Duitslandtopic

Is Oberhausen leuk genoeg om twee nachtjes heen te gaan (alleen)? De kerstmarkt is er sowieso nu natuurlijk en centro is ook wel groot, maar zitten er verder wel nog leuke eettentjes en eventueel leuke bezienswaardigheden? Ik twijfel een beetje nog.

Ik zou 2 nachten zelf wel lang vinden, vind Oberhausen mwah. Dusseldorf daarentegen vind ik echt geweldit voor een weekend.

1 like

Thanks voor de tip haha. Ben al onderweg naar Oberhausen momenteel, maar misschien ga ik dinsdag dan door naar Dusseldorf.

2 likes

Ik heb een super mooi melamine (camping) servies gevonden. Is alleen in duitsland te krijgen bij o.a. kaufland. Iemand een idee hoe ik dit aan kan komen zonder naar duitsland te hoeven rijden? (Ebay heeft ruim 20 euro verzendkosten) dan vind ik het wat te prijzig worden.

ik ga vrijdag naar de kaufland, dus wil wel even voor je kijken. zie het alleen op de site van de kaufland nergens staan, dus hoop dat ze het hebben.

2 likes

Ooh dat zou super zijn. https://www.kaufland.de/product/372531271/?utm_source=idealo&utm_medium=cpc&utm_content=de_01&utm_campaign=pricecomparison&utm_term=pad-3
Deze is het!

1 like

Ik ga dit weekend een lang weekend naar berlijn. Ben er al twee keer geweest, maar beide keren 15+ jaar geleden. Hebben jullie nog tips voor leuke dingen om te doen, (vegan) restaurantjes etc? Ik heb ook al veel gegoogled uiteraard, maar ervaringen zijn altijd fijn en welkom!

1 like

Er staat hier al heel veel in het topic, even zoeken

Ik had de zoekfunctie al gebruikt, maar kwam vooral oude berichten tegen en vragen over corona mbt qr-code enzo. Zag wel een paar berichten van iets korter geleden, maar verder weinig maar goed ik zal nog eens goed kijken.

1 like

Beyond ramen , zelfs het vegan ei is goed gelukt :heart_eyes:

1 like
1 like

En heb je leuke tips? Ik ben nu onderweg naar regio Beieren / Neurenberg / Berlijn (kamperen).

Heeft er iemand nog tips om 1 of 2 nachtjes ergens te verblijven ergens in de regio ongeveer rond Frankfurt of Stuttgart? Zijn op de terugweg uit Oostenrijk en willen de reis graag breken. We zijn al eens in Cochem geweest. Iets van een wijnboerderij zou leuk zijn maar het mag ook iets heel anders zijn.

Heidelberg, met leuk kasteel ook.

1 like

Heeft iemand een tip voor een fijn doorreishotel (onderweg naar Noord Italië) ter hoogte van Munchen?

Ik ga binnenkort naar Berlijn. Familie woont daar en ik wil ze graag meenemen naar een leuk restaurantje als verrassing. Weet iemand een leuk tentje in de wijk Kreuzberg, in de buurt van Hasenheide/Tempelhof? (Liever geen Aziatische keuken)

Mega lekker vegan: Alaska Bar (wel reserveren)
Pizza/Italiaans: Masaniello
Grieks (maar niet heel standaard Grieks): Myxa (ook reserveren)
Ethiopisch: Tzom
En stiekem toch een Aziatisch restaurant, maar echt heel lekker en ook zeker geen standaardgerechten: Con Tho (voornamelijk of zelfs helemaal vegetarisch en vegan)

En zelf nog niet geweest, maar staat op mijn lijstje: Bloom Bistro

3 likes

Ah fijn lijstje, dankje!

Edit: zie net dat we vorige keer bij Masaniello hebben gegeten. Staat nog gepind in mijn maps :laughing:

1 like

Hebben jullie tips voor mooie steden in het midden van Duitsland? Ik wil naar Praag met de trein maar vind in een keer gaan te ver. Op de heenweg wil ik een of twee dagen doorbrengen in Neurenberg. Voor de terugweg zoek ik nog leuke opties. Ik ben vooral gek op historische plekken. Kastelen, oude kerken etc.

Heidelberg! Of ligt dat niet op de route :sweat_smile:

1 like