Ja je antwoord klopt maar ik kan je niet volgen hahah. Ik moest zeggen wie een goeie strategie gebruikte en de 2 die klopten waren als volgt:
(12x300)+200
En
12,5x304
Maar ik snap echt niet hoe je aan deze antwoorden kunt komen
Ja je antwoord klopt maar ik kan je niet volgen hahah. Ik moest zeggen wie een goeie strategie gebruikte en de 2 die klopten waren als volgt:
(12x300)+200
En
12,5x304
Maar ik snap echt niet hoe je aan deze antwoorden kunt komen
Volgens mij staat er dan iets van in app aankopen bij.
Edit: merel was sneller.
@Merel jij hebt ooit een tip gegeven voor ‘wild vlees’ wat in mijn neus groeit als de lucht droger is. Weet je nog wat het is?
Makkelijkste is zoals @tessel zegt; de formule voor de som van zo’n reeks is het totaal aantal getallen in de reeks (n), vermenigvuldigt met het gemiddelde tussen laagste (a1) en hoogste waarde (an)
Dus n*(a1+an)/2 = 25*(104+200)/2.
Als ik naar jouw oplossing kijk denk ik dat het volgende is gedaan: 104+196 = 300; 108+192 = 300 enzovoort. Dan heb je 12 keer 300 + de overige 200.
Of: 104+200 = 304; 108+196 = 304 enzovoort, dit 12 keer. Dan blijft juist nog de middelste waarde over (want 25 getallen), wat net de helft van 304 (152) is. Oftewel: 12,5 * 304.
Oh zo! Als je steeds de hoogste en laagste waarde bij elkaar optelt krijg je 304.
104 + 200
108 + 196
112 + 192
116 + 188
120 + 184
124 + 180
128 + 176
132 + 172
136 + 168
140 + 164
144 + 160
148 + 156
Nu hou je alleen 152 over.
152 = 304/2. In totaal 12,5 * 304 dus.
Je kan ook 104 + 196 = 300 doen en dan de laatste waarde er als laatste aan toevoegen (200)z
Ik was ooit zo goed in wiskunde/rekenen maar ik krijg echt meteen een error van die vragen. Zo zonde eigenlijk
Mijn vraag: weet iemand waar je als volwassene terecht kunt als je een kieskeurige eter bent en daarvoor in behandeling wilt? Mijn vriendin kan dus geen groente eten zonder te kokhalzen en daardoor krijgt ze het gewoon echt niet binnen. Het lijkt een beetje op ARFID maar het is echt alleen maar met groente.
Dat lijkt me echt zo lastig als je gewoon geen groentes binnen kan houden! Bij bizarre eters heb ik ook vol verbazing en medelijden gekeken. Ze willen wel, maar kunnen het niet. Toen pas snapte ik ook dat eten niet lusten een heel complex probleem is.
goed heb je niet heel veel aan wat ik denk, maar via dat programma kwam ik wel op voedingspyschologie uit. Denk ook dat het niet veel uit maakt of het nu wel of geen ARFID is wat zij heeft. (al ben ik geen therapeut) maar dat iemand die verstand heeft van de psyche en eetstoornissen hier vast genoeg kennis in heeft om te helpen.
Misschien heb je iets aan deze link http://voedingspsychologie.nl/bizarre-eters-2016/
De enige tip die ik heb voor je neus is nisita neuszalf, maar dat is meer voor korstjes enzo, voor echt wild vlees helpt het denk ik niet.
Ik gok hierdoor dat het van Flexa is. De code is 8711113839624, waarbij 87 de code van Nederland is en 11113 van Flexa (althans de Flexa hoogglans verfblikken op bol hebben bijna allemaal 8711113… als code). En als ik google op “Licht Terra verf”, dan krijg ik Flexa Ready Mixed 1730 Licht Terra en dat lijkt overeen te komen met de verf op de foto? http://www.kleurenwaaier.net/waaier-39-kleurcode-1730+Licht+terra.html Edit: Laat maar, ik zie nu dat Sikkens en Spectrum ook 8711113 gebruiken, en geloof dat dat allemaal van AkzoNobel is.
Is het niet van kwantum? Die hebben wel zo’n stijl etiketten geloof ik.
Goed speurwerk wel! Thanks voor de moeite.
@nello die barcode site werkt niet bij mij. Navragen bij een verfwinkel is nog wel een goed idee!
@Merel Thanks! Ik ga op onderzoek uit.
Edit: de Kwantum verf heeft een andere look helaas, lijkt er wel op
Ja, ik denk dat dit inderdaad zo is! Ik wist eerlijk gezegd niet dat AkzoNobel zo’n groot marktaandeel had.
Oke, ga direct bestellen!
Bedankt iedereen voor het helpen, ik dacht dat het tot niks zou gaan leiden, maar het tegendeel is waar!
Ik zie in kookboeken altijd de opdracht om uien/knoflook te karameliseren en dat dit zo’n 10-15 minuten duurt. Ik lees alleen online dat dit echt superlang duurt, zie ik een truc over het hoofd?
Ik denk niet dat er breed consensus is, dat er ooit een universele afspraak of internationaal comité dit zo heeft vastgelegd. Ik dacht dat het een wetenschappelijk inzicht is/was dat zijn oorsprong in Da Vinci en zijn mathematische benadering vond en ook door onderzoeken is gestaafd. Maar ik hoor nooit iemand zeggen: “ah Margot Robbie is knap joh, echt typisch gulden snede kind” want hoe bereken je dit dan?
Die kleurstaaltjes zijn ook altijd verraderlijk, dus durf het wel aan. Heb maar een klein potje nodig.
@Marquez Heb je iets aan de tekst van Nu dat jij er bent van Trijntje Oosterhuis
Of bedoel je een gedicht van vroeger?
Nog een vraagje. 35A48, is deelbaar door 36, welk getal moet op de plek van de A?
(ik weet het antwoord maar geen idee hoe je dat moet berekenen)
Ik zou 't berekenen door op de rekenmachine steeds een ander getal voor de A in te typen. Maar dat is vast niet wat je bedoelt haha. Zonder rekenmachine heb ik geen flauw idee.
Nee moet zonder! Hahah ik heb het overigens ook zonder gedaan en dus random getallen ingevuld. Maar heb ergens het idee dat het makkelijker moet kunnen
Edit: hahah ik vind via google dat ik dit al eens gevraagd hebt hier en toen gaf @nello een duidelijke uitleg dus het is me weer helder