Durf te vragen #2

Woon op de 3e verdieping en doe met de buzzer de deur beneden open. In het begin wilde ik nog naar beneden gaan, maar voordat ik ook maar mn schoenen gevonden had stond de bezorger al voor de bovendeur.
Dus nu wacht ik gewoon boven

Iemand een leuke aanrader voor een mooie fietsroute ergens midden in het land? Wil graag met mijn moeder een dagje weg morgen! :slight_smile:

Sinds enkele dagen wordt mijn koelkast helemaal niet koud meer. Zelfs op de hoogste stand voelt alles lauw aan. Ik heb hem al een schoongemaakt, met extra aandacht voor de rubbertjes aan de deur, maar het is nog steeds hetzelfde. Iemand enig idee wat ik kan doen?

Rooster aan de achterkant al eens schoon gemaakt?

Www. Fietsnetwerk NL heeft wel leuke routes geloof ik! Als je zoekt op Lage Vuursche kom je bij verschillende routes die wel in midden van het land liggen.

1 like

Ah, daar had ik nog niet aan gedacht gezien de frigo soort van ingebouwd zit in een kast (maar er dus wel uitgeschoven kan worden, vermoed ik). Met welk product kan ik dit het beste doen?

Doen met water, of stofzuiger.
Er zal vooral stof zitten. Maar dat rooster is om de warmte aan de lucht af te geven. Als hij de warmte niet kwijt kan, kan hij ook niet goed koelen.

1 like

Ineens mieren in huis. Er staat overal dat je kieren en gaten moet controleren en koffiedik of koper miet leggen maar de tuindeur stond natuurlijk nachten open om te koelen, dus binnen komen ze sowieso.

Wat strooi je als ze al binnen zitten maar je ziet niet echt een nest ofzo. Eerst waren het best wat mieren, allemaal doodgetrapt (sorry maar wat doe je anders), nu zie je sporadisch weleens mieren lopen in keuken en gang. Ik heb al wat gist gestrooid in hoekjes, ze lijken er niet echt van te eten nog. Wat helpt volgens jullie?

Ik heb wel eens gehoord dat kaneel werkt.

Ja volgens mij is dat ook om bij de ingang te leggen waar ze binnenkomen maar is niet zo handig mn hele tuindeuringang vol kaneel :sweat_smile:
Is een mierenlok doos handig?

Heb het al eerder genoemd: kruidnagel werkt super goed! Mieren volgen elkaars spoor op geur, en kruidnagel houden ze niet van. Ik vind het zelf een stuk makkelijker op te ruimen dan kaneel of andere poeders. Gewoon overal wat kruidnagel strooien en de mieren die er al zijn natuurlijk alvast wegvagen anders kom je er nooit vanaf.

2 likes

Ok hoop dat t helptā€¦ zal wat kruidnagel strooien dan! Gewoon hele toch?

Jup!

Mijn afgelopen mieren periode nadat ze eerst alleen marcheerde op de balustrade bij mijn voordeur:

  • los kaneel in huis;
  • hardnekkiger in het huis lok doosjes;
  • invasie terras lokdoosjes en wekelijks azijn met water gooien;
  • invasie keuken (bitches kwamen weer terug met miljoenen) meer lokdoosjes en hele kaneelstokjes.
    En doodmaken, in de ochtend soms wel 10.
1 like

Iemand een gouden tip voor mooie basic witte shirts? Hou wel van een beetje stevige stof.

Waarom liggen er altijd schoenen langs de snelweg?

8 likes

Iemand die weet hoe snel je achter elkaar je oksels moet waxen?

Brazilian doe ik altijd 4 weken tussen. Maar heb het idee dat mijn okselhaar super snel groeit. Dus moet ik eerder dan 4 weken toch? Of bedenk ik maar dat het sneller groeit?

Uniqlo!

1 like

Klopt wel denk ik! Ik kreeg na twee weken weer haar en dan nog even laten groeien tot harslengte!

1 like

hoelang doe je het al waxen? toen ik 6 jaar geleden begon met epileren kwam het ook snel terug, na een paar dagen ofzo
nu na 1.5 week ofzo (snel nog steeds dusā€¦ thatā€™s all i can say :rofl: )