Ik ben op zoek naar zo’n kast, maar bij Kwantum is hij uit de collectie. Iemand een tip? Zo goedkoop mogelijk (deze was 100 geloof ik)
Ik weet niet of je toevallig in de buurt woont, maar heb deze vandaag nog bij een kwantum in Gelderland zien staan!
Oh echt! Ik woon vlakbij Rotterdam, maar anders ga ik hier de Kwantums even af. Ik dacht dat ie helemaal uit de collectie was. Dankjewel!
Aan de meiden die motorrijden : ik ben 1.55 en twijfel tussen een A2 en A rijbewijs. Intuïtief zeg ik A omdat je dan alleen mag rijden maar doordat ik niet zo groot ben zijn er weinig motoren waarbij ik goed bij de grond kan, veelal zijn dat A2 motoren. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik ben momenteel zelf aan het lessen voor A, ik weet eigenlijk niet of je überhaupt kan kiezen om voor A2 te gaan als je wel de juiste leeftijd hebt voor A. Die categorieën zijn meer gemaakt zodat je niet op een jonge leeftijd met weinig rijervaring al op een zware motor kunt rijden, maar zodat je het trapsgewijs opbouwt.
Ik ben zelf ook niet heel erg groot, maar wel groter dan jij bent (1.65). Mijn rijschool heeft ook een aantal verlaagde motoren, ik les dus ook altijd op het verlaagde model. Sowieso zou ik even kijken welke rijschool op welke motoren lest, je kunt op internet wel vinden wat de zadelhoogte van zo’n motor is, dan kun je een beetje inschatten of dat laag genoeg is. Plan vooral een keer een proefles in, dan kun je het ook even voelen! Bij mij maakte het al een enorm verschil toen ik van gewone schoenen naar echte motorschoenen ging met lessen, die zool is toch weer wat dikker en daardoor sta je ook weer wat stabieler.
Ik ben vanavond bij een rijschoolhouder langs geweest omdat ik inderdaad wilde weten of het ging, dat was een Honda rebel en daarmee zou ik alleen a2 kunnen afrijden. Hij zei dat de “A” motoren vrijwel altijd groter zijn. Hij gaf als tip om binnenkort bij een grote motorzaak langs te gaan bij ons in de buurt. Zij zouden wel weten welke rijscholen verlaagde modellen hebben staan.
Hoe vind je t? Had jij al brommer/scooter ervaring voor je begon ?
Ik vind het super leuk! Ik vind het wel lastig, maar ook wel weer heel erg tof als een nieuwe oefening lukt. Mijn vriend heeft een scooter en daar rij ik wel af en toe op, maar ik heb dat niet echt als een voordeel ervaren, sowieso is het gevoel heel erg anders en kun je bijvoorbeeld met een scooter helemaal niet zo schuin door de bochten als een motor. Dat is ook geen goed idee met een scooter haha, dan lig je zo op de grond.
Mijn rijschool heeft trouwens een Suzuki sv650 als lesmotor en daar zie ik ook wel meiden op lessen die echt nog een stuk kleiner zijn dan ik! Dus mocht je in de buurt een rijschool hebben met die motor is dat wellicht wel een optie.
En als je wilt oefenen/ervaren hoe het is dan komt een schakelbrommer wel goed in de buurt! Vooral alles je een hebt die opgevoerd is een 70 a 80 kan!
Ik heb zelf gewacht tot ik tot de leeftijd had om voor A te kunnen gaan. Vond het fijn om op alle motoren te mogen rijden, ook die van m’n vader bijvoorbeeld. Ik ben ook klein en merkte wel dat na het halen van m’n rijbewijs ik niet vaak op die van m’n vader reed, omdat ik niet met mijn voeten bij de grond kon. Heb toen zelf een mv Augusta brutale 675 gekocht. Kom heel makkelijk bij de grond met m’n 1,68.
Zou inderdaad eens kijken welke rijschool verlaagde modellen heeft, die zijn er volgens mij genoeg.
Oh en ik had trouwens wel wat ervaring met een schakelbrommer, schakelquad en motor van m’n vader. Vond dat wel fijn. Mijn vriend had dat niet, maar had het ook zo onder de knie :). Dus dat komt vast goed!
Sinds wanneer is 1.68 klein?
Sorry off-topic maar ik snap dat niet.
In het algemeen niet klein vind ik, maar voor motor rijden is het wel klein, omdat je bij de meeste motoren niet goed bij de grond komt.
Toen ik er nog werkte belde ik af en toe ook andere kwantums in de buurt om te vragen of ze een artikel hadden. Misschien een medewerker heel lief aankijken?
Haha ja zijn motors dan bedoeld voor reuzen of hoe zit dat? Bijna 1,70 lijkt me in de hele wereld een vrij lange lengte, hoe zit het dan met mensen in Azië die motor willen rijden? Kunnen die dan massaal niet bij de grond? Of is het alleen zo in NL dat ze alleen maar grote motors zijn?
Weet niet hoe het verder in Azië is, maar toen ik in Bangladesh ging rijden hadden ze inderdaad (bijna) alleen maar lichte motoren die dus ook vaak kleiner zijn. Italiaanse modellen zijn bijvoorbeeld ook kleiner, zoals Ducati en mv Augusta.
Ik heb dit vroeger gedaan, en in B, weet niet of je daar iets aan hebt?
Ja klopt! Ik ben een afdeling aan het opzetten in de gemeente waar ik woon. (nog) niet landelijk actief!
Waar kan je één groot, stevig vel papier of karton kopen voor een DIY? Ik vind alleen maar A4 of paketten van dat gekleurde knutselkarton met googelen.
Pipo’s of zo’n kantoorartikelenwinkel/boekenwinkel?
Bruna of iets wat daar op lijkt