanvragen…

1 like

Kan bij tankstations op de snelweg voor een paar euro (mits ze een werkplaats hebben)

1 like

Ja je moet ff op maps zoeken naar een TŪV. Zijn wel in de weekenden gesloten

Wij hebben er laatst gratis een gekregen in ruil voor een 5 sterren review :joy:

3 likes

Ahh heel fijn dankjewel! (en: gefeliciteerd :partying_face:)

1 like

Waar ga je heen? Volgens mij ben je hem niet overal nodig, misschien eerst even checken?

1 like

Ben jij nog leuke plekken tegengekomen die je zou aanraden?

Ik ga in november naar Berlijn, echt zin in! Welke zondagmarkt(en) zijn een aanrader?

Weet iemand hoe je het beste voor het ov binnen Düsseldorf kunt betalen? Kun je net als hier inchecken met je pinpas? Ik verwacht het niet want het is wel Duitsland, maar het zou wel handig zijn.

Met de Deutsche Bahn App of de app van de vrr.

In de Deutsche Bahn App vind je het onder transport association tickets. Je hebt voor Düsseldorf zelf tarifstufe A3 nodig.

1 like

Je hebt de juiste verwachtingen :sweat_smile:

Ik weet niet hoeveel je gaat reizen op een dag maar dagkaarten zijn vaak relatief voordelig in Duitsland en dan hoef je ook maar 1x kaartje te kopen

2 likes

Ik ben komende dagen in Berlijn en ik zit te twijfelen om ook een dagje naar Potsdam te gaan. Ik heb zo’n Deutschland ticket dus ik kan onbeperkt in (een deel van) het OV, maar ik heb geen idee hoe lang je je daar vermaakt en of het een beetje leuk is om daar rond te lopen. Iemand ervaring?

En ik twijfel ook nog over Teufelsberg. Is best een stukje uit de buurt hier, maar ik ben er nog nooit geweest. Is het leuk om te zien? Of geen aanrader? Zie er gemixte reviews over op Google.

En hebben jullie nog aanraders qua flohmarkets? De laatste twee jaar ben ik alleen in de winter geweest dus toen was alleen die op de RAW er en die in het Mauerpark. Welke zijn nog meer leuk?

Teufelsberg is tof, zou dat eerder doen dan Potsdam. Potsdam is op zich wel cute, maar ik vind het niet superbijzonder tbh. Teufelsberg is veel coole graffiti/streetart en het uitzicht is ook nice.

Deze zondag is de Nowkölln Flowmarkt op de Maybachufer, die is heel nice. En Boxhagenerplatz (ook zondag) is ook altijd goed.

En mocht je morgen nog wat zoeken: Cake and Ceramic Sale am 07.09.2024 in Berlin - Rausgegangen - Rausgegangen Berlin

1 like

Ik vond Potsdam wel leuk, maar heb vooral het park gezien. Heb toen een fiets gehuurd bij het station want het was toen 30+ graden en wandelen was niet echt fijn, hahaha. Ik ben toen uiteindelijk naar Park Sanssouci gegaan en heb daar zo’n vier uurtjes rondgefietst / stukjes gelopen.

1 like

Oh chill! Daar zit m’n appartementje héél vlakbij. Ik ken Neukölln eigenlijk helemaal niet zo goed, maar ik ging vanmiddag een rondje lopen en toen vond ik de gewone markt al heel gezellig daar! Wilde meteen weer verhuizen naar Berlijn :joy:

2 likes

Ja, de gewone markt is ook echt leuk! Die buurt eromheen is ook heel nice (Reuterkiez). En als je wat dieper Neukölln ingaat heb je de Schillerkiez, daar heb je veel leuke restaurantjes en kroegjes.

1 like

Ik ben een paar keer in Potsdam geweest, vond het wel heel leuk om er even rond te lopen en op een terrasje te zitten maar het kost ook best veel tijd om er te komen en zo dus als je niet héél veel tijd hebt is het ook weer niet per se een must.

2 likes

Wat is de fijnste plek om te verblijven in het Zwarte Woud? Of wat is de mooiste wandeling daar? Ik wil eigenlijk in 1 accomodatie blijven, maar dat is best lastig. Ik heb al een paar activiteiten in de omgeving van Baden-Baden op de planning staan, maar wil eigenlijk ook de grens met Zwitserland meepakken (Bazel tot Konstanz)