Durf te vragen #2

@Totoro @pastelzwart en alle anderen :smile: ik heb de halve Saturn gestofzuigd en ben met de goedkoopste met zak thuisgekomen (de Rowenta) haha. Ben hier heel blij mee!! Bedankt voor alle tips.

5 likes

Ik ga eind deze week 25 u vliegen: iemand tips voor snacks/ maaltijden die mee mogen in het vliegtuig? Ik ga het vliegtuigeten niet eten (niet omdat ik me daar ‘te goed voor voel’, heb daar redenen voor), maar ben beetje inspiratieloos wat handig is om mee te nemen…

Oh en vraag 2: wat voor spel is leuk om elke avond met mijn moeder en broer op reis te gaan spelen? Ik zat zelf te denken aan Skipbo?

Ik zou voor fruit gaan, dat mis ik altijd in het vliegtuig. En weet niet wat je redenen zijn voor geen vliegtuigeten, maar wij haalde altijd hamburgers van de Mac en aten het gewoon koud op haha, zo lekker.

Ik heb meestal noten, fruit en iets van de bakker mee. Maar kijk met die eerste twee wel uit dat je ze echt opeet voordat je op je bestemming bent. Ik had mijn banaan niet opgegeten en werd opeens besnuffeld door een drugshond op plaats van bestemming en schrok mij kapot :sweat_smile:.

Pringles! Lekker snackie en gaat niet heel erg kapot. Je kan ook thuis gewoon broodjes smeren bijvoorbeeld. In principe kan je bijna alles aan eten meenemen.

Qwixx
Keer op keer
Clever

Ik zou geen noten meenemen, of er iig van uit gaan dat je ze niet perse op eet. De vorige keer dat ik vloog had ik een zakje nootjes bij me en toen werd er omgeroepen dat er een passagier was met een heftige allergie en mocht je niks met noten eten, werd ook niet verkocht. Was toen verplicht iets in het vliegtuig te kopen, alsnog geen ramp maar is wel balen als je bijv veel noten bij hebt.

1 like

Ik heb een winterjas met een vlek op de kraag. Geen vetvlek maar eerder van ergens tegenaan te wrijven of zo. Het gaat over een polyester jas, echt zo’n gladde stof (is een puffer jacket, helpt misschien om een voorstelling te maken bij de stof). Iemand een idee hoe ik dit eruit krijg? Met een vochtig doekje gebeurt er niks. Ik durf voorlopig niet de grove middelen te gebruiken want ik ben bang dat ik het erger maak.

Orloff aan de kade vond ik laatst verrassend lekker! En een gezellige sfeer.

1 like

@Okapi @Nox @anon18225511 @Printemps @PizzaFunghi @Spaarlamp @Runnerlongs Thanks voor jullie tips allemaal, chill! Vooral fruit is een goede tip, was daar beetje bang voor dat dat niet mee mocht.

3 likes

Misschien even in het Utrechttopic kijken?
Wat voor iets zoek je en waar in Utrecht?

Als je begint aan je opleiding krijg je hier theorie over. Dus dan leer je in grote lijnen bij een ronde gezichtsvorm past dit het beste en dit niet. Later houden we dit inderdaad bij met cursussen waar vaak doormiddel van modellen wordt laten zien hoe iets bij een bepaalde gezichtsvorm staat. Het is wel ook echt een kwestie van inzicht en ervaring. Ik ga er vanuit dat de kappers die echt al een tijdje als kapper meegaan dit gewoon goed kunnen inschatten.

1 like

Ik heb binnenkort een thema feestje; famous people. Ik heb zo weinig inspiratie. Het liefst iets makkelijks en niet zo’n standaard pakje uit de verkleed winkel.

Wij doen dat ook ieder jaar en ik koop vaak een fles wijn of een pak koekjes ofzo. In het begin kocht iedereen flutcadeaus, maarja dat wordt allemaal weggegooid dus nu hebben we afgesproken dat we iets nuttigs kopen. Vorig jaar had ik snijplanken en een handveger en blik gewonnen, was er heel blij mee haha.

1 like

Ik koop voor een dobbelspel idd vaak eten / drinken. Of een cadeautje dat ik zelf iig leuk vind, haha. Vaak ruilen wij aan het einde van het spel de cadeautjes, dus dan is er iig iemand die het leuk vindt om te krijgen (ik!). Of nuttige cadeautjes zoals een leuke theedoek, kaarsen, servetten, etc.

1 like

Wij hebben dat spel wel eens gedaan met dingen die je anders weg zou gooien en daarnaast wel iets nuttigs, zodat niet iedereen met troep aan komt zetten maar er altijd wel wat dingen tussen zitten waar om gestreden wordt en ook dingen die niemand wil hebben

1 like

Mijn broertje vroeg me net of ik nog weet welk kaartspel we vier jaar terug samen op vakantie speelden. Het antwoord is natuurlijk nee, maar misschien dat iemand hier enig idee heeft wat dit zou kunnen zijn.

Ik heb weinig details, maar het is een kaartspel voor twee personen, gespeeld met een gewoon kaartspel, en waarbij er een scores of punten bijgehouden werden.

Ik kan me dit niet meer herinneren, dus vandaar de vraag of iemand een spel kent dat hieraan voldoet. Ik kan wel veel kaartspellen voor twee personen vinden, maar niet met score bijhouden.

Stiften!

3 likes

Toepen? Wordt vaak met meer personen gespeeld, maar kan volgens mij wel met 2.

en @monkeyslut

Nee, helaas allebei niet. Ik blijf gewoon door googlen, want dit zit natuurlijk nu de hele avond in m’n hoofd :sweat_smile:

1 like