Durf te vragen #2

Oja goeie! Nog helemaal niet aan gedacht. Ik denk dat er verder qua product geen verschil in zit binnen de eu?

Yes! Ik heb een deken van 7kg en dat is 8,75% van mn gewicht .

Ik vind het heerlijk! Ben echt net zo’n baby die ingebakerd is. Lig heerlijk rustig te slapen. Wordt ook niet meer wakker Midden in de nacht. Enige waar ik aan moet wennen is bij het wakker worden dat ik de deken niet zo 1 2 van me af kan gooien . :relaxed:

1 like

Ah chill! In mijn hoofd is zwaarder beter voor het gevoel, maar meer dan 10% is misschien wel wat overdreven en inderdaad ook niet zo praktisch met instoppen en uit bed klimmen. Al ben ik nu voor een groter tweepersoonsdeken aan het kijken en dan is het uiteindelijk maar de helft waar je zelf onder ligt, dus ik weet het niet zo goed. Moeilijk in de schatten als je het niet kunt voelen en vergelijken haha. Het zou echt handig zijn als je dat ergens in een winkel kunt testen. Iemand die weet of dat ergens kan? @Gelatelli Waar wilde jij er eentje huren?

1 like

of de https://www.huurcommissie.nl/

1 like

https://www.denaaitafel.nl/verzwaringsdeken/ hier!
als ik het goed lees betaal je ook maar zo lang huur tot je de deken in principe afbetaald hebt en dan mag je hem houden
en ik zou dan de senior light willen, je kan hem binnen 2 weken ruilen als de maat/zwaarte niet fijn is maar ik weet nu al dat ik dat veel te veel werk vind dus wil een goede keuze maken haha

1 like

Waarschijnlijk (hopelijk) ben je er allang van af, maar thee met vitamine C helpt heel goed bij mij! Als ik een middag elk uur een grote kop drink dan is het de dag daarna meestal wel over.

Ik ben op zoek naar een (bord) spel dat iemand die de nederlandse taal niet spreekt wel mee kan spelen.
Ik kom niet verder dan rummikub, kaartspelletjes en mens erger je niet.

Yahtzee!!!

1 like

Triominos, dammen of schaken

1 like

skipbo, uno, monopoly moet ook wel lukken, alleen even helpen met de kans-kaarten vertalen. Weerwolven kan in elke taal die je wilt, als je maar met genoeg mensen bent.

1 like

Beverbende, set, regenwormen, weerwolven

1 like

Ah ik hoop echt dat er misschien iemand op het forum is die me hiermee kan helpen :blush: Ik ben uitgenodigd door een (oud)collega haar hennafeest, we gingen heel goed met elkaar om maar ik heb haar inmiddels al meer dan een jaar niet gezien (wel vaak gesproken tussendoor). Ze is Turks en ik wil heel graag naar haar feest, maar ik ken verder niemand en ik wil haar ook niet in de weg lopen. Hoe denken jullie hierover? En wat zijn de gebruiken bij een Turks hennafeest?

Een hennafeest is echt super bijzonder om mee te maken! Ik ben ook naar het hennafeest en bruiloft geweest van een turkse vriendin van mij.
Al was ik wel met nog 2 andere vriendinnen, dat maakte het wel makkelijker. Wel merkte ik dat de andere turkse vrouwen heel open waren en makkelijk begonnen te kletsen. Zeker de wat jongere.
Wat kleding betreft was veel goed. Zo gaf zij aan dat een jurk bv niet per se over de knie moet ofzo. Maar misschien is dat afhankelijk van hoe streng gelovig ze zijn?!
Het is wel ‘normaal’ om een cadeautje mee te nemen. Ook zou ik vragen (of misschien weet je het) hoe haar ouders en zijn ouders eruit zien. Meestal staan zij bij de ingang om gefeliciteerd te worden/iedereen te verwelkomen. Wel zo prettig als je weet wie het zijn.
Heeft ze niet meer collega’s uitgenodigd? Dan ken je wellicht toch al iemand.

2 likes

Bedankt voor je reactie! :blush: Hoe verliep de avond ongeveer bij jou? Eten, dansen?
Ik weet dat zij zelf wel altijd jurken draagt die tot op de knie komen, dus ik denk dat ik voor de zekerheid ook maar zoiets aantrek. Er komen alleen vrouwen zei ze, dus ik denk dat ik dat ik in de gaten moet houden dat ik haar moeder een hand geef en feliciteer? Haha ik ben echt ongemakkelijk met dit soort dingen, en al helemaal nu ik alleen ga. Ik weet ook echt niet waar ik dan moet gaan zitten? Volgens mij staan er meestal meerdere tafels toch? Voor zover ik weet heeft ze verder geen collega’s uitgenodigd, maar ik hoop dat er misschien toch iemand van haar nieuwe werk komt zodat ik daar een beetje mee kan optrekken.

Dan zou ik inderdaad ook een jurk tot (over) de knie aan doen.
Bij mij was het dat in de zaal inderdaad alleen vrouwen zijn, maar in het zaaltje ernaast zaten de mannen te wachten. Dat waren dan de vaders van beide en de vrienden van de man. Dus bij mij bij het naar binnen gaan stonden wel de ouders van beide, maar dat zou natuurlijk anders kunnen zijn.
Er staan inderdaad allemaal tafels in de zaal en dan van voor is er een dansvloer/open ruimte. Mijn vriendin had haar nichtje gevraagd on zodra wij binnen kwamen, ons te helpen en naar een tafel te begeleiden. Zodat we bij mensen zouden zitten die ook nederlands spraken en niet alleen turks. Weliicht wil jouw collega dat ook doen?
Verdsr was er inderdaad (heel lekker) eten en daarna kwam mijn vriendin binnen en begon de ceremonie. Tussendoor dansen etc. Vervolgens kwam haar verloofde binnen met zijn ‘gevolg’ (zijn vrienden) en toen was er weer een ceremonie voor hun samen. Dat was heel emotioneel voor beide en voor de moeder van mijn vriendin. Daarna weer dansen. Dat was de avond ongeveer.
Ik vond t trouwens heel leuk om mee te dansen, we werden ook echt geholpen om ‘goed’ te dansen hahah.

1 like

Ik ben op zoek naar een goede foodprocessor/keukenmachine. Ik wil dat hij goed kan hakken en malen, dus noten en dadels fijn kan maken zonder al te veel moeite, en hij mag best wat inhoud aankunnen. Extra opzetstukken zijn ook altijd handig, hoe inzetbaarder hoe beter! Ik hoor veel over magimix, is dat nu écht de rolls royce onder de foodprocessors? Kitchenaid zie ik ook vaak voorbij komen maar die lijken me precies niet zo krachtig als ik naar het wattage kijk? Ik zag onlangs ook de Braun Multiquick 9, zou dat wat zijn?

Ik wil foto’s van mn iphone op mn laptop zetten (geen Apple laptop). Als ik mn iphone aan de laptop verbindt met een kabel, zie ik maar de helft van mn foto’s op de laptop. De andere helft zit blijkbaar in de iCloud? Waarom dat verschil? Hoe kan ik in één keer alle foto’s makkelijk overzetten op mijn laptop?

Heeft iemand hier verstand van auteursrechten in verband met beeldmateriaal?

Weet iemand een goede blender/keukenmachine (wat is het verschil?) die echt goed noten kan malen, zelfs zover tot een meelachtige vorm?

Paar posts hierboven vraagt iemand dat ook, je kan die reacties monitoren

1 like