Durf te vragen #2

Alles qua info is weg gelukkig!

1 like

Ja jezus wat een verrekte koekwous. Gelukkig dat @Mhysa en ik geen leven hebben :smile:

14 likes

Kun je Fudge zilvershampoo ook ergens bij een fysieke winkel kopen of alleen online? Kan het nergens vinden

ProDuo had hem altijd toen het nog Hairzone heette, durf alleen niet met zekerheid te zeggen of ze m nog steeds in het assortiment hebben.

1 like

Als je een elektrische tandenborstel gebruikt van Oral B, moet je dan ook opzetborsteltjes van hetzelfde merk kopen? Of passen borstels van een ander merk ook?

Andere ā€œneppeā€ borsteltjes passen ook! Ik weet alleen niet hoe je kan zien of ze passen, misschien staat er iets op van ā€œgeschikt voor oral bā€.

1 like

OneNote!

1 like

Je kunt er ook op aliexpress bestellen, die passen ook.

1 like

Waarom heeft bijna elke zangeres altijd zoā€™n huidskleurige netpanty aan tijdens optredens? Waarom een netpanty en geen normale?

1 like
5 likes

Is er wellicht iemand die de messenzegels van de jumbo over heeft en die zou willen opsturen? De postzegel vergoedt ik natuurlijk :upside_down_face:

Klinkt misschien stom, maar ik zweer bij beddengoed van IKEA. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat het gebruik van wasverzachter en een droger (heb ik zelf niet, maar ik droog ze altijd ergens anders :see_no_evil:) er vooral voor zorgt dat ze lekker zacht zijn.

1 like

Dit is mijn laatste week op stage en ik wil mijn afdeling een kleinigheidje geven/ iets trakteren, alleen we gaan als afsluiting met een boot over de grachten varen als het 38 graden is. Chocola of taart kan dus niet echt :-1:t2: iemand een leuk idee? Ik dacht aan cocktails maar daar wordt al voor gezorgd :slightly_frowning_face:

Haha ja ik dacht ook aan fruit ook maar ik vind dat ook een beetje dom ofzo
ā€œBedankt voor de leuke 6 maanden hier is een peer en een watermeloenā€ :joy:

5 likes

Ijsjes!

1 like

Koekjes? Genoeg zonder chocolade te vinden!

2 likes

Ik zag gisteren zelfs iemand met een zwarte winterjas met bontkraagā€¦ ik kan mij daar ook niks bij voorstellen inderdaad!

Wat is nou de beste reactie op hangjeugd/jochies (jaar of 18/20) op scooters?

Ik probeer mee te denken met een vriendin, maar ik weet het niet goed. Soms dan zitten die jongens in een groepje en roepen allemaal dingen naar je. Soms gaat er eentje op een scooter een tijd naast haar rijden terwijl ze loopt. Vraagt/zegt allerlei dingen. (pas vroeg een vrouw die voorbij kwam of ze ok was, waarna dat joch die vrouw helemaal uit ging schelden). Ze zegt wel gedag terug maar wat moet je verder doen?
Ik denk persoonlijk dat ze niet zoveel willen doen en het vooral provoceren is of verveling ofzo. Maar het komt heel intimiderend over en je kan er toch een beetje bang voor worden.

(Had het van de week ook zelf, kwamen 4 jongens op een fiets gevaarlijk langs me fietsen, eentje gooide een blikje hard op de grond. Ik bedoel, het is niet echt gedrag waarvan ik denk dat ze je meteen wat aan doen, maar geen haar op mijn hoofd die er nu over nadenkt om zoā€™n joch te wijzen op dat je geen afval op de grond gooit. Bang dat je toch ander gedrag ā€˜uitloktā€™. Helemaal in groepsverband)

He getver ik zou me dan ook helemaal niet op mijn gemak voelen, is allemaal nogal intimiderend gedrag. Ik zou denk ik negeren, of vragen gaan stellen van waarom fiets je zo dicht langs me? Oid.
Is dat bijvoorbeeld in een parkje of in de straat waar ze / je woont? Of kun je de plek vermijden?
Maak dat hier niet zo mee in het dorp. Ben heel benieuwd of iemand met een maatschappelijke/sociale achtergrond tips kan geven.

1 like

Ja ik zei ook al van misschien moet je gewoon eens vragen waarom hij naast je gaat rijden. Naast dat het misschien helpt voor de-escalatie ben ik ook gewoon benieuwd naar de motivatie erachter. Weet zelf wel iets van groepsdruk, maar het verbaast me dat er dus ook een jongen in zijn eentje naast haar komt rijden.
Negeren schijnt niet de beste oplossing te zijn, dat weet ik wel.
Ze woont in een buurt waar nou eenmaal veel hangjeugd is, ik woon zelf in een andere stad en mijn buurt is ook heel anders, maar ik snap wel meteen wat ze bedoelt omdat ik het zelf al zie ook al ben ik daar bij wijze van spreken maar 5 minuten buiten (van de bushalte naar haar huis). En ze wil ook gewoon een stuk kunnen wandelen waar het rustig is, behalve dus hangjeugd. Vermijden vind ik zelf ook niet de oplossing. Dan laat je je soort van wegjagen, terwijl ik denk, of ja hoop, dat ze geen kwaad in de zin hebben. Maar toch heel vervelend om je zo geĆÆntimideerd en kwetsbaar te voelen.