Durf te vragen #2

Ik weet het niet zeker, maar is het niet zo dat je een lange dialoog met verschillende vragen en antwoorden los van elkaar, op verschillende regels zet, en een zin als deze gewoon op één regel? Als je kijkt naar boeken wordt het vaak ook gewoon op één regel gezet, en niet alles op verschillende regels, behalve dus bij een langer dialoog, dus bijv:

‘Hoi!’
‘Hoi!’
‘Hoe gaat het?’
‘Goed, en met jou?’

I.t.t.
‘Hoi! Hoe is het?’ vroeg Johan aan Merel toen ze elkaar zagen.

1 like

Ooh zo ja! Mij lijkt jouw eerste voorbeeld ook het meest logisch, maar nu ik er langer naar kijk ga ik eigenlijk ook twijfelen. Misschien dat je het je docent nog even kunt vragen om er zeker van te zijn? Uiteindelijk moet hij/zij je beoordelen hahaha.

1 like

In je onderste stuk zijn nu geen 2 verschillende voorbeelden toch? Of ben ik gek haha

1 like

Hoe neem je in het Engels de telefoon op? Als iemand zegt hello wat zeg ik dan??

Hello

5 likes

En dan my name is…? Of … speaking? Ik ben zo bang :joy:

Nee ik moet iemand bellen! Dus zij neemt eerst op.

Iets van Hello, Luzarl speaking, I’m callig because / I was wondering…

1 like

Oke dankjulliewel!!! Ik ben echt bang :joy: maar komt goed

Correctie: Ms/Mr Pussy

16 likes

Hoe zeg ik iemand een beetje subtiel dat zijn adem slecht is? Vind dit mega lastig maar heb er dus 10/10 last van, maar wil iemand ook niet kwetsen.

Wie is het? Bij mijn vriend of familie zeg ik gewoon dat ie uit zijn giechel stinkt. Dat wordt door niet iedereen in dank afgenomen, maar ja. Bij collega’s of vrienden zeg ik het niet tenzij het een heel goede vriend is. Je kunt pepermuntjes heel consequent aanbieden?

Mijn nieuwe lover :sweat_smile:

2 likes

Hoe nieuw is ie? :sweat_smile: Dan zou ik het wel zeggen, want dan is ermee zoenen ook goor denk ik. Zeggen dat je af en toe merkt dat uit wat uit zijn mond ruikt en vragen of ie iets sterks heeft gegeten? Dan verleg je het naar het eten ipv zijn hygiëne. Of noemen dat jij sinds kort je tong goed reinigt en dat je zoveel verschil merkt en dat het echt aan te raden is. Rookt/drinkt ie veel? Daar ga je ook van ruiken.

1 like

Omg herkenbaar, ik ken hem al een jaar en zeg nog steeds niks. Hij poetst ook gewoon zn tanden

Heeft iemand hier weleens voor de customer service van een bank gewerkt? Is zo’n beetje de enige vacature die op dit moment open blijft staan dus ik vroeg me af of iemand daar ervaring mee heeft!

Hij rookt wel en koffie, denk zelf ook dat dat de boosdoener is. Maar vind het zó moeilijk om dit te bespreken. Zou het zelf ook niet relaxed vinden om te horen ook al is het wel goed want anders blijft het dus. Hij is nieuw in de zin van plusminus zien elkaar nu fysiek iets meer dan een maand en gaat wel serieuze kant op.

Waarom zou je een downloadbare game pre-orderen? Als je een game op een disk koopt dan snap ik het, want dan heb je hem zo snel mogelijk binnen maar waarom zou je iets pre-orderen via bijv. Steam of Origin als je het op de dag dat het uitkomt ook gewoon kunt kopen en meteen kunt downloaden? Het is niet dat het uitverkocht kan raken o.i.d.

1 like

Een e-mail sturen met een anoniem e-mail adres? :flushed:

7 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten.