Durf te vragen #2

Volgens mij kun je online zien hoeveel fietsen er nog zijn bij sommige stations, maar dat is alleen bij onbewaakte stallingen geloof ik. En het klopt niet helemaal. Maaaar ik denk dat er op zo’n dag als deze weinig fietsen zijn, iig in de grote steden.

Beide niet… :woman_shrugging:t2:

Hm ik weet het niet zeker dus ik zou even de rechtswinkel bellen, maar zoals ik het lees is er in de wet vastgelegd minimaal 70% bij ziekte. Zolang je slechts arbeidstherapeutisch werkt (dus bijvoorbeeld boventallig meedraaien of eenvoudigere klusjes doen ter bevordering van de reïntegratie) zou de jurisprudentie zeggen dat die 70% aangehouden kan worden. Als je niet arbeidstherapeutisch werkt, maar gewoon gedeeltelijk weer je normale werk hervat (bijvoorbeeld voor 50%) dan zou de jurisprudentie zeggen dat over die uren het redelijk en billijk is om gewoon 100% uitbetaald te krijgen. Dus dan zou je 100% krijgen over de uren dat je weer werkt en 70% over de uren dat je nog ziek bent.

Edit: in dat laatste geval zou ik dan ook verwachten dat je beter gemeld bent voor het gedeelte dat je weer aan het werk bent, maar ik weet niet of dat formeel bijgehouden wordt bij jullie.

Ik weet niet of ik het helemaal goed snap.

Ik werk 3 dagen per week en ik zit nu op 7.5 uur per dag en doe m’n normale taken. Volgende week ga ik naar 8 en zou ik weer m’n volledige loon moeten krijgen. De bedrijfsarts zei toen ik naar de 7 ging dat m’n loon al omhoog had moeten gaan, maar dat spreekt m’n werkgever tegen.

Dus je werkte normaal 8 uur per dag en dan drie dagen per week =24 uur? En je bent als reïntegratie begonnen met 7 uur per dag werken?

Dan zou ik zeggen dat je over 7*3=21 uur per week gewoon 100% salaris had moeten krijgen en slechts over die 3 zieke uren de 70%. Als ik dat doorreken levert dat een salaris op van totaal 96,25% van je normale salaris bij 7 uur per dag werken. Bij 7,5 uur is dat zelfs 98,12%.

Maar ik weet dus niet 100% zeker of dit wettelijk verplicht is zo te doen, op die vraag heeft de rechtswinkel wellicht wel antwoord.

@Rebus en @NoTime bedankt voor de antwoorden! Ik ga misschien toch even langs bij het rechtsloket… Het is ook ingewikkeld omdat ik met 70 procent onder minimum kwam en dus altijd 85 heb gehad ofzo? En nu dus vanaf december 7/7.5 uur heb gewerkt. Ik ben begonnen met 1 uur per dag en dat heb ik met elke week een half uur per dag erbij opgebouwd en toen even blijven hangen op 6.5 en daarna weer door. Maar ik toen ik 5 uur werkte kreeg ik hetzelfde als nu met die 7/7.5 uur.

Iemand die rtl boulevard gaat kijken? Vivienne (?) Draagt een mooie jurk maar waar is ie van…

Bij de bewaakte stalling in mijn stad kun je dat aantal ook zien!

1 like

Misschien te laat maar vorig jaar ben ik bij meerdere stallingen geweest en alles was op. Er waren zelfs mensen aan het wachten in de hoop dat anderen er een terug zouden brengen.

Wat moet ik me voorstellen bij een Kwarkini? Had er tot vandaag nog nooit van gehoord. Wat ik op google vind lijkt gewoon op een oliebol.

Het wordt inderdaad net zo bereid als een oliebol, maar in het beslag wordt voor een deel kwark gebruikt. Ook zitten er nooit rozijnen in.

1 like

Ben nu heel nieuwsgierig hoe dat smaakt, maar ik heb het nog nooit ergens gezien

Hoe het smaakt durf ik ook niet te zeggen. Misschien is het een regionaal iets maar bij ons kun je ze gewoon bij de bakker kopen.

Een kwarkini is deeg met kwark er door heen waardoor hij wat frisser en luchtiger smaakt dan een oliebol. Die van de bakker hier is ook nog bedekt met gewone suiker. Ik vind ze lekkerder dan gewone oliebollen.

1 like

Hopen dat ik dit over een jaar niet ben vergeten zodat ik ze kan gaan zoeken bij een bakker :open_mouth:

Echt heeeel lekker

Iemand nog tips voor een goede zwarte broek? (High waist en skinny)

Van monki waren een paar van hier fan toch? Welke was dat ook alweer? :woman_facepalming:

Oki! Nog nooit een hogere broek gehad en hij loopt wel iets uit maar houdt goed vorm. Ik zou m wel een maat kleiner bestellen. En de pijpen zijn nogal lang (ben 1,80 ongeveer) dus als je klein bent is de cropped versie beter denk ik

1 like

Ik vind de high waist skinnys van Stradivarius heel fijn. Blijven bij mij ook goed zwart, zitten heel fijn, sluiten mooi aan en zijn niet absurd duur.

1 like

Zijn er hier mensen die een laptop hebben met een kickstand? Zoiets dus

En hoe bevalt het? Toch spijt dat je geen normale laptop hebt of is het helemaal prima