Durf te vragen #2

Ik heb nog steeds honger ‘s nachts… :joy:

3 likes

Zielig :frowning: en @ellegirltalk bedankt voor de antwoorden!

Oh mijn god ik heb nooit nagedacht over de maag van een baby maar dat is echt miniiii

2 likes

In die van mij zit dan in ieder geval goed wat rek.

18 likes

Ik vind hem best flink? Centimeter of 20 in lengte. Bij leeggelopen ballon denk ik aan 4cm ofzo :stuck_out_tongue:

Ik ben op zoek naar een leuk voorlees- of prentenboek, iemand aanraders? Ik vind zelf De Gruffalo heel leuk, maar die heb ik al een paar keer cadeau gegeven, ik ben wel toe aan iets nieuws!

Edit: voor jonge kinderen, peuter- of kleuterleeftijd.

Er is wat mij betreft maar 1 boek

15 likes

Rupsje nooit genoeg of De mooiste vis in de zee vind ik ook leuk. En die van de kleine mol idd.
Je kan altijd eens kijken naar de boeken die zijn genomineerd door de kinder- en jeugdjury (de laagste groep). (En ik blijf stiekem Jip en Janneke fan)

2 likes

God nu heb ik weer dat liedje in m’n hoofd. Ik heb dat echt zo vaak.

Ai ai ai oei oei oei ik ben zo heel verschrikkelijk boos, ik ben zo laaiend, woest en kwaad. Jij dikke oude pad, ik maak van jou een dikke rat, als je het nog een keertje waagt.

3 likes

Meestal zitten ze met 2 nog in een kindetstoel, maar op de knieën op een stoel gaat ook best prima hoor!
Als je gevaarlijke voorwerpen uit je woonkamer haalt die voor het grijpen liggen kan het wel! Kun je niet iets meenemen van hun huis qua speelgoed?
Edit: als je ze een klusje geeft in de keuken willen ze denk ik ok wel bij je blijven, maar die van 5 wil denk ik eigen ding doen. Ik zou m’n werk sneller en veiliger kunnen doen als kids in woonkamer zijn iig ipv dat ze om je voeten drentelen en in de weg lopen.

Dank voor de tips, @Itsu, @Spaarlamp en @Mees! Ik vind Jip en Janneke over het algemeen ook nog steeds leuk, maar ik merk toch dat ik het hier en daar echt wat té ouderwets vind worden. Even inschatten wat de ontvanger leuk vindt ook. Hier ben ik in elk geval al mee geholpen!

Floddertje! Vond ik echt heel leuk.

10 likes

Waar is mijn noedelsoep?

Over verschillende culturen en keukens in Nederland.

8 likes

https://www.bol.com/nl/p/ada-dapper-wetenschapper/9200000095657271/

Ada Dapper: wetenschapper! Heel leuk inclusief boek over een meisje dat alsmaar vragen stelt. Je hebt er meer in deze serie zoals Rosa Rozeur; ingenieur :slight_smile:

2 likes

Dribbel!
Dribbel

4 likes

Ik denk direct aan deze! Veel plezier in ieder geval

1 like

Ook nog een leuke: mijn moeder is een stekelvarken

1 like

De boeken van Boer Boris vind ik erg leuk en zijn hier lange tijd een dikke hit geweest.

1 like

@Okapi @Nivi @crazyplantlady @tukker @Vaiana @Pheebs @Slaapmuts Allemaal heel erg bedankt voor de leuke tips! Het is overigens een cadeau voor een babyshower (iedereen geeft zijn/haar favoriete prentenboek) en de aanstaande moeder is opgegroeid op een boerderij, dus Boer Boris is dan wel toepasselijk. Ik heb in elk geval veel leuke en originele boeken om uit te kiezen!

Vraagje over arbeidsrecht.

Ik heb contractverlenging geweigerd. Ik weet dat je dan geen WW krijgt, werkloos door eigen schuld. Maar is er een overeenkomst die ik kan sluiten met mijn werkgever / iets wat ik aan hen kan vragen waardoor ik wel WW zou kunnen krijgen? Zij hebben enkel uitgesproken dat ze graag met mij verder gaan en ik heb aangegeven dat ik dit niet wil. Er is nog geen gesprek met P&O geweest, geen contract opgemaakt o.i.d.
Hoe controleert het UWV of ik een contract aangeboden heb gekregen? Ik wil niet frauderen of zo, maar ben oprecht benieuwd.