Wij willen morgen net over de grens bij Nijmegen boodschappen doen, maar hebben geen winterbanden… zijn ze mega streng, als het niet sneeuwt?
Tip! De kerstmarkt in Aken!! Was echt heel leuk.
Dichtbij (naar tip van @FrauHelga) de Werkverkauf (Fabrieksoutlet) van Lindt. Geen idee of het nou eigenlijk echt goedkoper was dan in de winkel, maar het was wel leuk om alle Lindt producten zo bij elkaar te zien. Het was wel echt retedruk, en wij waren er gewoon doordeweeks rond 13 uur.
Dit is de bescheiden buit geworden:
Het scheelt wel wat qua prijs met de supermarkt, maar het is afhankelijk van wat je koopt en wanneer.
Als er kerstchocola over is, zal dat in januari goedkoop zijn. Nu zal het wel iets schelen met de supermarkt, maar niet zoveel als kerst achter de rug is.
En er is vaak ‘breuk’, chocola zonder wikkel of doos, of grootverpakkingen of verrassingszakken. En chocola die dicht tegen de THT-datum zit. Daar kan je wel aardig op besparen.
Mooie buit heb je, en leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad.
Wat leuk om te lezen, daar ga ik binnenkort heen met mijn man en zoontje. Nu nog meer zin in!
Ik begreep van een collega die het nagevraagd heeft bij de Duitse autoriteiten zelf dat het niet eens wettelijk verplicht is, maar dat je idd wel een boete kunt krijgen als het glad is voor het ‘gevaar op de weg zijn’. De verzekering kan wel moeilijk doen als er iets gebeurt. En vierseizoenenbanden zijn ook oke voor zover ik weet.
Thanks! Ben uiteindelijk niet gegaan want het vroor nog in de ochtend, dan ga ik de gok niet wagen. Deze week gewoon weer boven 0 dus in de herkansing haha!
Is Oberhausen leuk genoeg om twee nachtjes heen te gaan (alleen)? De kerstmarkt is er sowieso nu natuurlijk en centro is ook wel groot, maar zitten er verder wel nog leuke eettentjes en eventueel leuke bezienswaardigheden? Ik twijfel een beetje nog.
Ik zou 2 nachten zelf wel lang vinden, vind Oberhausen mwah. Dusseldorf daarentegen vind ik echt geweldit voor een weekend.
Thanks voor de tip haha. Ben al onderweg naar Oberhausen momenteel, maar misschien ga ik dinsdag dan door naar Dusseldorf.
Ik heb een super mooi melamine (camping) servies gevonden. Is alleen in duitsland te krijgen bij o.a. kaufland. Iemand een idee hoe ik dit aan kan komen zonder naar duitsland te hoeven rijden? (Ebay heeft ruim 20 euro verzendkosten) dan vind ik het wat te prijzig worden.
ik ga vrijdag naar de kaufland, dus wil wel even voor je kijken. zie het alleen op de site van de kaufland nergens staan, dus hoop dat ze het hebben.
Ooh dat zou super zijn. https://www.kaufland.de/product/372531271/?utm_source=idealo&utm_medium=cpc&utm_content=de_01&utm_campaign=pricecomparison&utm_term=pad-3
Deze is het!
Ik ga dit weekend een lang weekend naar berlijn. Ben er al twee keer geweest, maar beide keren 15+ jaar geleden. Hebben jullie nog tips voor leuke dingen om te doen, (vegan) restaurantjes etc? Ik heb ook al veel gegoogled uiteraard, maar ervaringen zijn altijd fijn en welkom!
Er staat hier al heel veel in het topic, even zoeken
Ik had de zoekfunctie al gebruikt, maar kwam vooral oude berichten tegen en vragen over corona mbt qr-code enzo. Zag wel een paar berichten van iets korter geleden, maar verder weinig maar goed ik zal nog eens goed kijken.
Beyond ramen , zelfs het vegan ei is goed gelukt
En heb je leuke tips? Ik ben nu onderweg naar regio Beieren / Neurenberg / Berlijn (kamperen).