Durf te vragen #3 (Deel 1)

Dit heb je laatst toch al gevraagd? Denk niet dat er nu opeens andere antwoorden komen eigenlijk.

1 like

Wellicht iemand die in farmacie oid werkt die me hierbij kan helpen. Ivm corona mag de apotheek (ze zeggen landelijk?) geen anticonceptie voor langer dan 3 maanden meegeven. Ik had een specifiek recept voor 12 maanden. Dit heb ik al 15 jaar denk ik? Ik betaal nu telkens uitgiftekosten terwijl er niks is veranderd. Kan ik daar ergens bezwaar tegen aantekenen? Of kan iemand mij uitleggen waarom dit gerechtvaardigd is, heb niet het idee dat de apotheek iets doet anders dan een sticker plakken want ik loop binnen, overhandig recept en krijg het binnen 1 minuut mee. Betaal verdomme straks 4x zoveel omdat ik telkens terug moet nu?? Zelfs toen met die pilschaarste vorig jaar kreeg ik 12 maanden mee!

Ben echt even super annoyed hierover

1 like

Ik heb t bij elk herhaalrecept bij al m’n medicatie :expressionless:. En daar verandert al jaren niks aan! Klinkt alsof het veel is haha. Dan ga ik hen maar even bellen als de nota binnen is. Thanks! De pil heb ik normaliter 1x per jaar, maar die andere dingen wel vaker.

Excuus, ik dscht in dit topic!

Ja ik vind het wat anders als ik eens antibiotica krijg want dan moet er idd een check plaatsvinden en nouja als ze er eens per jaar recht op hebben. Alsnog schijt maar vaker is not ok!

Bijzonder, ik heb vandaag voor 6 maanden meegekregen.

Ja daarom denk ik dus dat het gewoon bullshit is van de apotheek zelf. Vind het sowieso minder sinds het een Boots is geworden

Volgens mij mogen ze het dus wel per uitgifte doen.

Ik ga een klacht indienen bij anderzorg, als Nox voor 6 maanden meekrijgt zitten ze me iig te bullshitten

3 likes

Is een klantenservice baan echt zo erg als ik het me voorstel?

Ik twijfel om erop te solliciteren, want voor mij voelt alles beter dan m’n baan van nu

Het is landelijk beleid. Voor anticonceptiva in mijn ogen een beetje onzin, maar daarvoor maken ze blijkbaar geen uitzondering.

1 like

Ik weet niet of het invloed heeft. Ik had ze maandag overdag besteld, voor de maatregelen die de overheid had aangekondigd.

Ik heb de pil gister voor 6 mnd meegekregen!
En ook afgelopen maandag besteld

Ligt er echt aan waar en wat je doet.

Bij het ene bedrijf is het opzich prima en bij het andere bedrijf is het vreselijk.
Is zo afhankelijk van watvoor producten/diensten het bedrijf levert en wat de arbeidsvoorwaarden zijn.

Mocht je wat meer info willen mag je me een berichtje sturen! Wil liever niet alles met naam en toenaam openbaar zetten. :blush:

1 like

Het leek me ook niks, maar had op een gegeven moment ook weinig andere opties (verhuisd naar een land waarvan ik de taal nog niet sprak, enige optie was horeca of callcenter). Ik vond het heel erg meevallen en heb het uiteindelijk ook een aantal jaar volgehouden. Wel op een gegeven moment niet meer met alleen maar voltijd direct klantcontact, wilde wel meer dan dat alleen doen, maar gelukkig was die mogelijkheid er ook. Doe nu wel iets heel anders, maar heb er wel veel van geleerd/aan gehad qua communicatie en aanpak van projecten e.d.

2 likes

Wow dit wist ik niet eens, ik haal ook de pil en nog een recept dat ik al bijna drie jaar om de twee maanden oid haal. Misschien kan in dat beter voor een langere tijd vragen want dat tikt wel aan zo haha.

@monkeyslut @FrozenFlame @kika Bedankt voor deze ervaringen, het lijkt dus nog niet zo erg te zijn. Nog een andere vraag, word je er niet gigantisch vermoeid van als je de hele dag met mensen aan de lijn hangt?

2 likes

In het begin wel, zeker omdat ik nooit privĂ© bel, maar dat went snel genoeg. Ik had ook wel geluk met voornamelijk leuke collega’s en een redelijk chille werkgever, dat maakt natuurlijk ook wel een verschil. Het is natuurlijk wel echt vrij streng qua tijden, je bent niet zo flexibel, want als jij er ineens niet bent mist er iemand in de lijn en zijn je collega’s de sjaak, dat vond ik in het begin nog het lastigste om aan te wennen denk ik, kwam uit een heel flexibele werkplek waarbij ik zelf mijn tijd kon indelen en nu moest ik me echt op bepaalde tijden inloggen en op vastgestelde tijden pauze houden en zo.

1 like

Volgens mij betaal je per receptregel die terhandstellingsbijdrage, dan maakt het niet uit of je elke dag 1 receptregel komt ophalen of alle receptregels in 1x.

ligt er wat mij betreft ook heel erg aan of je telefonisch of via mail/chat doet
mail/chat is super dragelijk voor een niet te lange periode, je kan dan als dat mag gewoon een muziekje opzetten, beetje scrollen tussendoor etc
telefoon is superkut omdat ze dan in je oor zitten te schreeuwen

wie weet waar ze skims-achtige pakken verkopen voor een schappelijke prijs?
dus zoiets:
I spent $140 on Kim Kardashian's fuzzy loungewear items and found out the  hard way they are not easy to wear

1 like