Durf te vragen #3 (Deel 1)

Ik ben ook echt te onbekend met sales om je daarmee te helpen helaas, geen idee wat een beetje gebruikelijk is.
Succes met solliciteren in ieder geval, laat je nog even weten hoe het is gegaan?

1 like

Vind het al super lief dat je reageert. Hou je op de hoogte. Het is wel een functie die net te hoog gegrepen is, maar ga het gewoon proberen. Ga eens kijken of al die persoonlijke ontwikkelings luisterboeken hebben geholpen.

2 likes

Weet iemand hoe het belastingtechnisch zit met eigen vermogen met geld uit een verkocht huis? Tis meer dan die 30k grens. Ik kan hierna geen huis kopen dus daar kan ik het niet in steken.

Is het nog steeds zo dat je dat geld drie jaar dan niet kan gebruiken (tenzij je koopt)? Betaal je er dan wel direct belasting over of pas na 3 jaar?

Ik heb 1x een workshop gedaan dus ik kan je vast niet helpen, maar wat wil je weten?

@Rebus weet dit misschien wel?

1 like

Weet iemand goede draadloze oordopjes voor een iPhone? Maximaal €50… Ik had nu bij bol high pods besteld, maar 1 oortje doet het niet en ik vind de kwaliteit niet goed.

De QCY QS2 TWS gebruik ze nu 1 jaar en ben er nog steeds tevreden mee. Heb ze gekocht n.a.v. dit artikel: https://appmeister.nl/alleblogsonderelkaar/beste-draadloze-oordopjes-50-euro hier vind je misschien ook wel meer informatie.

1 like

@Barbie Ik heb de QS1 versie hiervan en ze zijn inderdaad heel fijn! Kwaliteit is verrassend goed en het verbinden gaat ook altijd prima en snel.

1 like

@Marquez weet ik denk ik wel inderdaad! De overwaarde uit je huis is gewoon vermogen in box 3. De meeste mensen stoppen het inderdaad direct in de aankoop van een nieuwe woning (overigens niet verplicht, maar wanneer je dat niet doet en in plaats daarvan een hogere hypotheek neemt, mag je over dat stukje geen rente aftrekken, daarom doet bijna iedereen dat wel). Doordat de meeste mensen het in de aankoop van een nieuwe woning stoppen, hoeven ze er dan geen belasting over te betalen in box 3.

Wanneer je het op je spaarrekening laat staan zoals jij, wordt het box 3 vermogen. De belastingdienst kijkt daarvoor naar je vermogen op 1 januari, dus wanneer je nu het geld op je rekening hebt, zal het vanaf 1 januari 2021 meetellen voor de aangifte 2021. Vanaf 2021 wordt het vermogen waarover belasting wordt geheven waarschijnlijk verhoogd naar boven de €50.000. Over de eerste 50.000 betaal je dan dus niks. Sowieso betaal je over spaargeld niet zoveel belasting meer

4 likes

Ik heb ook goede ervaringen met de QS2!

1 like

Wij hadden zo’n nep PAX kast, maar god, wat een drama was dat. Er zaten geen voorgeboorde gaten in dus het was echt intens kut ben in elkaar zetten. Oh en hij verzakte best snel. Als ik jou was, zou ik gewoon een PAX kast van de IKEA kopen.

2 likes

QCY via Ali, waren binnen een week binnen hier

1 like

Ik wou tips vragen over hoe en met welk materiaal van welk merk te beginnen!

Weet iemand waar ze mondkapjes verkopen die zo’n ijzerdraadje aan de bovenkant hebben (waardoor je hem dus strakker kan doen bij je heus). Omdat ik een bril draag heb ik dat nodig (anders beslaat de bril telkens). Maar online kan ik niet echt zien aan de foto of het erin zit.

Ik heb die van lucovitaal, bij de drogist vandaan. Zitten er 2 in een pakje.

Ik moet wel zeggen dat bij 1 mondkapje het ijzerdraadje er al uit was toen ie 1x in wasmachine (60 graden) en droger was geweest. Bij de rest (hebben er 4 in huis) zitten ze er nog wel in
1 like

Heel erg bedankt voor de uitleg!!

1 like

Wij hebben na de workshop een starterspakket meegenomen zoals je hier kunt bestellen (hier hebben we ook de workshop gedaan) dus ik denk dat je daarmee wel goed zit!

Wat ik verder heb onthouden is dat je moet opletten dat je de goede soort pakt (dus doorzichtig als je wil dat het echt doorzichtig is, bijvoorbeeld) en dat je goed let op de instructies die bij het merk/de specifieke soort horen. De mengverhoudingen kunnen verschillen. Dus mocht je toch zelf gaan ‘shoppen’ dan is dat misschien een goede tip. :slight_smile:

Edit: O hier staat ook wel goede uitleg over welke soort je waarvoor nodig hebt

1 like

1 soort van action heeft het, die is er in donkerblauw en zwart geloof ik. 2 euro kost die, maar volgens mij geen katoen.

1 like

Dankjewel! Wat heb jij gemaakt in die workshop? Was het moeilijk?

Kijkt iemand de serie manifest op net 5? Was vorige week aflevering 1&2 van seizoen 2 of aflevering 3&4?