Durf te vragen #2

Als jullie een paracetamol nemen tegen hoofdpijn, neem je er dan 2 of 1?(Van 500 mg per stuk). Ik nam er eerst altijd eentje, maar een vriendin altijd 2 en nu voelt het altijd niet genoeg als ik een neem. Twijfel nu of ik een tweede neem en weet eigenlijk niet wat de rest van de bevolking (het forum) doet.

Ik slik nauwelijks paracetamol (of andere pijnstillers), maar als ik ‘t doe dan wel 2 tegelijk. Dat helpt naar mijn idee wel beter

1 like

Ik neem er altijd 1. Ik slik het alleen als ik echt bijna dood ga (houd niet van pillen slikken) dus heb het idee dat mijn lichaam niet gewend is aan pijnstillers dus dat 1 genoeg is. En eigenlijk wil ik dus gewoon geen 2e :sweat_smile:

1 like

Altijd 2. Heeft iemand ooit tegen me gezegd. Wel iemand die geneeskunde had gestudeerd maar weet eigenlijk niet of het echt wetenschappelijk onderbouwd was ofzo eigenlijk

1 like

‘1 paracetamol is geen paracetamol’ is mijn motto. En ik heb er wel een diploma voor, maar verder geen enkele wetenschappelijke onderbouwing.

13 likes

500mg is kinderdosering. dan kan je net zo goed niks nemen. altijd 1000mg dus!

1 like

Tot een paar jaar geleden werkte 500mg nog bij mij tegen hoofdpijn. Nu helaas niet meer. Dus tegenwoordig 1000mg.

Niet per se rustiek maar ik moest aan zoiets denken als dessert;

image

Met chocolademousse, bovenop oreokruimels en een beetje munt.

11 likes

Ik slik er ook altijd twee, dit nadat ik een keer in het ziekenhuis lag en vroeg aan de verpleegkundige waarom ik steeds twee moest slikken. Toen gaf ze aan dat twee beter werken dan één. Dus sindsdien neem ik er altijd twee.

Mijn zus die geneeskunde gedaan heeft raadt ook altijd 2 aan! Weet niet waarom, zal vast een reden voor zijn

1 like

Haha ik heb hier heel erg om moeten lachen, wat een top idee :joy:

1 like

Ik heb meteen na eerste reactie al een 2e in m’n mik gegooid. Hoofdpijn weg! (Y)

2 likes

Ik neem er ook altijd twee. Van één merk ik meestal geen effect en moet ik later toch alsnog bij nemen.

Heb je al gekeken naar de prijzen op de site van NS? Ik zat net te kijken (heb niks beter te doen):

Voor EUR 346/maand heb je een AltijdVrij abonnement - gunstig voor heel lange trajecten (bijv. trajectabonnement Amsterdam-Maastricht is duurder dan een AltijdVrij abonnement). Bij een trajectabonnement moet je het traject dat je volgt aangeven (bijv. bij Amsterdam-Maastricht is het abonnement goedkoper via Roermond dan rechtstreeks).

Ik zie bij guts & gusto echt super veel mooie bikerboots. Heeft 1 van jullie deze misschien? Ik vraag me af wat de kwaliteit is omdat ze zo goedkoop zijn voor goede schoenen.

Ik heb vanochtend toevallig de Stefano besteld en krijg ze morgen binnen. Ik zal je een berichtje sturen hoe ze in eerste blik lijken qua kwaliteit. De schoenen zijn trouwens ook nog 20% in de korting, dat wordt berekent bij betalen.

Voor de rest ben ik ook benieuwd naar ervaringen.

1 like

Graag, dank je! Toevallig die Stefano had ik ook op het oog. Zien er echt mooi uit.

1 like

.weggehaald

Waarom wordt een baby ‘s nachts wakker om te eten en later niet meer? Stopt die honger dan ineens? Eet de baby dan overdag meer?

Sowieso groeit het in het begin heel veel dus heeft veel energie nodig en het maagje is ook wat kleiner als het pasgeboren is. En overdag eet het grotere hoeveelheden indd als het ouder is.