Durf te vragen #2

Ja maar geen garanties want soms is iemand overijverig of is er een andere reden om het alsnog te melden (9999,99 is nogal opvallend natuurlijk). Er kan ook gemeld worden aan de hand van subjectieve criteria. Het laatste jaar krijgen mensen die bij banken werken, notarissen, etc. zo veel meer cursussen omtrent de nieuwe wwft regels en dan is het credo eigenlijk altijd ‘beter te veel melden dan te weinig’. Het is dus altijd wel verstandig om zelf een goede administratie te hebben van waar het vandaan komt. Als je daar gewoon een legale verklaring voor hebt is er niet zo veel aan de hand. (Als je dat niet hebt, no judgement, maar dan loop je tegenwoordig wel gewoon sneller het risico om gepakt te worden.)

Hmm ik werk bij een kantoor waar we volgens de Wwft moeten werken (ben sinds vorige week ook begonnen aan een afstudeeronderzoek omtrent dit onderwerp) en wij doen dus helemaal niet ‘beter te veel dan te weinig’. Natuurlijk wel bij de obvious zaken zoals te grote contante betaling, maar bij andere zaken zijn wij best huiverig om te melden! Mocht er namelijk een strafdossier komen, dan kom je als melder daar met koeienletters in te staan.

1 like

Nou ja, mensen moeten het zelf weten, maar ik weet wel dat dat aan een groot aantal kantoren geleerd wordt en dat er volgens de wwft regels niet alleen gemeld moet worden aan de hand van objectieve criteria zoals een betaling boven de 10.000 euro maar ook kan aan de hand van subjectieve criteria. Je kunt dus niet meer zo makkelijk zeggen: ‘Oh als je dit of dit doet zit je sowieso goed.’ Want het is gewoon afhankelijk van de medewerker en het kantoor dat je treft. Sommige beroepen zijn persoonlijk aansprakelijk als het wel fout gaat dus die lopen liever het risico dat hun kantoor met koeienletters in een strafdossier staat als melder dan dat ze persoonlijk aansprakelijk worden. Maar nogmaals: mensen moeten het zelf weten.

1 like

Waar halen jullie tegenwoordig mode-inspiratie vandaan? Iemand nog leuke linkjes? Vintage mag ook (jaren 70/80/90).

Op Instagram en halfdode modeblogs zie ik telkens dezelfde stijlen en foto’s voorbijkomen waarbij het meer om het showen van het lichaam gaat dan om de outfits…

Ik weet nooit wat ik moet zetten onder een condoleancekaart… Groetjes Zoeva, Mvg Zoeva of liefs van Zoeva. Degene staat ver van me af, wat zouden jullie doen?

Groeten of groetjes als degene verder van me afstaat.
En als ik de familie niet ken, maar alleen de overledene, zet ik er vaak bij wie ik ben (bijv. collega).

1 like

@Vriendelijkegroet38 vind het ironisch dat jij antwoord geeft haha. Maar bedankt, ik doe nu groeten @Fred

6 likes

Haha, dat zou wel een leuke tekst zijn.

1 like

Hahaha :sweat_smile:

Hoe hou je een bos bloemen het langste mooi? Bij mij gaan ze soms als heel snel achteruit, ookal komt het van een goede bloemist.

Schuin afsnijden en snel in het water zetten, dus echt stengel voor stengel. Ook moet je er echt voor zorgen dat er geen bladeren in het water hangen, dat gaat alleen maar rotten. Om de 2-3 dagen het water verversen en soms snijd ik ze nog eens een keer schuin af.

1 like

Paar druppels chloor in het water schijnt de houdbaarheid te verlengen

Hebben meer mensen last (gehad) van allemaal bultjes op je gezicht. Het zijn geen puistjes, ook geen mee-eters, maar gewoon een soort bultjes. Heb dit al heel lang. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het kan verminderen?

Ik heb dit ook wel eens gehad, toen ik een andere dagcrème probeerde die zogenaamd puur natuur en hypoalllergeen was. Soms jeukte het ook een klein beetje, maar het was
geen uitslag oid. Ben toen mijn vertrouwde (maar kneiterdure :sob:) crème weer gaan gebruiken en toen ging het vanzelf weg. Ik kreeg het na ongeveer twee weken pas, in het begin merkte ik helemaal niks, leek mijn huid het gewoon te verdragen. Ben je recentelijk een ander product gaan gebruiken misschien?

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, maar ik gebruik eigenlijk niet standaard een dagcrème ofzo. Verder qua make up gebruik ik echt al 4jr hetzelfde. Maar het jeukt bij mij niet en ik heb dit ook al wel lang denk ik.

Ik krijg dat als ik veel zuivel gegeten heb

Had je verder geen andere klachten dan? En hoe ben je er achter gekomen? Want ik zat eraan te denken om er mee naar de huisarts te gaan, maar ja het is niet alsof het jeukt ofzo. Vind het alleen niet zo mooi bij mezelf al die kleine bultjes. Zeker als het verkeerde licht erop staat.

Wellicht toch wat @HvO ook zegt dan. Kan het wellicht eens proberen. Opzich eet ik nauwelijks zuivel, behalve kaas :smiling_face_with_three_hearts:. Maar kan het wel eens een tijd niet eten en kijken of het helpt

Wat betekent het als iemand :clown_face: gebruikt in appjes? ik heb het gevoel dat het een betekenis heeft maar weet niet goed hoe ik het moet interpreteren

Bij mij was 't ook best extreem. Ik at haast nooit zuivel, alleen kaas eigenlijk af en toe. Tot ik stage ging lopen en elke dag kwark met zelfgemaakte granola at. Dat heb ik weken volgehouden en m’n hoofdhoofd zat toen dus vol met die vage net-niet puistjes (soms leken het eerder blaasjes?). Zodra ik stopte met de kwark was m’n huid met een week eigenlijk wel weer normaal.

1 like