Ik mocht bij de kaakchirurg gewoon mijn muziek aan met oordopjes. Dit was echt super fijn. Heb het gekraak en boren enzo hierdoor helemaal niet meegekregen. Ook gaf mijn kaakchirurg aan dat als het niet ging, hij dan de behandeling zou stoppen en ik de volgende dag alsnog onder narcose zou kunnen. Misschien kun je dit ook proberen? Dat idee maakte mij namelijk veel rustiger.
De behandeling viel mij heel erg mee trouwens. Heb het idee dat je vaak alleen de horror verhalen hoort, maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Mijn ervaring was erg positief. De kaakchirurg wilde mij eigenlijk onder narcose brengen omdat het een gecompliceerde verstandskies was. Ik wilde dit zelf juist niet, want ik ben erg bang voor narcose. Uiteindelijk was het binnen ongeveer tien minuten gedaan onder lokale verdoving. Ik moet nu nog wel een keer terug voor de andere kant, maar ik ben daar door deze ervaring nu helemaal niet bang meer voor.
Onder narcose halen ze ze vaak wel allemaal tegelijk eruit, dus dan ben je er in 1 keer vanaf. Het herstel lijkt me alleen wel vervelender. Ik was blij dat ik met de andere kant kon eten al gelijk dezelfde dag als de behandeling. Kan me voorstellen dat dit lastiger is wanneer beide kanten gezwollen zijn.