Durf te vragen #2

Ik kreeg het meestal terug bij m’n stage vergoeding of salaris. Ik zou nog even wachten tot eind van de maand

2 likes

Maar je VOG krijg je ook terug, want ze scannen 'm in of kopiëren het. Dus je zou het maandag kunnen peilen door om je VOG te vragen.

1 like

Deze namen (garens van tuskenknits) zijn blijkbaar aanstootgevend en racistisch. Maar ik snap dus niet waarom? Iemand die mij dat kan uitleggen?

De namen zijn allemaal woorden die veel gebruikt worden in het discourse over racisme(vooral in online communities).
Ik kan me voorstellen dat POC het spottend en denigrerend vinden als een blanke vrouw dan een collectie uitbrengt en deze polarized collection, oftewel polariserend, noemt. Het geeft sterk de indruk dat zij vindt dat men deze dingen benoemt alleen maar om herrie te schoppen terwijl het voor hen helaas heel hard nodig is om zich hierover uit te spreken.

3 likes

Ik googlede tuskenknits en blijkbaar is die persoon zelf ook aan racisme gelinkt vorig jaar. Wellicht dat deze collectie daarom ook niet goed valt?

1 like

Ik vind het sowieso apart dat je iets simpels als wol/garen namen als Problematic geeft. Ik snap dat het makkelijker te vinden is als je je producten namen geeft ipv roze37583727, maar waarom zoiets heftigs en iets wat niet naar de kleur verwijst?

3 likes

Stel je wilt nu een film kijken die wel uit is op dvd, niet op een streamingsdienst staat, maar je hebt geen dvd speler?

Ik doe zelf de piratenbaai, maar hoe doen mensen dat nu steeds minder mensen een dvd speler hebben? Heb je dan gewoon pech?

Je hebt wel een aantal diensten waar je online kunt huren of kopen. Bijvoorbeeld via Apple tv of pathe thuis.

Op gameconsoles als de PlayStation en Xbox kun je ook films afspelen.

1 like

Dan moet je het alsnog downloaden en denk dat @Cookie05 bedoelde wat mensen doen die niet downloaden. @cookie05 ik heb dan inderdaad pech want ik download niks. Maar je hebt inderdaad streaming diensten waar je één film kan afnemen. Picl heeft ook wat filmhuis-films.

Ik wacht dan. Downloaden vind ik een beetje oneerlijk, ik betaal voor al mn streamingdiensten!

Dat hoeft dan toch niet? Een gekochte dvd of Bluray kan afgespeeld worden in zo’n console!

Ohh op die manier! Had het verkeerd begrepen.

Ik kijk alleen films die op netflix staan of in de bios zijn en ik heb niet echt het idee dat ik wat mis in mijn leven. Misschien als je een echte filmfan bent dat je een hele hoop titels mist maar persoonlijk heb ik dat niet.

1 like

€10.000, maar als de transactie om een andere reden verdacht is (je maakt het vervolgens over naar ISIS, of je stort het in Syrische ponden), dan trekken ze al eerder aan de bel.

Ja ik kwam erop omdat ik net Parasite heb gezien en een vriendin wou dat ook kijken maar we konden dus nergens een streamingsplatform vinden.

Lijkt me voor regisseurs dan ook niet makkelijk tegenwoordig, je moet het bijna wel aan Netflix of soortgelijk verkopen!

1 like

Ik vind de filmpjes van Popsugar Fitness echt leuk om te doen als ik geen zin heb naar de sportschool te gaan!

2 likes

En uit ervaring weet ik dat 10.000 eigenlijk 9.999,99 is. :sweat_smile: Bovendien zal het niet alleen aan BD gemeld worden maar ook aan de F. I. E.

Waarom niet “gewoon” op je balkon met een hoes eromheen? Ik snap je angst wel hoor, mijn vriend wilde alles ook in de woonkamer zetten. Maar alles is buiten blijven staan en is prima gegaan!

1 like

9800 zit onder de 10.000 dus daarvoor hoeft niet verplicht een melding gemaakt te worden wegens een ongebruikelijke transactie. Heb er zelf niet mee te maken gehad maar een bekende van mij wel, maar dat ging niet via de BD maar via de andere instantie die ik noemde.

1 like