Dungeons & Dragons

Ik DM zelf eens in de twee weken (vanavond ook, toevallig!) en ik speel elke week als speler in mijn vaste groep die ik nu, jeetje, al vijf jaar heb ongeveer. We speelden altijd al vooral online met soms een “real life DnD weekend” en sinds de pandemie alleen online.

Btw kun je nog de discord groep in? Zou heel leuk zijn om er nieuw leven in te blazen!

1 like
4 likes

Voor diegenen in de discord die discord niet standaard checken:

We gaan aankomende woensdag een one-shot doen :wink: ( eigenlijk two-shot want over 2 avonden verspreid)

2 likes

Om 20:00! Toch? Of was het 20:30

20.00

1 like

Ik heb dit topic via de zoekfunctie gevonden dus ik blaas het even nieuw leven in!

Ik speel met veel plezier D&D online via discord en roll20 en ik zie dat er hier ook wat activiteit was. Ben benieuwd hoe dat was!

Als er hier nog iemand is die speelt, nu de maatregelen weer wat versoepeld worden: gaan jullie weer “in het echt” spelen?

Hoi! Afgelopen zondag heb ik voor het eerst D&D gespeeld met 2 vriendinnen die het ook nog nooit hebben gedaan en de vriend van weer een andere vriendin die wel al jaren speelt als DM en ik vond het dus super leuk, heb meteen dobbelstenen besteld haha. We hebben nu het plan in ieder geval eens in de 2 weken af te spreken. Het lijkt me leuk om online ook eens mee te doen :slight_smile:

3 likes

Ik heb voor het eerst afgelopen vrijdag gespeeld, maar ik vind het best ingewikkeld moet ik zeggen, haha. De volgende keer dat ons groepje speelt kan ik er trouwens weer niet bij zijn. Ik speel trouwens een high elf rogue van 101.

Ik heb mijn dice collectie wel vast wat uitgebreid:

De blauwgele aan de linkerkant had ik al (en de blauwe d20 die daar ligt ook) want ik gebruikte ze tijdens het schrijven, de rest heb ik als set gekocht :slight_smile:

4 likes

Morgenavond ga ik voor het eerst mee doen met een groepje. We hadden afgesproken een one shot te doen want ik weet nog niet of ik het leuk vind. Voor iemand anders was het een mooie kans om ook voor het eerst DM te zijn.
Ik heb er wel zin in en ik ben erg benieuwd!

4 likes

Leuk! Ik heb zondag weer voor de 3e keer afgesproken als iemand niet weer afzegt, dat is bij ons nog de grootste uitdaging…

1 like

Wat vond je ervan? :biggrin:

@DaintyDream Dat is altijd het moeilijkst hè, iedereen ook echt regelmatig bij elkaar krijgen haha. Het heeft bij mij een aantal jaar geduurd voor ik een vast groepje had waarmee we ook echt een campaign af maakten.

Hier ben ik uit mijn eerste DnD groepje gestapt omdat ik het idee had dat ik niet goed mee kon komen met de rest, maar ik vond het verhaal en de groep ook niet zo leuk.
Een paar weken geleden met mijn nieuwe groepje een middag gespeeld en totnutoe vind ik dat leuker, ook al zijn er maar 2 nieuwelingen in DnD (ik en nog iemand). De DM vind ik ook leuker en beter (is haar eerste keer als DM ook nog). Enig minpunt is dat het wat lastiger is qua locatie. Die sessie was trouwens ook een one shot, maar hij is nog niet afgerond.