Durf te vragen #2

Ja ik heb nu een grazende zwarte / donkergrijze van xenos en dat is dramaaaaa.

@instantramen Ja dat is een kanshebber hoor! Van Ikea is het mooist maar heeft geen klein bestek, ookal gebruik je dat niet vaak natuurlijk… maar wil graag alles matchend haha!

1 like

Mijn moeder heeft deze, ze blijven mooi zwart

1 like

Bij de Bijenkorf gekocht en na een half jaar gebruiken nog netjes zwart. Wel prijzig. Merk is Amefa.

1 like

Er komt een pakketje uit duitsland, maar ik heb onjuiste letters bij de postcode vermeld. Iemand ervaring mee? De combi postcode/huisnummer bestaat niet, dus daar zal hij niet heen gaan. Weet iemand toevallig of ze soms naar het adres kijken als die combi niet klopt?

Ik zie ineens grazend bestek voor in het weiland tussen de koeien. Jemig wat slecht haha :rofl:

2 likes

Wij hebben die van Amefa nu al twee jaar en het is nog steeds mooi zwart!

1 like

Hahaha Oops, glanzende! :joy:

Heeft iemand toevallig een kortingscode van wehkamp?

Ik ga straks een tweede master doen die juist aansluit op mijn huidge master (ik studeer nu hoe je medicijnen maakt/ontwikkelt/ontdekt, straks de ziektes waarvoor ik die medicijnen zou ontwikkelen). Ik heb nog overwogen om een master in filosofie te gaan doen, maar dat zou dan 100% voor de leuk zijn omdat ik toch liever in biomedische wetenschappen blijf, en dan vind ik het eigenlijk zonde om niet gewoon een andere kant van mijn vakgebied te gaan studeren. Je kan altijd vrijstelling vragen voor vakken die echt veel overlap hebben, en in plaats daarvan een ander vak volgen van een andere opleiding ofzo

1 like

Het ligt er denk ik een beetje aan in werk veld je wilt gaan werken. Als je een totaal andere master wil gaan doen en dat de kant is die je qua carrière ook op wil gaan dan zou ik wel daarvoor kiezen, als het je ‘gewoon leuk’ lijkt maar je er niks mee wilt doen dan zou ik voor de master kiezen die meer in lijn ligt met je huidige studie.
Ik heb zelf twee masters gedaan waarvan de tweede heel anders was dan de eerste. Ik wist wel dat die eerste master toch niet de juiste keuze was en ik die kant echt niet op wilde, dus ik ben uiteindelijk heel erg blij dat ik een totaal andere tweede master heb gekozen.

1 like

Ik wil binnenkort naar de tandarts voor controle maar ben echt heel bang voor de kosten (ik heb geen verzekering). Kan iemand misschien vertellen wat ik ongeveer kan verwachten? (nee natuurlijk ligt dat aan wat er zoal moet gebeuren in m’n bek maar ik zie hier echt heel erg tegenop, ik ben al een jaar of twee niet meer geweest)

Edit: ik durf ook niet omdat m’n tanden/kaak al heel lang soms pijn doen en ik ben bang dat er iets heel erg mis is en dat super duur is. Ik wil eigenlijk nog liever aangereden worden door een auto dan naar de tandarts

Best wel veel pijn eigenlijk, maar het is vaak maar tijdelijk (duurt een uurtje ofzo) en er zijn periodes dat ik het niet heb dus ik liet het altijd maar gaan… Die kosten die jij noemt zijn goed te overzien (en op de site van @Ditto staan) maar nu ben ik ook bang dat het dus veel meer gaat worden :cry:

Zoals gezegd, de controle zelf is niet zo heel duur. Voor alles wat ze gaan doen zijn ze verplicht je een begroting (op papier of in je mail) mee te geven, dus dan kun je daar rustig over nadenken. Je kunt ook prima overleggen wat er nu acuut moet, en wat misschien even kan wachten tot je gespaard hebt.

1 like

Dankjulliewel voor de antwoorden! Ik ga straks bellen voor een afspraak voor volgende week :’)

Edit: ik heb ze zelfs net al gebeld en heb een afspraak voor volgende week want eerder durfde ik niet. Nu heb ik nog een week om m’n leven te fixen en te leren flossen (of aangereden te worden door een auto)

4 likes

Ik ben ooit een jaar of anderhalf niet naar de tandarts gegaan uit angst. Mijn vorige tandarts was oud, onhandig en bot en heeft me meerdere keren pijn gedaan, en toen was ik er even zo klaar mee. Ik heb toen een poosje met pijn gelopen maar durfde niet terug naar mijn eigen tandarts.

Op aanraden van een vriend ben ik toen gewisseld van tandarts en daar heb ik eerlijk gezegd dat ik het heel eng vond.
We spraken af dat hij alles vertelde wat hij ging doen, stap voor stap, en dat als ik een time out wilde hebben, ik mijn hand omhoog mocht doen. Dat is uiteindelijk nooit nodig geweest. :smiley:
Hij heeft verstandskiezen getrokken zonder dat het pijn deed, een wortelkanaalbehandeling die geen pijn deed, en ik ben van mijn angst af. Ook voor andere tandartsen uit zijn kliniek ben ik niet meer bang, en toen ik naar de andere kant van het land verhuisde bleef ik daar patiënt omdat het zo’n fijne kliniek is. Inmiddels woon ik wel weer in zijn regio.
Mijn ervaring is dat als je eerlijk bent over je angst voor pijn (of in jouw geval de kosten) dat daar goed op gereageerd wordt en dan wordt de spanning echt minder.
Ik hoop dat jij straks ook een positieve ervaring hebt met je tandarts.

2 likes

Voor de mensen die zelf een mondkapje hebben gemaakt… van welke stoffen hebben jullie dit gedaan?

Mijn moeder heeft geloof ik wat oude theedoeken gebruikt, was prima

1 like

Net als @Ditto van katoen. Had gelukkig nog wat liggen. Linnen of flanel kan ook (volgens sommige sites)

1 like

Eerder al een soortgelijke vraag in het fitbittopic gesteld, maar ondertussen neer mogelijkgeden gezien en meer gaan twijfelen

Mijn Charge2 is kapot, en wil graag een nieuwe (semi)smart watch met activitytracker.

Wilde eerst voor een Versa2 gaan, maar nu ook horloges van Garmin en de galaxy watch gezien.

Iemand die hier ervaring mee heeft of mening en advies kan delen?

Ik zoek eigenlijk een soort van lotgenoten. Dus wie ervaart dit ook of heeft dit ervaren?

Sinds kind af aan had ik al rode wangen bij de minste inspanning. En niet een blosje maar echt alsof ik 100 km heb hardgelopen. Vroeger vond iedereen 't schattig en “gezond” ogen, maar nu ben ik 24 en wil ik niet meer schattig zijn haha. Het komt ook echt niet alleen door lichamelijke inspanning. Ik doe nu kantoorwerk en als ik geconcentreerd bezig ben krijg ik dus ook al van die rode wangen. Daarnaast heb ik het dan ook snel warm en begin ik te zweten in mijn haar.

Iemand enig idee of er iets te doen is tegen die rode wangen en dat haarzweten?